اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

معرفی بهترین کتاب مدارهای الکتریکی:
در این مطلب، کتاب مدارهای الکتریکی را معرفی خواهیم کرد که دانشجویان رشته برق می توانند از آن ها برای یادگیری این درس استفاده کنند.

مهندسی_برق

کتاب تحلیل مدار پایه مورفی و کاماس:
کتاب «تحلیل مدار پایه» (Basic Circuit Analysis) نوشته مورفی (K.V.V. Murthy) و کاماس (M.S. Kamath) مفاهیم مختلف مربوط به قطعات و سیستم های الکتریکی را در طیف گسترده ای از پارامترهای الکتریکی پوشش می دهد.

این کتاب مفاهیم و اصول اساسی مدارهای الکتریکی را ارائه می دهد که شامل تجزیه و تحلیل مدار نیز هست.

کتاب همچنین طبقه بندی قطعات تشکیل دهنده مدار الکتریکی را مورد بحث قرار می دهد. روش مش و روش گره در این کتاب به خوبی نشان داده شده است. روش های دقیق رسیدن معادلات مدار نیز به خوبی آموزش داده شده اند.

این کتاب همچنین در مورد اصول فیزیکی و تجزیه و تحلیل ریاضی، تجزیه و تحلیل حالت دائمی سینوسی و غیره نیز بحث می کند.

کتاب تحلیل مدار پایه مورفی و کاماس:
دو تکنیک مهم و مفید، یعنی روش های مش و گره که به آن ها اشاره کردیم، در این کتاب به تفصیل مورد بحث قرار گرفته اند.

همچنین، اصول فیزیکی و تجزیه و تحلیل ریاضی مربوط به درک حالت گذرا در مدارهای الکتریکی در این کتاب مورد بحث قرار گرفته است. مسائل چالشی پایان هر فصل این کتاب را به یک منبع ایده آل و کافی برای دانشجویان کارشناسی تبدیل کرده است.

کتاب تحلیل مهندسی مدار هیت، کمرلی و دوربن:
کتاب «تحلیل مهندسی مدار» (Engineering Circuit Analysis) نوشته ویلیام هیت (William H. Hayt)، جک کمرلی (Jack E. Kemmerly) و استیون دوربن (Steven Durbin) اصطلاحات و مفاهیم مدار را به زبانی ساده و به وضوح ارائه می دهد و شامل مثال های عددی متعددی برای رسیدن به نتایج مطلوب است.

این کتاب همچنین شامل مسائل مختلف تمرینی برای افزایش درک خوانندگان است. کتاب تحلیل مهندسی مدار هیت شامل مسئله های ساده و همچنین مسائل پیشرفته است. این کتاب همچنین حاوی نکاتی است که یادگیری دانشجو را تسهیل می کند.

این کتاب همچنین فرصت های زیادی را برای یادگیری مفید درس فراهم می کند و ارتباط بین نظریه مدار و سایر زمینه های مهم مهندسی برق را شرح می دهد.

کتاب تحلیل مهندسی مدار هم برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و هم کارشناسی بسیار مفید است و آن ها را در زمینه تجزیه و تحلیل مدار به خوبی کمک خواهد کرد.

ترجمه های زیر از این کتاب در بازار موجود است:

  • ترجمه قدرت الله سپیدنام، انتشارت علوم رایانه.
  • ترجمه محمود دیانی، انتشارات نص.
  • ترجمه محمدرضا موسوی تقی آبادی، انتشارت خراسان.

کتاب نظریه اساسی مدارهای الکتریکی مایرگیز و لاوسون:
کتاب «نظریه اساسی مدارهای الکتریکی» (Basic Electric Circuit Theory) مایگرگیز (Isaak D. Mayergoyz) و لاوسون (W. Lawson) فازور و تجزیه و تحلیل حالت دائمی سینوسی را ارائه می دهد. مدارهای AC با استفاده از فازورها تحلیل می شوند و بررسی را معنی دارتر و جامع تر می کند.

فازورها توابع انتقال را ارائه می دهند و در بحث نمودارها و فیلترها کمک کننده خواهند بود. این کتاب همچنین شامل یک فصل در مورد تقویت کننده های عملیاتی و منابع وابسته به آن است. این کتاب شامل شبیه سازی PSpice است تا درک درستی از تجزیه و تحلیل مدار را ارائه دهد.

کتاب نظریه اساسی مدارهای الکتریکی، همچنین بر ارتباط بین نظریه مدار و سایر زمینه های مهندسی برق تأکید دارد. این کتاب شامل طراحی فیلترهای فعال نیز هست.

مبانی مدارهای الکتریکی AC و DC محمد حامد:
کتاب «مبانی مدارهای الکتریکی AC و DC» با نام اصلی (Basics of Electric Circuits: AC and DC Circuits)، نوشته محمد حامد (Mohamed Hamed)، مفاهیم اساسی مدارهای الکتریکی و عملکرد آن ها را به صورت جامع و در عین حال مختصر معرفی می کند.

مبانی نیمه هادی ها، ، نمودارهای برداری، اجزای مدار، مدارهای مغناطیسی، تجزیه و تحلیل حالت گذرا و سیستم های سه فاز در این کتاب با جزئیات بسیار مورد بحث قرار گرفته است.

روش های گرافیکی و ریاضی نیز برای توضیح مدارهای خطی و غیرخطی مورد بحث قرار گرفته است. مثال ها و تمرین های حل شده متعددی که ارائه شده، این کتاب را برای مهندسان و دانشجویان مقطع کارشناسی ایده آل کرده است.

مدارهای الکتریکی نیلسون و ریدل:
کتاب «مدارهای الکتریکی» (Electric Circuits) نیلسون (James William Nilsson) و ریدل (Susan Riedel) اصول اولیه مدارهای الکتریکی را با کمک تصاویر و مثال های متعدد پوشش می دهد.

رویکرد حل مسئله این کتاب به خوانندگان کمک می کند تا مفاهیم را بهتر درک کنند و پایه ای قوی برای مدارهای الکتریکی ایجاد می کنند. این کتاب برای یک یا دو ترم دوره نظری مدار یا دوره تحلیل مدار طراحی شده است که در گروه های مهندسی برق یا کامپیوتر تدریس می شود.

کتاب مدارهای الکتریکی نیلسون و ریدل:
کتاب مدارهای الکتریکی نیلسون را علی کافی ترجمه کرده و مرکز نشر دانشگاهی آن را چاپ کرده است.

مدارهای الکتریکی مفهومی وانگ:
کتاب «مدارهای الکتریکی مفهومی» (Understandable Electric Circuits) نوشته وانگ (Meizhong Wang) مقدمه ای جامع و در عین حال مختصر بر مفاهیم اساسی مدارهای الکتریکی AC و DC را ارائه می دهد.

این کتاب با مرور اجمالی موضوعات اصلی مانند مقاومت، سلف، امپدانس، خازن، ، ولتاژ، جریان، توان، منابع وابسته و مستقل شروع می شود. نیمه دوم کتاب به انواع مدارها، قضایای شبکه، قوانین مدار، مدارهای RLC، تزویج، تجزیه و تحلیل حالت گذرا، ترانسفورماتورها و… می پردازد.

کتاب مدار الکتریکی سری شومز محمود نحوی و جوزف ادمینیستر:
کتاب «مدارهای الکتریکی سری شومز» (Schaum’s Outline of Electric Circuits) محمود نحوی (Mahmood Nahvi) و جوزف ادمینیستر (Joseph A. Edminister) یک مرور نظام مند از تمام مفاهیم اساسی مهندسی برق ارائه می دهد.

کتاب مملو از مثال ها و تصاویر، همچنین تمرینات و مسائل متعددی است که به خوانندگان کمک می کند تا اصول اساسی در موضوعات مختلف مدارهای الکتریکی را مرور کرده و به طور کامل درک کنند.

این کتاب برای فارغ التحصیلان یا دانشجویانی است که دوره های مدارهای الکتریکی، تجزیه و تحلیل مدارهای الکتریکی، مبانی مدار الکتریکی، نظریه مدار، مدارها و سیستم های خطی را می گذرانند.

کتاب 3000 مسئله حل شده مدارهای الکتریکی نصر:
کتاب «3000 مسئله حل شده مدارهای الکتریکی» (3,000 Solved Problems in Electrical Circuits) نصر (Syed Abu Nasar) انواع مختلفی از مثال ها و تمرین های مدارهای الکتریکی را برای تمرین و حل آن ها ارائه می دهد.

مسائل ارائه شده در این کتاب شامل همه حوزه های مدارهای الکتریکی است؛ از واحدهای اصلی و دوقطبی ها تا مدارهای پیچیده چندفاز و استفاده از تبدیل لاپلاس در تحلیل مدار.

تصاویر متعدد موجود در این کتاب به خوانندگان کمک می کند تا در هر آزمون حرفه ای یا درسی موفق شوند.

کتاب اصول مدارهای الکتریکی الکساندر و سادیکو:
کتاب «اصول مدارهای الکتریکی» (Fundamentals of Electric Circuits) الکساندر (Charles K. Alexander) و سادیکو (Matthew N.O. Sadiku) یک منبع جامع از تحلیل مدار با یک رویکرد حل مسئله و گام به گام است.

مدارهای DC، مدارهای AC و تجزیه و تحلیل مدارهای پیشرفته در این کتاب به طور کامل پوشش داده شده است.

قضیه های مدار، مدارهای مرتبه اول و دوم، تقویت کننده های عملیاتی، روش های تجزیه و تحلیل مدار، خازن ها و سلف ها در مدارهای DC، مدارهای سه فاز، تحلیل حالت دائمی سینوسی، مدارهای مغناطیسی، تحلیل توان AC و پاسخ فرکانسی در مدارهای AC، تحلیل پیشرفته مدار با تبدیل لاپلاس، دوقطبی ها و کاربرد سری فوریه و تبدیل فوریه در تحلیل مدار از موضوعات این کتاب بسیار خوب هستند.

کتاب اصول مدارهای الکتریکی الکساندر و سادیکو مثال ها و تمرین های متعددی از مفاهیم اساسی این موضوعات را ارائه می دهد.

کتاب مهندسی برق و علم مدار بو:
کتاب «مهندسی برق و علم مدار» (Electricial Engineering and the Science of Circuits) بو (James Bow) مفاهیم اساسی مدارهای الکتریکی و الکترونیکی را ارائه می دهد. خوانندگان این کتاب ساخت مدارهای الکتریکی را خواهند آموخت.

کتاب مهندسی برق و علم مدار مهندسان تازه کار را تشویق می کند تا دنیای مهندسی برق را با مفاهیم جذاب از پیشگامان برجسته این زمینه کاوش کنند. این کتاب همچنین استفاده از برق را به تفصیل مورد بحث قرار می دهد.

شرح مفصل سیستم ها و قطعات الکتریکی نیز در این جلد گنجانده شده است. این کتاب برای دانشجویان و مبتدیان در این زمینه در نظر گرفته شده است.

نظریه اساسی مدارها و شبکه های کوه و دسور:
کتاب «نظریه اساسی مدارها و شبکه ها» (Basic Circuit Theory) نوشته چارلز دسور (Charles A. Desoer) و ارنست کوه (Ernest S. kuh) یکی از کتاب های تقریباً قدیمی و مراجع مهم درس مدارهای الکتریکی است.

این کتاب در ایران به نام مترجم و مکمل آن، دکتر جبه دار مارالانی، شناخته می شود و سال هاست در دانشگاهای ایران به عنوان بهترین کتاب مدارهای الکتریکی به دانشجویان معرفی می شود.

کتاب نظریه اساسی مدارها و شبکه ها موضوعات را به خوبی و تا حد پیشرفته شرح داده و یکی از بهترین مراجع درس مدارهای الکتریکی 1 و 2 بوده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>