اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تعریف ساخت کلید قدرت SF6:
در کلید قدرت SF6 از گاز هگزا فلوراید گوگرد به عنوان محیط خاموش کننده قوس الکتریکی استفاده می شود.

مهندسی_برق17

گاز هگزا فلوراید گوگرد (SF6) یک گاز الکترونگاتیور است و تمایل زیادی به جذب الکترون های آزاد دارد. کنتاکت های کلید در گاز هگزا فلوراید گوگرد (SF6) با فشار بالا باز می شوند و یک قوس بین آن ها ایجاد می شود.

این گاز الکترون های آزاد رسانا را در قوس می گیرد و یون های منفی نسبتاً بی حرکت را تشکیل می دهد. این از دست دادن الکترون های رسانا در قوس به سرعت باعث ایجاد قدرت عایقی کافی برای خاموش شدن قوس می شود.

در مقایسه با سایر انواع کلیدهای قدرت، کلید قدرت SF6 در توان بالا و ولتاژ بالا بسیار کارآمد. مدارشکن های SF6 در پست های فرعی برای تمام ولتاژهای 144 تا 765 کیلوولت یا حتی بالاتر مورد استفاده قرار می گیرند. جریان های پیوسته تا 8000 آمپر و قطع متقارن تا 63 کیلوآمپر در 765 کیلوولت و 80 کیلوآمپر در 230 کیلوولت می رسند.

ساخت کلید قدرت SF6:
کلید قدرت SF6 از دو قسمت اصلی تشکیل شده است:

  • واحد قطع کننده.
  • سیستم گاز.

واحد قطع کننده:
واحد قطع کننده مدارشکن SF6 شامل کنتاکت های ثابت و متحرک است که در یک محفظه محصور شده اند. این محفظه را محفظه قطع قوس می نامند که حاوی گاز SF6 است.

محفظه به مخزن گاز گوگرد هگزافلوراید (SF6) متصل است. یک ساز و کار سوپاپی وجود دارد که موجب می شود گاز به محفظه قطع قوس برسد.

هنگامی که کنتاکت های کلید باز می شود، مکانیسم سوپاپ اجازه می دهد گاز هگزا فلوراید گوگرد با فشار بالا از مخزن به سمت محفظه قطع قوس جریان یابد.

کنتاکت ثابت یک کنتاکت توخالی استوانه ای است که جریان را حمل می کند و دارای یک جرقه گیر شاخکی است. کنتاکت متحرک نیز یک پیستون توخالی با سوراخ های مستطیلی در کناره ها است.

سوراخ ها به گاز هگزا فلوراید گوگرد (SF6) اجازه می دهند که پس از جریان در امتداد و در طول قوس از طریق آن ها خارج شود.

نوک کنتاکت ثابت، کنتاکت متحرک و جرقه گیر شاخکی با مواد مقاوم در برابر قوس از جنس مس و تنگستن تشکیل شده است. از آنجا که گاز SF6 پرهزینه است، پس از هر بار عملکرد کلید، با استفاده از سیستم کمکی مناسب، مجدداً ترمیم و بازیابی می شود.

سیستم گاز:
از آنجا که فشار گاز بسیار زیاد است، باید مراقبت های زیادی انجام شود تا از نشت آن در مفاصل جلوگیری شود.

سیستم هایی با فشار کم و فشار زیاد مجهز به هشدار فشار کم و مجموعه ای از کلیدها هستند که در لحظه کاهش فشار گاز به زیر مقدار مشخصی هشدار می دهند، زیرا در غیر این صورت قدرت دی الکتریک و توانایی خاموش شدن قوس توسط دستگاه کاهش می یابد.

در صورت رسیدن به حد خطر، تجهیزات ایمنی کلید قدرت را بی حرکت می کنند. تجهیزات ایمنی مراقبت می کنند که خطا در مدار کنترل به کمپرسور اجازه ندهد اضافه فشار را در مخزن با فشار بالا ایجاد کند یا در صورت نشت، عمده گاز را به جو ادامه دهد.

گاز در محفظه فشار بالا در 16 اتمسفر ذخیره می شود، در حالی که فشار گاز در طرف کم فشار 3 اتمسفر است.

درجه حرارت 20 درجه سانتی گراد است تا از مایع شدن گاز در محفظه فشار بالا در دمای پایین جلوگیری شود.

یک گرم کن در محفظه فشار بالا نصب شده است. هنگامی که دمای محیط به زیر 16 درجه سانتی گراد می رسد، ترموستات روی سوئیچ تنظیم می شود.

ساختار و عملکرد کلید قدرت SF6

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>