اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مزایا و معایب گاز SF6:
در حالت خالص گاز SF6 بی رنگ، بی بو، بی مزه و غیرسمی است. در دمای اتاق و فشار، گاز است و چگالی آن 16٫6 گرم در لیتر، حدوداً پنج برابر چگالی هوا است.

کلید_قدرت_SF62

از آنجا که دمای بحرانی آن 45٫6 درجه سانتی گراد است، می توان آن را با فشار مایع کرد و معمولاً به صورت مایع منتقل می شود.

با توجه به خاصیت خاموش کنندگی قوس برتری گاز گوگرد هگزا فلوراید، مدارشکن های SF6 مزایای زیادی نسبت به مدارشکن های روغنی و مدارشکن های هوایی دارند.

مزایای کلید قدرت SF6:
مزایای مهم کلیدهای قدرت SF6 عبارتند از:

  • خاصیت خاموش کنندگی قوس گاز هگزافلوراید گوگرد (SF6) بسیار خوب است. به همین دلیل مدارشکن های SF6 زمان قوس بسیار کوتاهی دارند. بنابراین از گاز SF6 در پست های عایق گاز استفاده می شود.
  • مقاومت دی الکتریک گاز SF6 در مقایسه با هوا 2 تا 3 برابر است. بنابراین کلیدهای SF6 می توانند جریان های بسیار بزرگ تری را قطع کنند.
  • برخلاف مدارشکن هوایی، مدارشکن SF6 به دلیل بسته بودن مدار گاز و عدم خروج آن از جو، بدون صدا کار می کند.
  • طراحی جمع و جور مدارشکن های SF6 الزامات فضا و هزینه های نصب ساختمان را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. مدارشکن های SF6 می توانند همه پدیده های سوئیچینگ شناخته شده را مدیریت کنند.
  • مدارشکن های SF6 می توانند با شرایط محیطی کاملاً سازگار شوند. این کلیدها دارای سیستم گاز کاملاً محصور هستند که هرگونه خروجی را در حین عملیات کلیدزنی از بین می برد.
  • جداسازی کنتاکت در مدارشکن های SF6 به دلیل قدرت دی الکتریک ارائه شده توسط فشار بالای SF6 حداقل است.

معایب کلید قدرت SF6:
به طور کلی، نقطه ضعف مهم مدارشکن های SF6 در مقایسه با سایر کلیدهای قدرت هزینه نسبتاً بالای آن ها است. البته این هزینه ها در سال های اخیر تا حدودی کاهش یافته است.

برخی دیگر از معایب کلید قدرت SF6 عبارتند از:

  • عملیات کلیدزنی سنگین می تواند فراورده های جانبی مضر ناشی از تجزیه را تولید کند. در حین عملیات آب بندی معمولی، این محصولات جانبی دوباره در SF6 ترکیب می شوند. با این حال، در طول قوس ها یا در صورت خرابی در پست، SF6 و فراورده های جانبی آن می توانند در محیط آزاد شوند.
  • اتصالات ناقص در کلید قدرت Sf6 منجر به نشت گاز SF6 می شود. بنابراین تجهیزات نظارتی به صورت مداوم مورد نیاز است.
  • گاز قوس SF6 سمی است و نباید استنشاق شود.
  • در حالی که SF6 در شکل خالص آن غیرسمی است، می تواند در صورت جمع شدن موجب خطر در تنفس شود. از آنجا که این گاز سنگین تر از هوا است، معمولاً می تواند در نزدیکی زمین، به عنوان مثال در ترانشه های کابل یا سیستم های زهکشی جمع شود. بنابراین، به پرسنل سایت دستور داده می شود که از چنین محیط هایی مراقبت کنند.
  • قرار گرفتن در معرض محصولات جانبی جامد، در صورت استنشاق، موجب تحریک پوست و چشم های در معرض دید، بینی، گلو و ریه ها می شود. اگر حجم کافی به دستگاه گوارش برسد، علائم بیشتری ممکن است ایجاد شود.
  • برای انتقال گاز و حفظ کیفیت آن، امکانات ویژه ای لازم است. افت کیفیت گاز بر عملکرد و در نتیجه قابلیت اطمینان مدارشکن SF6 تأثیر می گذارد.

ایمنی و نگهداری کلید قدرت SF6:
مراقبت از کلید قدرت SF6 به دلیل اهمیت آن در سوئیچینگ معمولی و محافظت از تجهیزات دیگر ضروری است. اگر یک مدارشکن به دلیل عدم نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه کار نکند، سیستم انتقال برق دچار مشکل می شود و تجهیزات ممکن است خراب شوند.

برای اطمینان از عملکرد صحیح و حذف هرگونه تجمع گرد و غبار یا مواد خارجی روی قطعات و کنتاکت های متحرک، باید بریکرهایی که به مدت 6 ماه یا بیشتر بیکار می مانند، چندین بار پشت سر هم باز و بسته شوند.

اگرچه SF6 خالص سمی نیست، اما حاوی اکسیژن نیز نیست و ممکن است خطرآفرین باشد.

چگالی بالای SF6، پنج برابر هوا است و این به این معنی است که هرگونه نشتی باعث تجمع گاز در مناطقی مانند ترانشه های کابل می شود و اپراتورها باید از خطر خفگی مطلع شوند.

با این حال، مخلوطی از 20 درصد اکسیژن و 80 درصد SF6 را می توان در ایمنی تنفس کرد و چنین مخلوط هایی در آزمون های آزمایشگاهی روی انسان در حین مطالعه آیرودینامیک ریه استفاده شده است.

یک قوس در SF6 فلورایدهای کمتری از گوگرد تولید می کند که گازی و سمی هستند. این گازها به طور مؤثر توسط عوامل مناسب کنترل و جذب می شوند، به عنوان مثال آلومینای فعال یا غربال مولکولی که در داخل تجهیزات موجود است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>