اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تابلو برق فشار ضعیف Panelboard:
تابلو برق فشار ضعیف پنل برد (Panelboard) یکی از اجزای سیستم توزیع الکتریکی است که ضمن جای دادن فیوز محافظ یا قطع کننده مدار برای هر مدار در محفظه ای مشترک، یک منبع تغذیه الکتریکی را به مدارهای شاخه ای تقسیم می کند.

برق_صنعتی12

در حقیقت، تابلو برق فشار ضعیف برای محافظت در برابر اضافه بار الکتریکی و اتصال کوتاه در هنگام توزیع برق در یک ساختمان یا تأسیسات استفاده می شود.

اجزای اصلی یک تابلو برق معمولاً شامل محفظه، فضای داخلی، تجهیزات محافظت از مدار، برچسب ها و… است.

بدنه تابلو شرایطی را فراهم می کند که تمام اجزای دیگر تابلو را در خود جای دهد. بدنه معمولاً از فولاد گالوانیزه یا رنگ شده برای محافظت از افراد و تجهیزات داخلی ساخته شده اند.

پنل های انتهایی قابل جابه جایی امکان نصب ساده سیم ها و کابل ها را فراهم می کنند. در صورت نیاز، می توان سوراخ هایی را روی آن ایجاد کرد.

در داخل محفظه، دستگاه های حفاظت از اضافه جریان، شینه ها و سایر اجزا روی ریل های پشتیبانی نصب شده اند.

به این مجموعه داخلی معمولاً شاسی گفته می شود. مدارشکن ها معمولاً به عنوان دستگاه محافظ مدار استفاده می شوند و توسط اتصالات به شینه ها متصل می شوند.

باسبار یا شینه یک هادی است که به عنوان نقطه اتصال چندین مدار استفاده می شود. میله ها روی عایق ها روی ریل های داخلی نصب می شوند، سپس روی اتصالات داخل جعبه نصب می شوند.

یک میله خنثی نیز روی شاسی نصب می شود و اتصال نقطه پایان سیم های خنثی را از ورودی و مدارهای بار فراهم می کند.

تابلوها همیشه باید به خوبی لیبل زنی (برچسب زنی) شوند. برچسب ها معمولاً مواردی مانند ولتاژ، آمپراژ، زمان وقفه، تاریخ ساخت، قطعات تعویضی و… را مشخص می کنند. این اطلاعات برای اطمینان از ایمنی افراد و تجهیزات بسیار مهم است.

تابلو برق فشار ضعیف:
تابلوها دارای یک قطعه در جلو هستند که به عنوان در یا روکش تابلو شناخته می شود. این بخش سطح جلوی تابلو را پوشانده و یک در لولایی دارد که ضمن جلوگیری از تماس با اجزای داخلی برق دار هستند، دسترسی به قطع کننده های مدار را میسر می کند.

انجمن ملی تولیدکنندگان برق (NEMA) دستورالعمل هایی را برای تابلوهای تجهیزات الکتریکی تعیین کرده است.

تابلوها اغلب بر اساس کاربرد کلی شان دسته بندی می شوند، چه برای روشنایی و لوازم خانگی استفاده شوند و چه برای توزیع برق.

تابلوهای روشنایی و لوازم خانگی دارای مدارهای محافظت از اضافه جریان و تجهیزی برای قطع ارتباط روشنایی، لوازم خانگی و سایر مدارهای کوچک بار هستند.

همه تابلوهای دیگر برای برق استفاده می شوند و همچنین ممکن است سایر تابلوها، موتورها و ترانسفورماتورها را در سیستم های توزیع برق عمومی ساختمان یا سایت تغذیه کنند.

تابلوهای برق به طور کلی در تأسیسات صنعتی و مصارف ساختمانی تجاری جدید یا مقاوم سازی که نیازهای توزیع برق پیچیده تر بوده و به راه حل های در سطح سیستم نیاز دارند، استفاده می شود.

این تابلوها قابلیت کاربرد سیستم گسترده ای را برای نیازهای ورودی سرویس یا توزیع مدار عمومی برق ارائه می دهند.

به عنوان مثال، چند مصرف کننده معمولاً از تابلوهای برق برای توزیع برق استفاده می کنند. تابلوهای برق به طور خاص برای پاسخگویی به کاربردهایی طراحی شده اند که تغییرات آن باید سریع، راحت و آسان باشد.

تابلوهای برق نوآورانه امروزی این امکانات را برای دستیابی به عملکرد قابل اطمینان در سطح بهینه بهره وری انرژی در کوچک ترین موارد ممکن فراهم می کنند.

مزایای اصلی تابلوهای برق فشار ضعیف توانایی آن ها در جا دادن طیف وسیع تری از ولتاژ است، در حالی که بریکرهای بیشتری را در فضای کمتری جای می دهند. هم بریکرها و هم کلید فیوزها را می توان در یک شاسی با پیچ و مهره قرار داد.

ویژگی های خاص تابلو برق صفحه ای (مسطح) مسئولان تأسیسات را قادر می سازد تا توزیع برق را به صورت انتخابی هماهنگ کنند، کنترل میزان مصرف برق را از راه دور انجام دهند و ایمنی پرسنل را با استفاده از گزینه های محافظتی تضمین کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>