اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

معرفی نرم افزار کامسول مولتی فیزیکس:
شاید برای شما جالب باشد که بدانید شرکت و نرم افزار کامسول AB را دو نفر به نام های «اسوانته لیترمارک» (Svante Littmarck) و فرهاد سعیدی در سال 1986 در استکهلم سوئد تأسیس کردند.

برق_صنعتی16

از آن زمان این شرکت به گروهی از شرکت های تابعه در سراسر جهان تبدیل شده است. امروز اسوانته لیتر مارک مدیرعامل گروه کامسول و رئیس و مدیر عامل شرکت کامسول است و فرهاد سعیدی رئیس کامسول AB است.

کامسول مولتی فیزیکس یک نرم افزار شبیه سازی عمومی برای مدل سازی طرح ها، دستگاه ها و فرایندها در تمام زمینه های مهندسی، ساخت و تحقیقات علمی است.

کاربر این نرم افزار علاوه بر استفاده از مدل سازی مولتی فیزیکس برای پروژه های خود، همچنین می تواند مدل های خود را به اپلیکیشن های شبیه سازی برای استفاده توسط سایر تیم های طراحی، بخش های تولید، آزمایشگاه های تحقیقاتی، مشتریان و موارد دیگر تبدیل کند.

کامسول یک محیط شبیه سازی است که با در نظر گرفتن کاربردهای دنیای واقعی طراحی شده است. هدف از همه شبیه سازی ها تا آنجا که ممکن است بررسی تأثیراتی است که در واقعیت مشاهده می شوند.

اگر بتوانیم تمام مواردی که در واقعیت اتفاق می افتد را در یک پروژه مهندسی یا علمی در شبیه سازی وارد کنیم، در حقیقت شبیه سازی بیشتر و بیشتر به مدل واقعی نزدیک می شود.

برای انجام این کار نیاز به چند فیزیک یا مولتی فیزیکس وجود دارد. مولتی فیزیکس می تواند شامل چندین مدل علمی باشد که مورد علاقه شما است یا در محاسبات شما مهم است. برخی از این موارد عبارت از صوت، الکترومغناطیس، واکنش های شیمیایی، مکانیک، جریان سیال و انتقال گرما هستند.

از آنجا که دنیای واقعی شامل همه این اثرات است، محیط شبیه سازی شما نیز باید شامل این اثرات باشد. این همان چیزی است که کامسول به دنبال محقق کردن آن است و کامسول این کار را با یک رابط کاربری آسان انجام می دهد تا دانشمندان و مهندسان را در کارهای روزمره خود پر بازده تر کند.

مهندسان در حال طراحی سریع تر و با هزینه کمتر محصولات بهتر هستند، دانشمندان در حال کشف موضوعات جدید هستند، پزشکان در حال تحقیق درباره روش های درمانی نوآورانه هستند، مربیان در حال برقراری ارتباط با دانش آموزان هستند و این لیست تا بی نهایت می تواند ادامه پیدا کند.

بدین ترتیب شبیه سازی های مولتی فیزیکس کامسول می تواند دنیای واقعی را به شبیه سازی نزدیک و نزدیکتر کند.

کامسول مولتی فیزیکس از روش المان محدود و شبیه سازی چند فیزیکی برای حل مسائل استفاده می کند.

برای مثال فرض کنید که شما می خواهید یک موتور الکتریکی را مدل سازی کنید برای مدل سازی یک موتور الکتریکی شما نیاز به یک میدان مغناطیسی دارید که آن میدان مغناطیسی باعث ایجاد جریان الکتریکی می شود، جریان الکتریکی در کنار میدان مغناطیسی باعث ایجاد گشتاور می شود و در نهایت موتور را به حرکت در می آورد.

در نتیجه در این مثال شما نیاز به سه فیزیک میدان الکتریکی، میدان مغناطیسی و گشتاور دارید تا بتوانید یک موتور را به صورت کامل مدل سازی کنید. نرم افزار کامسول بسیار آسان این ویژگی را در اختیار ما قرار می دهد که بتوانیم فیزیک های مختلف را در کنار هم قرار دهیم.

کارکردن با کامسول بسیار ساده و به نوعی کاربر دوست است به این معنی که شما با یادگرفتن نکات ابتدایی ساده می توانید شبیه سازی های خود را در کامسول انجام دهید.

همچنین مثال های فراوانی در داخل نرم افزار گنجانده شده است که می توانید از آن ها استفاده کرده و سیستم خود را مدل سازی کنید. باید بیان کرد که ویژگی ساخت نرم افزار از ورژن 5 به بعد کامسول در این نرم افزار گنجانده شده است.

نصب نرم افزار کامسول مولتی فیزیکس چگونه است؟
نصب نرم افزار کامسول از طریق دریافت فایل برنامه از طریق اینترنت یا از طریق فلش یا دی وی دی برنامه امکان پذیر است. بعد از دریافت فایل (+) اگر فایل به صورت زیپ است آن را از حالت زیپ خارج کنید. اگر فایل به صورت مجازی یا به حالت iso بود باید آن را به حالت mount درآورید.

  • برای این کار نرم افزار درایو مجازی (+) را نصب کنید.
  • روی سی دی درایو مجازی که در صفحه My Computer شما به نام BD-ROM ایجاد شده کلیک راست کنید و گزینه Mount را انتخاب کنید.
  • در پنجره ای که باز می شود فایل COMSOL_5.6.0.401.iso را انتخاب کنید.
  • در بخش بعد و روی پنجره ای که باز می شود فایل setup.exe را دبل کلیک کنید تا پنجره نصب نرم افزار کامسول باز شود.
  • در این مرحله زبان مورد نظر را روی English انتخاب کنید و گزینه Next را انتخاب کنید.
  • در پنجره جدید روی گزینه New COMSOL Installation کلیک کنید و با انتخاب accept the terms of the license در قسمت license agreement نوع لایسنس محصول خود را انتخاب کنید.
  • در صفحه و سربرگ platform هر دو گزینه ویندوز 32 بیت و 64 بیت باید تیک داشته باشد و گزینه Next را می زنیم.
  • در مرحله بعد و در سربرگ products تمام اپلیکیشن هایی که آماده نصب هستند نمایش داده می شود، مجدداً گزینه Next را انتخاب کنید.
  • در مرحله بعد و با توجه به شرایط جغرافیایی ما بهتر است در سربرگ option دو گزینه مربوط به آپدیت check for updates after installation و enable automatic check for updates را از حالت انتخاب خارج کنید. گزینه Next را کلیک کنید و در مرحله آخر install را بزنید تا فرآیند نصب انجام شود.
  • فرآیند نصب کامسول نسبتاً طولانی است و چند ساعت زمان می برد.

مرحله آخر نصب کامسول

بعد از اتمام نصب سه گزینه میان بر COMSOL Multiphysics 5.6، COMSOL Multiphysics 5.6 with MATLAB و COMSOL Multiphysics 5.6 with Simulink را بر روی دسکتاپ خود خواهید دید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>