اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نرم افزارهای مهندسی برق کنترل:
نرم افزارهای کنترل عموماً در دو حوزه شبیه سازی سیستم های دینامیکی و اتوماسیون قرار می گیرند. در ادامه، مهم ترین این نرم افزارها را معرفی می کنیم.

برق_صنعتی23

نرم افزار متلب (MATLAB):
شاید بتوان گفت متلب «MATLAB» که سرواژه MATrix LABarotary است، محبوب ترین و پراستفاده ترین نرم افزار از بین نرم افزارهای مهندسی برق در بین دانشجویان مهندسی برق است.

متلب در سال 1983 توسط شرکت «مت ورکس» (.Mathworks Inc) ارائه شد و یکی از اولین بسته های تجاری برای جبر خطی بود. این نرم افزار به مرور زمان تکامل یافت و به جامع ترین نرم افزار برای محاسبات عددی، شبیه سازی دینامیکی سیستم، راه حل های جبری، ریاضیات نمادین و غیره تبدیل شده است.

متلب شامل بسته های الحاقی (جعبه ابزارها یا همان تولباکس ها) برای کاربردهای مختلف است.

جعبه ابزار توابع داخلی را برای انجام محاسبات عددی شامل معادلات دیفرانسیل معمولی و جزئی، بهینه سازی، جبر خطی، طراحی سیستم کنترل، شناسایی سیستم و… ارائه می دهد.

سیمولینک (Simulink):
«سیمولینک» (Simulink) نرم افزار همراه GUI متلب است که برای شبیه سازی از آن استفاده می شود و در واقع، توسط زبان برنامه نویسی متلب طراحی شده است. بسیاری از مهندسان برق به این دلیل از سیمولینک استفاده می کنند که کار با آن بسیار ساده تر از متلب است.

می توان از متلب و سیمولینک با هم استفاده کرد. در این صورت، کاربر برنامه نویسی متنی و گرافیکی را برای طراحی سیستم خود در یک محیط شبیه سازی ترکیب می کند و در واقع از هزاران الگوریتم موجود در متلب استفاده می کند.

اگرچه سیمولینک یک نرم افزار عمومی برای پیاده سازی شبیه سازی گرافیکی است، اما جعبه ابزارهای ویژه ای برای شبیه سازی سیستم های مختلف دارد.

جعبه ابزار سیستم های قدرت یکی از معروف ترین این جعبه ابزارها، جعبه ابزار سیستم های قدرت است که از آن برای شبیه سازی، تجزیه و تحلیل منابع انرژی تجدیدپذیر، خطوط انتقال، باس های الکتریکی، منبع تغذیه و… استفاده می شود.

زبان برنامه نویسی گنو اکتاو (GNU Octave):
گنو اکتاو یکی زبان برنامه نویسی سطح بالا است که برای محسبات عددی به کار می رود. گنو اکتاو متن باز است و از آن به عنوان جایگزین متن باز متلب یاد می کنند.

از آنجا که مهندسان کنترل با ریاضیات سر و کار زیادی دارند، گنو اکتاو بسیار به کارشان می آید و می توانند محاسبات پیچیده خود را با این زبان برنامه نویسی پیاده سازی کنند و شبیه سازی سیستم های دینامیکی را انجام دهند.

نرم افزار لب ویو (LabVIEW):
نرم افزار «لب ویو» (LabVIEW)، محصول شرکت «نشنال اینسترومنتس» (National Instruments)، یک زبان برنامه نویسی گرافیکی است که امروزه بیشترین کاربرد را در زمینه طراحی سیستم های کنترل و پایش به کمک کامپیوتر دارد.

لب ویو ابزار های متنوعی را در همه زمینه های مهندسی، با کاربردهای صنعتی، پژوهشی و آموزشی برای مهندسان و دانشجویان ارائه می دهد. با کمک این نرم افزار و محیط گرافیکی کاربرپسند آن می توان به سرعت برنامه های کاربردی را ایجاد کرد و توسعه داد.

لب ویو در رشته های مختلفی از قبیل مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر، مهندسی مکانیک و مهندسی شیمی کاربرد دارد و نیز، در همه زمینه های صنعتی و اتوماسیون کاربردی است.

لب ویو در زمینه های مختلف، از پروژه های دانشجویی تا صنعتی، را در بر می گیرد. طیف متنوعی از عملکرد ها و قابلیت ها در کنار محیط توسعه آسان این نرم افزار، آن را به یکی از محبوب ترین و کاربردی ترین نرم افزارهای دنیا در زمینه اتوماسیون تعریف کرده است.

از این رو است که یادگیری کار با این نرم افزار و شناخت اصول طراحی محیط های کاربری به کمک آن می تواند زمینه های شغلی فراوانی را ایجاد کند.

نرم افزارهای برنامه نویسی PLC:
یکی از تخصص های مورد نیاز صنعت که همواره در بازار کار برای افراد متخصص آن تقاضا وجود دارد، برنامه نویسی PLC است. در این زمینه، نرم افزارهای مختلفی وجود دارد که بسته به شرایط از هرکدام استفاده می شود.

برنامه‌نویسی PLC

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>