اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نرم افزارهای مهندسی برق الکترونیک:
آن دسته از نرم افزارهای مهندسی برق که مهندسان الکترونیک با آن ها سر و کار دارند، نرم افزارهای تحلیل و طراحی مدار های الکترونیکی، طراحی PCB و برنامه ریزی میکروکنترلرها و پردازنده ها است.

برق_صنعتی24

در ادامه، مهم ترین نرم افزارهای الکترونیک و منابع آن ها را معرفی خواهیم کرد.

نرم افزار پی اسپایس (Pspice):
پی اسپایس (PSpice) یک برنامه نرم افزاری برای شبیه سازی مدارهای آنالوگ و سیگنال مخلوط است.

PSpice مخفف Personal Simulation Program with Integrated Circuit Emphasis به معنی «برنامه شبیه سازی شخصی با تأکید بر مدار مجتمع» است.

پی اسپایس یا OrCAD EE معمولاً شبیه سازی هایی را برای مدارهای تعریف شده در OrCAD Capture اجرا می کند و می تواند با استفاده از رابط Simulink to PSpice (SLPS) با متلب/سیمولینک یکپارچه شود.

OrCAD Capture و PSpice Designer در کنار هم یک راه حل کامل برای شبیه سازی مدار با ورودی شماتیک، آنالوگ، سیگنال مختلط و موتورهای تجزیه و تحلیل ارائه می دهند.

پی اسپایس نسخه اصلاح شده SPICE به صورت آکادمیک بود و توسط شرکت میکروسیم (.MicroSim Corp) در سال 1984 تجاری شد. OrCAD یک دهه بعد، در سال 1998، MicroSim را خرید.

پی اسپایس

قابلیت شبیه سازی تجزیه و تحلیل پیشرفته PSpice تحلیل های مختلفی را شامل می شود:

حساسیت، مونت کارلو، بهینه ساز و رسام پارامتری که درک عمیقی از عملکرد مدار می دهد و…. قابلیت OrCAD PSpice Simulink- PSpice Integration یا همان SLPS شبیه سازی مشترک را فراهم می کند و به بررسی رفتار سطح سیستم کمک می کند.

نرم افزار مولتی سیم (Multisim):
«مولتی سیم» (Multisim) برای شبیه سازی و تجزیه و تحلیل رفتار مدار الکترونیکی، شبیه سازی SPICE استاندارد صنعت را با یک محیط شماتیک تعاملی ادغام کرده است.

رابط بصری این نرم افزار به مدرسان کمک می کند تا نظریه مدار را در برنامه مهندسی به خوبی مشخص کنند.

مولتی سیم با افزودن شبیه سازی مدار قدرتمند و تجزیه و تحلیل به روند طراحی، به محققان و طراحان کمک می کند تا تکرارهای نمونه مدار چاپی (PCB) را کاهش دهند و در هزینه های توسعه صرفه جویی شود.

نرم افزار پروتئوس (Proteus):
برنامه پروتئوس (Proteus) نرم افزاری برای پیاده سازی مدارهای الکترونیکی، شبیه سازی آن ها و همچنین طراحی نقشه های PCB است.

یکی از ویژگی های بارز برنامه پروتئوس این است که محیط آن شبیه دنیای واقعی است. این یعنی اینکه مثلاً در حال شبیه سازی مدار، می توانید دکمه ای را روشن یا خاموش کنید. از ابزار اندازه گیری استفاده کنید و….

پروتئوس دو قسمت اصلی دارد که یکی برای طراحی و ترسیم مدارهای مختلف استفاده می شود و دیگری برای طراحی شماتیک PCB است.

اولی ISIS است که با آن می توان مدارها را طراحی و شبیه سازی کرد و دومی ARES است که برای طراحی یک برد مدار چاپی استفاده می شود. پروتئوس، همچنین قابلیت های مربوط به نمای سه بعدی طراحی در PCB را فراهم می کند.

نرم افزار آلتیوم دیزاینر (Altium Designer):
«آلتیوم دیزاینر» (Altium Designer) یکی از پرکاربردترین نرم افزارها برای طراحی بردهای الکترونیکی (PCB) است.

طراحی PCB یکی از بخش های مهم صنعت الکترونیک است که بهینه بودن آن بسیار اهمیت دارد. یادگیری نرم افزار آلتیوم دیزاینر برای افرادی که قصد اشتغال در در زمینه الکترونیک را دارند، امری ضروری است و اگر تسلط مناسبی بر این نرم افزار داشته باشند، به راحتی وارد بازار کار خواهند شد.

نرم افزار ارکد کپچر (Orcad Capture):
«ارکد کپچر» (Orcad Capture) یک از نرم افزارهای شرکت «کندنس دیزاین سیستمز» (Cadence Design Systems, Inc) است که برای تحلیل و شبیه سازی مدارهای الکترونیکی عرضه شده است. ارکد کپچر امکان بسیاری از تحلیل های ریاضیاتی را که پژوهشگران از آن ها استفاده می کنند، در اختیار علاقه مندان قرار داده است.

نرم افزار ارکد (OrCAD)

نرم افزار کد ویژن AVR:
امروزه میکروکنترلرها بخش مهمی از پروژه های الکترونیکی هستند که مزایای قابل توجهی دارند. برای استفاده از قابلیت های یک میکروکنترلر باید آن را برنامه نویسی کرد. معروف ترین یکی از بهترین کامپایلرهای میکروکنترلرهای AVR، کد ویژن است که مزایای زیادی دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>