اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نرم افزارهای مهندسی برق قدرت:
نرم افزارهای مهندسی برق قدرت معمولاً نرم افزارهایی هستند که برای شبیه سازی سیستم های قدرت، ماشین های الکتریکی، الکترونیک قدرت، الکترومغناطیس و طراحی تأسیسات الکتریکی به کار می روند. در ادامه، با این نرم افزارها آشنا می شویم.

برق_صنعتی25

نرم افزار ETAP:
ETAP که مخفف Electrical Transient Analyzer Program به معنی برنامه تحلیلگر حالت گذرای الکتریکی است، به عنوان یک نرم افزار استاندارد در صنعت برق مورد استفاده قرار می گیرد.

ETAP یک نرم افزار مهندسی برق تحلیلی و کامل است که در زمینه تجزیه و تحلیل، شبیه سازی، نظارت، کنترل، بهینه سازی و اتوماسیون سیستم های قدرت الکتریکی کارآمد است. نرم افزار ETAP یکی از بهترین و جامع ترین مجموعهه راه حل های سازمانی سیستم قدرت یکپارچه را ارائه می دهد که از مدل سازی تا بهره برداری را در بر می گیرد.

نوار ابزارهای مختلف در ETAP عملکرد تقریباً تمام تجزیه و تحلیل های مورد نیاز برای طراحی، تنظیم و عملکرد یک سیستم قدرت را ارائه می دهند. از ETAP می توان برای انجام تجزیه و تحلیل جریان برق، طراحی هماهنگی و حفاظت و رله، طراحی سیستم کنترل، پخش بار بهینه و… استفاده کرد.

نرم افزار PSCAD:
PSCAD یک بسته نرم افزاری مهندسی برق برای تحلیل گذرای الکترومغناطیسی در سیستم های قدرت است. PSCAD را شرکت Manitoba Hydro International بر اساس شعار «اگر می توانید ببینید، پس می توانید آن را شبیه سازی کنید» توسعه داده شده است.

با تکامل سیستم های قدرت، نیاز به ابزارهای دقیق و شبیه سازی بصری اهمیت بیشتری پیدا کرده است. با استفاده از PSCAD/EMTDC می توانید سیستم مورد نظر خود را با سهولت ایجاد، شبیه سازی و مدل سازی کنید و از قابلیت های فراوان شبیه سازی سیستم قدرت بهره ببرید.

نرم افزار PSCAD شامل یک کتابخانه جامع از مدل های سیستم از عناصر پسیو ساده و توابع کنترل گرفته تا ماشین های الکتریکی و سایر تجهیزات پیچیده است. PSCAD از بیش از 30 سال تحقیق و توسعه مداوم بهره مند شده است.

نرم افزار دیگسایلنت (DIgSILENT):
نام DIgSILENT مخفف "DIgital SImuLation and Electrical NeTwork calculation program" به معنی برنامه شبیه سازی دیجیتال و محاسبات شبکه برق است.

دیگسایلنت یک برنامه محاسبات قدرتمند است (همانطور که توسط DIgSILENT نوشته شده است) برای تجزیه و تحلیل سیستم قدرت. این یک ابزار مهندسی رایانه برای تجزیه و تحلیل صنعت، ابزار و تجارت است سیستم های برق

این به عنوان یک بسته نرم افزاری یکپارچه و تعاملی پیشرفته اختصاص داده شده به سیستم قدرت الکتریکی و تجزیه و تحلیل کنترل به منظور دستیابی به اهداف اصلی برنامه ریزی و بهینه سازی عملیات طراحی شده است.

نرم افزار پاور ورد سیمولاتور (PowerWorld Simulator):
پاور ورد سیمولاتور (PowerWorld Simulator) یک بسته شبیه سازی سیستم قدرت است که برای شبیه سازی عملکرد سیستم ولتاژ بالا در یک بازه زمانی از چند دقیقه تا چند روز طراحی شده است. این نرم افزار شامل یک بسته تجزیه و تحلیل پخش بار بسیار موثر است که قادر به حل سیستم هایی تا 250,000 باس است.

با اضافه کردن افزونه ها به بسته شبیه ساز پایه، می توان عملکرد PowerWorld Simulator را بهبود داد.

از این افزونه ها می توان برای محاسبه توزیع شده استفاده کرد و به این ترتیب تأثیر جریان های القایی مغناطیسی (GIC)، پردازش توپولوژی یکپارچه، پخش بار بهینه، پایداری گذرا، پایداری ولتاژ (PVQV) و موارد دیگر را اضافه کرد.

نرم افزار ای پلن (EPLAN):
یکی دیگر از نرم افزارهای مهندسی برق ای پلن است. ePLAN یک بسته طراحی به کمک کامپیوتر است که به طور گسترده در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد (مثلاً شرکت زیمنس در طراحی های الکتریکی خود از داخل استفاده می کند و رابط مستقیمی با PLM دارد).

این نرم افزار یک محیط پروژه تلفیقی را به کاربر ارائه می دهد که در آن برنامه ریزی، کار با اسناد و مدیریت پروژه های اتوماسیون الکتریکی با سیستم های سیال برای هیدرولیک و پنوماتیک، طراحی سه بعدی تابلو برق و تجهیزات تابلو، طراحی دوبعدی و سه بعدی و تهیه اسناد مربوط به کابل ها و تجهیزات مختلف دیگر را انجام دهد.

دسترسی مبتنی بر وب به جدیدترین داده های تجهیزات مختلف تولیدکنندگان پیشرو نیز به این نرم افزار افزوده شده است.

نرم افزار ePLAN به طور گسترده ای در صنعت برای طراحی نقشه ها و طرح های تأسیسات الکتریکی به کار می رود.

به همین دلیل، یادگیری این نرم افزار شانس ورود به بازار کار را برای مهندسانی که می خواهند در زمینه طراحی تأسیسات الکتریکی کار کنند، به طرز قابل توجهی افزایش خواهد داد.

نرم افزار دیالوکس (DIALux):
«دیالوکس» (DIALux) شاید معروف ترین نرم افزار در زمینه طراحی روشنایی باشد که مهندسان با استفاده از آن روشنایی داخلی و خارجی را طراحی می کنند و محاسبات مربوط به آن را انجام می دهند. در نرم افزار دیالوکس می توانید محل مورد نظر خود را به صورت سه بعدی طراحی کرده و سپس روشنایی آن را طراحی و محاسبه کنید.

یکی از قابلیت های بسیار خوب و کاربردی دیالوکس، امکان افزودن مشخصات فنی چراغ های مختلف تولیدکنندگان این تجهیز و انجام محاسبات طبق داده ها و محصولات واقعی است. گزارش خروجی دیالوکس نیز بسیار جامع، دقیق و مفید است.

نرم افزار اتوکد الکتریکال (AutoCAD Electrical):
احتمالاً نام نرم افزار اتوکد را بسیار شنیده اید. اتوکد و اتوکد الکتریکال از محصولات پرطرفدار شرکت «اتودسک» (Autodesk) هستند که در نقشه کشی برق برای تأسیسات الکتریکی، تابلو برق، سیم کشی ساختمان و… بسیار کاربرد دارند.

نرم افزار کامسول (COMSOL):
«کامسول» (COMSOL) یکی از نرم افزارهای مهندسی برق برای تحلیل الکترومغناطیسی است که به ویژه برای شبیه سازی و طراحی قطعاتی به کار می رود که براساس الکترومغناطیس کار می کنند.

نرم افزار کامسول (COMSOL)

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>