اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انواع موتور برق:

انواع_موتور_برق

موتور برق دستگاهی است که با مصرف سوخت (بنزین، گاز یا گازوئیل) برق تولید می کند. به عبارت بهتر، موتور برق با مصرف سوخت یک موتور را به حرکت در می آورد و آن موتور ژنراتور را می چرخاند و ژنراتور برق تولید می کند.

موتور-ژنراتورهای برق اضطراری در توان هایی در محدوده چند کیلوولت-آمپر تا چندهزار کیلوولت-آمپر وجود دارند و باید با توجه به مصرف وسایل و بارها، از بین آن ها بهترین گزینه را انتخاب کرد.

راه اندازی موتور-ژنراتورها معمولاً در 8 تا 15 ثانیه به طول می انجامد و پس از آن می توانند به خوبی برق مصرف کننده ها را تأمین کنند.

توان خروجی ژنراتورهای برق اضطراری، مشابه UPS، برحسب توان ظاهری (ولت-آمپر) بیان می شود. این توان ظاهری برای محاسبات باید به توان اکتیو (P) تبدیل شود و سپس برآورد مصرف انجام شود.

اجزای اصلی مولد برق اضطراری عبارت اند از:

  • موتور: وظیفه موتور تبدیل انرژی سوخت (گازوئیل، بنزین و گاز طبیعی) به به انرژی مکانیکی است.
  • ژنراتور: ژنراتور انرژی مکانیکی تولیدی موتور را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند.
  • تنظیم کننده ولتاژ: تنظیم کننده خودکار ولتاژ که به AVR معروف است، از یک مدار الکتریکی تشکیل شده که با اندازه گیری ولتاژ ژنراتور و مقایسه آن با ولتاژ مرجع (مبنا) که از قبل برای آن تعریف شده است، ولتاژ را با ولتاژ مصرف کننده تنظیم می کند.
  • تنظیم کننده سرعت: تنظیم کننده سرعت که به آن «گاورنر» می گویند با اندازه گیری فرکانس برق ژنراتور و مقایسه با فرکانس مبنا که از قبل برای آن تعریف شده است، سرعت موتور را تنظیم می کند تا فرکانس برق ژنراتور تنظیم شود.

بر اساس نوع سوخت مصرفی، موتور برق ها به سه دسته زیر تقسیم بندی می شوند:

  • موتور برق دیزلی (دیزل ژنراتور).
  • موتور برق بنزینی.
  • موتور برق گازی یا گازسوز.
  • موتور برق دیزلی.

مولد برق اضطراری دیزلی انرژی حاصل از سوخت گازوئیل را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند و به آن اصطلاحاً «دیزل ژنراتور» می گویند. اجزای دیزل ژنراتور در شکل زیر نشان داده شده است.

ژنراتور دیزلی:
دیزل ژنراتورها در توان های چند کیلوولت-آمپر تا چند مگاولت-آمپر ساخته می شوند و برای کاربری دائمی بسیار مناسب و قابل اعتماد هستند.

موتور برق بنزینی:
بنزین نسبت به سایر سوخت ها دردسترس تر است. اما نکته ای که وجود دارد، عمر مفیدش کم بوده و قابلیت اشتعال آن نسبت به سوخت های دیگر بیشتر است. همچنین، در هوای سرد استفاده از آن ایده آل نیست.

موتور برق بنزینی 

موتور گازسوز:
مولدهای برق اضطراری بنزینی و گازسوز از نظر عملکرد مشابه هم هستند، اما این نوع سوخت آن هاست که تفاوت دارد. این موتور برق به دلیل نوع سوخت، کم مصرف است و باعث کاهش آلودگی هوا می شود.

همچنین، هزینه های کمتری نسبت به نوع بنزینی دارد. البته نکته مهم این است که منبع سوخت آن به سادگی در دسترس نیست.

موتور برق هندلی:
استارت این نوع ژنراتور دستی است و با همان هندل انجام می شود. برای روشن کردن این موتور-ژنراتورها باید یک طناب را با دست کشید و موتور را چرخاند.

موتور برق استارتی:
این نوع ژنراتورها با دکمه استارت و با استفاده از باتری روشن می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>