اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بوبین چیست ؟
بوبین یا سلونوئید از یک سیم تشکیل شده که به شکل سیم پیچ دور هسته پیچانده می شود. وقتی جریان الکتریکی از سیم پیچ عبور می کند، یک میدان مغناطیسی نسبتاً یکنواخت در داخل سیم پیچ ایجاد می شود.

سلونوئید

بوبین یا شیر برقی می تواند از طریق جریان الکتریکی یک میدان مغناطیسی ایجاد کند و از این میدان مغناطیسی می توان با کمک یک هسته فلزی یک حرکت خطی ایجاد کرد.

از این دستگاه ساده می توان به عنوان آهنربای الکتریکی، به عنوان سلف یا آنتن گیرنده بی سیم مینیاتوری در مدار استفاده کرد.

اصول عملکرد بوبین:
بوبین به سادگی بر اساس اصل «الکترومغناطیس» کار می کند. وقتی جریان از طریق میدان مغناطیسی سیم پیچ در آن ایجاد می شود، اگر یک هسته فلزی درون سیم پیچ یا پیچه قرار دهید، خطوط مغناطیسی شار بر روی هسته متمرکز می شود که باعث افزایش القای سیم پیچ در مقایسه با هسته هوا می شود.

بوبین

بیشتر شار فقط در هسته متمرکز است، در حالی که مقداری از شار در انتهای پیچه ظاهر می شود و مقدار کمی شار در خارج پیچه وجود دارد. شدت مغناطیسی بوبین را می توان با افزایش چگالی دورها یا با افزایش جریان در سیم پیچ زیاد کرد.

مانند سایر آهن رباها، شیر برقی یا بوبین نیز دارای دو قطب مثبت و منفی است که از طریق آن می توان جسمی را جذب یا دفع کرد.

سیم کشی سوئیچ بوبینی:
سوئیچ های بوبینی عمدتاً برای کنترل مدارهای جریان بالا با کمک یک سوئیچ جریان کم استفاده می شوند. این قطعات دارای یک سوئیچ با جریان زیاد هستند که از طریق یک محرک مغناطیسی معروف به سلونوئید (یا همان بوبین) کنترل می شود.

هنگامی که جریان کم بوبین تأمین شود، هسته اصلی آن به سوئیچ جریان زیاد نیرویی وارد می کند و آن را حرکت می دهد.

بر اساس اندازه بوبین، سوئیچ شامل چهار ترمینال است. از آن ها، دو ترمینال برای مدارهای جریان پایین استفاده می شود و ترمینال های باقیمانده برای مدار جریان بالای سلونوئید به کار می روند.

برای اتصال یک سوئیچ (بوبین) برقی، مراحل مختلفی وجود دارد:

  • ترمینال های سوئیچ جریان بالا را به سوئیچ بوبینی وصل کنید و سپس مستندات سوئیچ را برای موقعیت دو ترمینال مشاهده کنید.
  • دو قطعه سیم سیاه را بریده و یک سر سیم سیاه اولیه را به ترمینال باتری وصل کنید. به همین ترتیب، سر دوم سیم را به یکی از ترمینال های جریان بالای سوئیچ وصل کنید.
  • سیم سیاه و سفید دیگر را به یک ترمینال جریان بالای دیگر سوئیچ وصل کنید. بعد از آن، سر دیگر سیم مشابه را به ترمینال موتورهای DC وصل کنید.
  • یک قسمت از سیم قرمز را بریده و یک سر را به ترمینال مثبت موتور متصل کرده و قسمت دیگر را به ترمینال مثبت باتری وصل کنید. به طوری که بتوان یک مدار جریان بالا تشکیل داد.
  • دو قسمت سیم سیاه را برش دهید و یک سر سیم اصلی را به ترمینال جریان پایین جریان اولیه روی سوئیچ وصل کنید. سر باقیمانده را به یکی از ترمینال های سوئیچ 6 ولت وصل کنید و ترمینال باقیمانده را به ترمینال منفی باتری 6 ولت متصل کنید.
  • یک سیم قرمز رنگ را در ترمینال مثبت باتری قرار داده و سر باقیمانده را به ترمینال کم جریان بعدی روی سوئیچ ثابت کنید. به طوری که مدار جریان پایین تشکیل شود.
  • در پایان، سوئیچ 6 ولت را روشن کنید. موتور DC شروع به کار می کند.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>