اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

معرفی انواع بوبین:
انواع مختلف بوبین ها در بازار موجود است که دسته بندی های مختلفی بر اساس مواد، طراحی و عملکرد دارند. در ادامه، برخی از انواع بوبین ها را معرفی می کنیم.

سلونوئید2

  • بوبین لایه ای AC.
  • بوبین قاب C جریان مستقیم.
  • بوبین قاب D جریان مستقیم.
  • بوبین خطی.
  • بوبین دوار.

بوبین لایه ای AC:
بوبین لایه ای یا لمینت شده AC از یک هسته فلزی و یک پیچه سیمی تشکیل شده است. هسته با یک فلز چندلایه ساخته شده است تا جریان سرگردان را کاهش دهد، این به بهبود عملکرد بوبین کمک می کند.

بوبین AC از مزیت ویژه ای برخوردار است، زیرا می تواند در اولین ضربه نیرو وارد کند. این به این دلیل است که بوبین های AC جریان هجومی دارند (جریان ورودی آنی بالایی که هنگام روشن شدن توسط منبع تغذیه یا تجهیزات الکتریکی کشیده می شود).

این بوبین ها قادر به استفاده از جریان های سرگردان بیشتر از یک بوبین لایه ای DC هستند.

بوبین های AC در پیکربندی ها و اندازه های مختلف موجود هستند و هنگام کار صدای وزوز تمیزی تولید می کنند.

بوبین لمینیت AC در تجهیزات مختلفی که نیاز به اقدامات فوری دارند، مانند تجهیزات پزشکی، قفل، وسایل نقلیه، تجهیزات صنعتی، چاپگرها و در برخی از لوازم خانگی مورد استفاده قرار می گیرد.

بوبین قاب C جریان مستقیم:
قاب C به طراحی بوبین اشاره دارد. بوبین قاب C جریان مستقیم فقط یک قاب به شکل حرف C دارد که در اطراف پیچه قرار گرفته است.

بوبین قاب C جریان مستقیم به دلیل عملکرد کنترل شده بیشتر در عملکرد سرگردان، در چندین کاربرد مختلف استفاده می شود. اگرچه گفته می شود پیکربندی DC است، اما می توان از آن ها در تجهیزاتی که برای برق متناوب (AC) طراحی شده اند نیز استفاده کرد.

بوبین قاب C جریان مستقیم

این نوع بوبین عمدتاً در ماشین های بازی، شاترهای عکاسی، اسکنرها، قطع کننده های مدار، شمارنده های سکه و دستگاه های تعویض اسکناس استفاده می شود.

بوبین قاب D جریان مستقیم:
این نوع بوبین دارای یک قاب دو تکه ای است که سیم پیچ ها را پوشانده است. این بوبین ها عملکردی مشابه بوبین قاب C دارند، از این رو می توانند در برق متناوب نیز مورد استفاده قرار گیرند و دارای عملکرد کنترل شده باشند.

بوبین قاب D جریان مستقیم برای مصارف معمولی و پزشکی مانند دستگاه های بازی، دستگاه های خودپرداز و آنالیزکننده خون و گاز استفاده می شود.

بوبین خطی:
بوبین های خطی بیشتر در بین مردم شناخته شده اند. این بوبین ها شامل یک پیچه از سیم هستند که به دور یک هسته فلزی متحرک پیچیده شده و به ما کمک می کنند تا نیروی کششی یا فشار را به یک دستگاه مکانیکی وارد کنیم.

این نوع بوبین ها بیشتر در دستگاه های راه اندازی استفاده می شوند. مکانیسم سوئیچینگ به تکمیل مدار کمک می کند و به جریان اجازه گذر از یک مکانیسم را می دهد.

بوبین خطی

بوبین های خطی به ویژه در اتوماسیون و مکانیسم درب های ایمن و موتورهای راه انداز اتومبیل و دوچرخه استفاده می شوند.

بوبین دوار یا چرخشی:
بوبین دوار نوع منحصر به فردی از بوبین است که برای کاربردهای مختلف در مواردی که نیاز به فرایند کنترل خودکار آسان است مورد استفاده قرار می گیرد. این بوبین با بوبین های اصلی دیگر کار می کند و از همان اجزا، پیچه و هسته برخوردار است، اما عملکرد متفاوتی دارد.

هسته فلزی روی یک دیسک نصب شده و دارای شیارهای کوچکی در زیر آن است. اندازه شیارها دقیقاً با شکاف های بدنه بوبین مطابقت دارد. همچنین از یاتاقان های ساچمه ای نیز برای حرکت آسان استفاده شده است.

هنگامی که بوبین فعال می شود هسته به بدنه بوبین منطبق می شود و هسته دیسک شروع به چرخش می کند. در این ساختار در بین هسته و بدنه بوبین، فنر جای خواهد داشت. هنگامی که منبع تغذیه جدا شد، فنر هسته دیسک را به موقعیت اصلی خود می رساند.

بوبین دوار در مقایسه با انواع دیگر بوبین ها از مقاومت بیشتری برخوردار است. بوبین های دوار در ابتدا فقط برای سازوکارهای دفاعی طراحی شدند، اما امروزه می توان آن ها را در بسیاری از مکانیسم های صنعتی خودکار مانند لیزر و شاتر پیدا کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>