اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پین هدر چیست؟
راه های متنوعی برای اتصال بخش های مختلف اجزای مدار به یکدیگر وجود دارد که یکی از آن ها استفاده از پین هدر است. در این آموزش، با پین هدر و انواع آن آشنا می شویم.

پین_هدر

پین هدر یکی از قطعاتی است که برای اتصال بخش های مختلف مدارهای الکترونیکی کاربرد فراوانی دارد. به طور کلی، در یک طرف پین هدر تعدادی پین قرار دارد که می تواند به یک PCB لحیم شود یا به کابل متصل شود.

این نوع اتصالات در اندازه های مختلفی عرضه می شوند و می توانند تعداد ردیف های متفاوتی از پایه ها را داشته باشند. تصویر زیر یک اتصال پین هدر مادگی را نشان می دهد که روی برد لحیم شده است.

پین هدر

پین هدرهای رایج معمولاً اتصال هایی در ردیف های تکی و دو تایی دارند که با فاصله 0٫1 اینچی (2٫54 میلی متری) است.

این فاصله یک مقدار استاندارد سازگار با برد بورد است. پین هدرها در نسخه های اصطلاحاً نری و مادگی وجود دارند و در اتصال بردها و شیلدهای آردوینو به یکدیگر نیز به کار می روند. کاربران می توانند سیم های جامپر را به راحتی به بردبوردها متصل کنند. تصویر زیر اتصالات پین هدر 0٫1 اینچی نری و مادگی را روی یک برد آردوینو نشان می دهد.

پین هدر آردوینو

البته پین هدرهای دیگر با فاصله متفاوت غیرمعمول نیستند. به عنوان مثال، ماژول بی سیم XBee از نسخه 2 میلی متری همان اتصال استفاده می کند. در تصویر زیر نمای بالایی نشان داده شده است که پین هدر مادگی SMD با 2 میلی متری روی برد لحیم شده است.

پین هدر

یک نوع متداول از پین هدرها، نسخه «پین ماشینی» است. در حالی که نسخه معمولی از ورق فلز پرس شده و تا خورده تشکیل شده است، اتصالات پین ماشینی با شکل دهی فلز به صورت دلخواه ساخته می شود. نتیجه این امر اتصال محکم تر با مَفصل بهتر و طول عمر بیشتر است که البته تا حدی گران تر است.

شکل زیر یک پین هدر مادگی را نشان می دهد. توجه کنید که این پین هدرها به گونه ای طراحی شده اند که به بخش های کوچک تر تقسیم شوند، در حالی که اتصالات پین هدر مادگی 0٫1 اینچی این گونه نیستند. همچنین توجه داشته باشید که همه اتصالات پین هدر غیرماشینی با پین هدرهای ماشینی جفت نمی شوند.

پین هدر

کابل های ساخته شده برای اتصال به پین هدرها معمولاً یکی از این دو نوع هستند: سیم های تکی با اتصالات به سرسیم پرس شده یا کابل های فلت با کانکتورهای جابه جایی عایق. به طور کلی، پین هدرهای کابل دار فقط در نوع مادگی در دسترس هستند و یک پین نری با آن ها جفت می شود.

پین هدر

شکل بالا یک کابل شش سیمه را نشان می دهد. هر سیم به صورت جداگانه اتصال دارد و به یک سرسیم متصل و پرس می شود. و سپس اتصالات در داخل قاب پلاستیکی قرار می گیرند.

شکل زیر کانکتورهای جابه جایی عایق 2 در 5 را با کابل فلت نشان می دهد. این نوع کابل را می توان به سرعت مونتاژ کرد، زیرا نیازی به جدا کردن اتصالات به صورت جداگانه نیست. همچنین برای جلوگیری از قرارگیری نادرست، زبانه هایی روی محفظه تعبیه شده است.

پین هدر با کابل فلت

مدارهای انعطاف پذیر نیز می توانند از زبانه هایی با فاصله استاندارد 0٫1 اینچ استفاده کنند. این زبانه ها به منظور تماس با ماده نیمه رسانا از طریق یک لایه قابل انعطاف منگنه می شوند.

پین هدر

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>