اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فریت بارفریت بار اصطلاحی برگرفته از کلمه لاتین Freight به مترادف Cargo به معنی بار می باشد که در صنعت حمل و نقل بیشتر به منظور حمل و ارسال بار چه به صورت هوایی، دریایی و زمینی اطلاق می گردد.

در دنیای امروزی حمل و نقل، کلمه فریت بار به حمل و نقل کلا به صورت های مختلف گفته می شود، حمل و نقل های درون شهری، بیرون شهری و یا بین المللی اما در ایران و به صورت عامیانه فریت بار به حمل خرده بار مسافری و یا تجاری به وسیله هواپیما گفته می شود که از مبدا گمرک مستقر در فرودگاه ها به سایر نقاط دنیا انجام می گیرد. مسافرین می توانند اضافه بار همراه خود را قبل از انجام سفر هوایی به فرودگاه انتقال داده و با هزینه اندک بار خود را به صورت هوایی به مقصد مورد نظر خود ارسال نمایند.

جهت توضیحات بیشتر مثالی برایتان می زنیم: فرض کنید که شما می خواهید برای ادامه تحصیل یا مهاجرت به کشور کانادا سفر کنید و وسایل چندانی بجزء چند دست لباس، یک لپ تاپ و لوازم کوچک بهداشتی مانند مسواک بیشتر با خود حمل نمی کنید. خوب شما به راحتی می توانید این وسایل را در کوله پشتی و یا ساک و چمدان تان حمل کنید.

اما زمانی که یک خانواده قصد مهاجرت دارند و می‌خواهند لوازم خانه شان (اعم از یخچال، تلویزیون، فرش و...) را با خود به کشور جدید ببرند، دیگر نمی‌توانند این وسایل را با خود به راحتی به هواپیمایی که قرار است با آن سفر کنند، ببرند. بلکه بارها باید "فریت" شوند.

خدمات فریت کردن بار بسیار شبیه به حمل بار به شهرستان و یا استفاده از خدمات یک شرکت باربری تهران است. با این تفاوت که این بار مقصد کشوری دیگر است و بخش عمده کار در داخل ایران انجام می شود.
این پروسه در اصل به این صورت انجام می شود که شما باید بار مورد نظرتان را به نمایندگی یکی از شرکت های همواپیمایی (ایرلاین‌ها) تحویل بدهید و پس از محاسبه قیمت حمل آنها معمولا ظرف مدت یک تا دو هفته، بار به مقصد می رسند.

معمولا پس از Boarding کامل مسافرین هواپیما، و آماده شدن بار آنها جهت سوار کردن به هواپیما - البته به مقدار مجاز تعیین شده برای هواپیما - اقدام به انتقال بارهای فریت شده به مقصد می کنند.
توصیه می شود که بهتر است بنا بدلایل متعددی، از همان شرکت هواپیمایی که اقدام به رزرو بلیط هواپیما کرده بودید، جهت خدمات فریت استفاده کنید. پس از تماس و هماهنگی‌های بعمل آمده با آن شرکت هواپیمایی جهت فریت بار، آنها کارگران و ماشین‌هایی جهت بردن وسایل و لوازم شما به ترمینال بار فرودگاه می کنند. بسته بندی و حمل بار شما درست همانند آن است که با استفاده از یک شرکت باربری در تهران، می خواهید اسباب کشی کنید. پس لازم نیست نگران باشد.

انواع دیگر حمل خرده بار، در مقایسه با فریت بار چیست؟
جهت حمل خرده بار فریت بار به صورت هوایی به صرفه ترین راه حمل و نقل بین المللی کالا می باشد راه های دیگر حمل خرده بار به صورت بین المللی در ایران به شرح زیر می باشد:

فریت بار به صورت زمینی (حمل زمینی خرده بار)
در این روش هیچ شرکتی خرده بار شما را جهت حمل بین المللی به شهر های اروپا، آمریکا و استرالیا قبول نخواهد کرد به دلایل مختلف حمل و کرایه یک ماشین جهت خرده بار به صرف هیچ کس نمی باشد.

فریت بار به صورت ریلی (حمل ریلی خرده بار)
حمل خرده بار به صورت ریلی به مقاصد اروپایی، آمریکایی و استرالیا و یا سایر مقاصد در حال حاضر از ایران ممکن نبوده و یا در صورت امکان فقط برای مقاصد داخلی می باشد.

فریت بار دریایی (حمل دریایی خرده بار)
در صورتی که مایل به ارسال 200 یا 300 کیلو بار باشید حمل بار به صورت دریایی و یا اجاره کانتینر و حمل زمینی آن به بندر به هیچ وجه به صرفه نخواهد بود.

لذا با توجه به مطالب فوق و در نظر گرفتن انواع فریت بار و حمل کالا، فریت بار به صورت هوایی برای خرده بارهایی که از حدود 45 کیلو شروع می شود تا اوزان تناژ به مقاصد مختلف دنیا بهترین روش حمل بار می باشد.

فرق پُست و کُوریر courier، در مقایسه با فریت بار چیست؟
در صورتی که شما مایل به ارسال پاکت و یا نمونه های بسیار کم وزن به مقاصد مختلف دنیا می باشید با در نظر گرفتن گرفتاری های مختلف در امر امور گمرکی در مبدا، مبلغ بارنامه جهت حمل هوایی و ترخیص این اوراق و یا نمونه ها فریت بار به صرفه نبوده و جایگزین این سرویس جهت ارسال اوراق و نمونه های کوچک با در نظر گرفتن راحتی و سهولت حمل این گونه کالا پست و کوریر می باشد. اما در صورتی که بار شما سنگین تر از اوزان اوراق و نمونه های کوچک باشد دیگر استفاده از پست و شرکت های کوریر برای این اوزان به صرفه نخواهد بود و جایگزین ارزان و قابل دسترس برای همگان برای خرده بار از وزن های 45 کیلوگرم به بالا به مقاصد مختلف در سرتاسر دنیا فریت بار به صورت هوایی می باشد.

فرق پرداخت جریمه اضافه بار در پای کانتر پرواز، با فریت بار چیست؟
همانطور که میدانید مسافرین پرواز های هوایی در هنگام مسافرت با محدودیت هایی از طرف شرکت های هواپیمایی جهت حمل بار همراه خود دارند و عموما شرکت های هواپیمایی جهت اضافه بار همراه مسافران مبالغ هنگفتی را با عنوان جریمه حمل اضافه بار همراه مسافر در نظر می گیرند، فریت بار با عنوان جایگزین جریمه اضافه بار مسافری جهت حمل خرده بار و اضافه بار مسافری می باشد و مسافر می تواند قبل از انجام پرواز با مراجعه به ترمینال بار فرودگاه بار خود را با مبلغی کمتر از یک سوم جریمه های اضافه بار به مقصد دلخواه خود فریت نمایند.

بارنامه فریت بار:
برای فریت بار، همانند خدمات اتوبار در تهران، یک بارنامه صادر می شود که حاوی اطلاعات مسافر است (مثلا شماره‌های تماس مسافر و یا آدرس) و غیره که در اصل یک کد 11 رقمی دارد و 3 رقم سمت چپ آن نشان دهنده کد آن شرکت هواپیمایی است (برای مثال کد هواپیمایی لوفت هانزا آلمان 220 است) و بر روی برچسب چسبانده می شود. این برچسب بار، به راحتی نوع بار، مبداء و مقصد و همچنین تعداد بسته ها را نشان می دهد که باعث می شود بارها به راحتی قابل شناسایی بوده و در حین پرواز هیچ مشکلی برای حمل و نقلشان پیش نیاید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>