اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نقشه برق کولر آبی بدون کلید:
برای توضیح سیستم برق کولر آبی، به طور خلاصه می توان گفت که برق تک فاز از برق خانه گرفته شده و به موتور و پمپ متصل می شود تا برق آن ها تأمین را تأمین کند.

کولر2

هنگامی که پمپ و موتور به برق وصل شوند، مانند هر دستگاه 220 ولتی دیگری کار خواهند کرد.

نقشه برق کولر آبی پیچیده نیست، اما اگر قبلاً هرگز موتور را سیم کشی نکرده اید یا نقشه های الکتریکی آشنا نیستید یا فکر می کنید از پس سیم کشی بر نمی آیید، توصیه می کنیم از یک برق کار ماهر برای سیم کشی کولر خود راهنمایی بگیرید.

نکته مهم دیگری که باید در نظر بگیرید، این است که سیم کشی موتور، پمپ و کلید می تواند برای تولیدکنندگان مختلف متفاوت باشد.

بنابراین، مطمئن شوید که همیشه نقشه کولر آبی خود را دنبال می کنید. برای مشاهده نقشه برق کولر می توانید به دفترچه راهنمای کولر خود مراجعه کنید. همچنین، سیم های کابل های مختلف ممکن است رنگ های متفاوتی داشته باشند.

به همین دلیل، مهم این است که نحوه اتصال صحیح را فرا بگیرد و نقشه برق کولر آبی خودتان را با آن تطبیق دهید.

شکل زیر نقشه برق کولر آبی ساده ای را نشان می دهد که موتور آن دارای دو دور کند و تند است. مربعی که در نقشه برق کولر شکل زیر نشان داده شده است، در واقع به نوعی کلید و جعبه تقسیم را نشان می دهد. همان طور که مشخص است، کاربر می تواند هر مدام از حالت ها را انتخاب کند.

هنگامی که دور کند (Low) انتخاب شود، سیم پیچ موتور را در حالت عادی (کند) می چرخاند. هنگامی که اتصال تند (High) برقرار شود، سیم پیچ های موتور آن را سریع تر می چرخانند.

نقشه موتور کولر ساده

در نقشه برق کولر بالا، رنگ سیم ها به صورت زیر در نظر گرفته شده است:

  • فاز ورودی: مشکی.
  • نول: سفید.
  • دور کند موتور: قرمز.
  • دور تند موتور: مشکی.
  • دور کند (عادی) موتور: قرمز.
  • سبز: زمین یا ارت.

سیم های نول (سفید) همه به هم متصل هستند تا هنگام تغییر وضعیت کلید مدار کامل باشد. همچنین، دقت کنید که سیم فاز (مشکی) که به آن سیم گرم نیز می گویند، بسیار حساس است. این سیم را قبل شروع به کار کولر متصل کنید.

بهتر است قبل از اتصال، همه چیز ابتدا با نقشه برق کولر تطابق دهید تا مطمئن شوید سیم کشی درست انجام شده است.

نقشه برق کولر آبی با کلید:
در بخش های قبل با انواع کلیدهای کولر آبی آشنا شدیم. دیدیم که کلید سه پل گزینه بسیار خوبی برای کولر است، زیرا می توان با آن سه حالت، دور کند، دور تند و پمپ را انتخاب کرد. امروزه کلیدهای کولر معمولاً به شکل زیر هستند و از یک کلید محافظ جان RCCB نیز در نقشه برق کولر استفاده می شود.

کلید محافظ جان:
شکل زیر نیز تصویر نقشه برق کولر آبی یکی از تولیدکنندگان داخلی را نشان می دهد. همان گونه که مشخص است، فاز و نول به RCCB متصل می شوند.

سپس فاز خروجی RCCB به سوکت شماره 7 و نول آن به شماره 10 متصل می شود. خروجی های کلید چهار سوکت 3 و 1 و 6 و 4 هستند. این چهار سیم از طریق یک کابل خارج شده و به ترتیب به سوکت کند، تند، نول و پمپ در جعبه تقسیم کولر متصل می شوند.

نقشه برق کولر:
سپس نوبت به اتصال موتور، خازن و پمپ می رسد. شکل زیر، نمونه ای از سربندی موتور کولر را نشان می دهد که برای سه حالت کند (L) و تند (H) و نول (C) مشخص شده است.

نامگذاری موتور کولر:
دقت کنید که آنچه بیان کردیم، مربوط به نقشه برق کولر برای مدلی خاص از یک شرکت خاص است و نقشه یا شکل سیم کشی کولرهای دیگر ممکن است متفاوت باشد. به همین دلیل، باید با مراجعه به راهنمای کاربر کولر مورد نظر خود، نقشه و اتصالات را به خوبی بررسی کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
محید کبیری :
درود فراران بر شما دوستان گرامی ،لفطا راهنمایی کنم میخواهم کلید کولر ابی را وصل کنم.
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>