اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فناوری نصب سطحی (SMT) چیست؟
قطعه نصب سطحی یا SMD اصطلاحی است که برای آن دسته از قطعات الکترونیکی به کار می رود که در فرایند مونتاژ نصب سطحی در مدار قرار می گیرند.

فناوری_نصب2

SMD در واقع مخفف عبارت Surface-Mount Device به معنای «قطعه نصب سطحی» است که طبق «فناوری نصب سطحی» (Surface-Mount Technology) یا SMT تولید می شود.

فناوری نصب سطحی برای کاهش هزینه های تولید و همچنین استفاده کارآمدتر از فضای PCB ارائه شده است. قطعات SMD در بسته هایی ساخته می شوند که پایه های آن ها به صورت زائده هایی برای لحیم شدن مستقیماً روی سطح PCB قرار می گیرند.

به عبارت دیگر، لحیم کاری قطعات SMD بدون سوراخ کردن PCB انجام می شود.

انواعی از خازن ها، مقاومت ها، دیودها، ترانزیستورهای کوچک طرح (SOT) و مدارهای مجتمع کوچک طرح (SOIC) پایه های کوچکی مبتنی بر SMT هستند که مستقیماً روی سطح PCB لحیم می شوند.

فناوری_نصب

قطعات SMD فضای کمتری را اشغال می کنند و مستقیماً روی سطح PCB نصب می شود، در حالی که قطعات THT درون سوراخ PCB قرار می گیرند و لحیم می شوند. بنابراین، قطعات SMD موجب می شوند فضای کمتری از PCB اشغال شود.

در واقع، با فناوری نصب سطحی امروزه می توان مدارهای الکترونیکی بسیار پیچیده ای را در مقیاس های بسیار کوچک با قابلیت تکرار خوب به دلیل سطح اتوماسیون بالاتر ساخت.

علاوه بر این، اندازه قطعات SMD نسبتاً کوچک تر است که این خود ابعاد کلی و پیچیدگی PCB را کاهش می دهد.

طیف گسترده ای از بسته های قطعات SMD در اشکال و اندازه های مختلف در بازار موجود است که از میان آن ها می توان آنچه را که نیاز است، تهیه کرد.

دستگاه مونتاژ SMD چیست ؟
اکنون که با قطعات SMD آشنا شده ایم، می توانیم دستگاه مونتاژ SMD را معرفی کنیم. هنگامی که شرکتی بخواهد تعداد زیادی PCB مونتاژ کند، قطعاً نمی تواند قطعات را به صورت دستی روی برد لحیم کند.

این جاست که از یک دستگاه مونتاژ SMD حرفه ای استفاده می شود.

دستگاه مونتاژ SMD مجموعه ای ازتجهیزات است که عملیات مونتاژ و لحیم کاری قطعات را به صورت خودکار و طبق برنامه ای که به آن دستور می دهد، پیاده سازی می کند.

درک مراحل کار دستگاه مونتاژ SMD که قلب بسیاری از وسایل الکتریکی است، قطعاً جالب خواهد بود. در هر مرحله از روند مونتاژ، فکر زیادی انجام می شود تا یک برد کاملاً کارآمد تولید شود.

با پیشرفت روزافزون علم الکترونیک، ماشین آلات مورد استفاده در دستگاه مونتاژ SMD همیشه بهتر و کاراتر از قبل شده اند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>