اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کلید کامپکت MCCB چیست؟
کلید کامپکت MCCB یک نسخه پیشرفته از قطع کننده مدار مینیاتوری یا MCB (مخففِ Miniature Circuit Breaker) است و از 32 آمپر تا 1600 آمپر با دامنه ولتاژ 230 ولت تا 1٫1 کیلوولت در دسترس است.

کلید-کامپکت

کلید کامپکت MCCB:
مزیت اصلی کلید کامپکت MCCB این است که می توانیم آن را مطابق با نیاز خود با نصب مواردی مانند ریموت (کنترل از راه دور)، تریپ زیرولتاژ (Undervoltage) یا UV و… پیکربندی و تنظیم کنیم. از نظر هزینه و همچنین عملکرد، کلید کامپکت MCCB بهترین جایگزین برای قطع کننده هوایی است. همچنین، تنظیمات جریان و زمان در کلید کامپکت MCCB امکان پذیر است.

نماد کلید کامپکت MCCB:
کلید کامپکت MCCB با یک منحنی کوچک و دو خط در انتهای آن نشان داده می شود.

دیاگرام تک خطی کلید کامپکت MCCB

خروجی و ورودی MCCB در قسمت بالا و پایین آن قرار دارد.

ساختار کلید کامپکت MCCB:
کلید کامپکت MCCB از 9 قسمت مختلف تشکیل شده است:

  • محفظه اطفای قوس الکتریکی.
  • کنتاکت متحرک.
  • مکانیسم عملکرد.
  • پوشش پایه.
  • کانکتور (اتصال) ترمینال.
  • تریپ اضافه بار یا کنتاکت بی متال.
  • کلید کنترل.
  • دکمه تریپ.
  • ترانسفورماتور جریان.

محفظه اطفای قوس الکتریکی: محفظه اطفای قوس الکتریکی مجموعه ای از صفحات فلزی موازی عایق بندی شده متقابل هم است که برای تقسیم قوس در حال گسترش در کلید کامپکت MCCB استفاده می شود. محفظه اطفای قوس الکتریکی از مواد فولاد و الیاف شیشه تشکیل شده است.

کنتاکت متحرک: یک ماده برنجی الکترولیز شده به عنوان یک کنتاکت متحرک استفاده می شود. (ماده تشکیل دهنده کنتاکت متحرک باید دارای مقاومت در برابر قوس بالا، مقاومت در برابر خوردگی، دارای مقاومت ویزه پایین و غیره باشد.

ماده تشکیل دهنده طول عمر کلید کامپکت MCCB را تعیین می کند.

مکانیسم عملکرد:
این بخش با روند باز و بسته شدن کنتاکت سر و کار دارد. سرعت مکانیسم عملکرد به سرعت حرکت کلید بستگی ندارد و ساز و کار آن، یک قطع سریع است. این مکانیزم با مکانیزم عملکرد رله همراه خواهد بود. همچنین، بریکرها با مکانیزم تست طراحی شده اند که تریپ دستی را نیز ممکن می کنند.

پوشش پایه:
مجموعه بسته ای از مواد پلیمری ترموست تقویت شده با الیاف شیشه است که اساساً به عنوان پوشش پایه کلید کامپکت MCCB مورد استفاده قرار می گیرد و مقاومت مکانیکی بهتری را ارائه می دهد. تمام قسمت های کلید کامپکت MCCB در داخل این پوشش ها نصب می شوند.

کانکتور ترمینال:
اتصال ترمینال یک مجموعه پیچ و مهره است که از مواد فولادی تشکیل شده است. اتصال ترمینال برای وصل کردن مدار خارجی با MCCB استفاده می شود. به طور کلی، سر آلن (شش ضلعی) با پیچ و مهره با گشتاور 8٫8 تن به عنوان اتصال ترمینال استفاده می شود.

این اتصال اطمینان می دهد که هیچ ارتباط سستی بین ترمینال وجود ندارد. اگر جریان نامی MCCB بیش از 400 آمپر باشد، اتصال ترمینال به مجموعه ای موسوم به لینک های پخش کننده (Spreader Links) مجهز می شود.

این این لینک ها برای اتصال MCCB به کابل هایی با توان بالاتر استفاده می شود، زیرا اندازه کابل برای جریان های بالاتر بزرگ تر خواهد بود.

کنتاکت بی متال:
کنتاکت بی متال یک ترکیب حساس به دما، از ترکیبات فولاد و مس به عنوان کنتاکت بی متال یا دوفلزی استفاده می شود. کنتاکت بی متال یا دوفلزی به صورت سری با جریان خط مونتاژ می شود. از این رو، جریان کامل خط MCCB همیشه از کنتاکت بی متال عبور می کند. این کنتاکت برای تریپ بریکر در شرایط اضافه بار استفاده می شود.

کلید کنترل:
این کلید برای بستن یا باز کردن کنتاکت به صورت دستی استفاده می شود. همچنین، با نگه داشتن کلید در سمت بالا نمی توانید جلوی قطع شدن شکن را بگیرید که به آن تریپ آزاد می گویند. کلید نشان گر وضعیت بریکر است، چه در وضعیت ON باشد و چه در حالت OFF.

اگر کلید در وضعیت بالا باشد، معمولاً ON است و اگر در حالت پایین باشد، در وضعیت OFF. در صورت قطع شدن، کلید در موقعیت مرکز قرار می گیرد.

دکمه تریپ دستی:
یک دکمه قرمز که با مکانیسم عملکرد مرتبط است، دکمه تریپ دستی نامیده می شود. این دکمه عمدتاً برای قطع دستی بریکر برای اهداف آزمایش استفاده می شود.

ترانسفورماتور جریان و واحد تریپ:
مجموعه ای از ترانسفورماتورهای جریان (CT) در داخل بریکر نصب شده است که در شکل زیر نشان داده شده است. خروجی CT به واحد تریپ رله متصل می شود. این مغز MCCB است.

واحد تریپ شامل یک سیم پیچ الکترومغناطیسی مرتبط با پیستون تریپ است. از سیم پیچ الکترومغناطیسی برای تریپ بریکر با تأخیر زمانی از پیش تعیین شده در هنگام اتصال کوتاه، خطای زمین و شرایط خطای آنی استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>