اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فانکشن ژنراتور و کاربردهای آن:
فانکشن ژنراتورهای مدرنِ «سنتز دیجیتالی مستقیم» (Direct Digital Synthesis) یا DDS قادر به ارائه طیف گسترده ای از سیگنال ها هستند.

گیرنده4

این فانکشن ژنراتورها می توانند خروجی سینوسی، مربعی و مثلثی با فرکانس کمتر از 1 هرتز تا حداقل 1 مگاهرتز با دامنه متغیر و آفست DC قابل تنظیم را تولید کنند.

بسیاری از فانکشن ژنراتورها دارای قابلیت های اضافه ای مانند قابلیت ارائه فرکانس بالاتر، تقارن متغیر، «جاروب فرکانس» (Frequency Sweep)، مدولاسیون AM و FM و… هستند.

مدل های پیشرفته تر، انواع شکل موج های اضافی را ارائه می دهند و فانکشن ژنراتورهای شکل موج دلخواه می توانند شکل موج های دوره ای (متناوب) تعریف شده کاربر را مهیا کنند.

در مواردی که به سیگنال های محرک پایدار و تکرارپذیر نیاز است، از فانکشن ژنراتورها استفاده می شود.

در اینجا برخی از موارد استفاده عمومی و کاربران فانکشن ژنراتور ذکر شده است:

  • تحقیق و توسعه.
  • مؤسسات آموزشی.
  • مشاغل تعمیر تجهیزات الکترونیکی و الکتریکی.
  • آزمایش تحریک/پاسخ، توصیف پاسخ فرکانسی و تزریق سیگنال در مدار.
  • علاقه مندان به الکترونیک

برای استفاده از یک فانکشن ژنراتور به بهترین وجه و داشتن بالاترین بازدهی، کاربر باید از دکمه ها، ویژگی ها و مُدها یا حالت های عملکرد آن درک اساسی داشته باشد.

این آموزش برای کسانی که دانش کمی در مورد فانکشن ژنراتورها دارند و همچنین تکنسین ها یا مهندسان باتجربه ای که می خواهند دانسته های خود را مرور کنند، مفید است.

انواع فانکشن ژنراتور:
فانکشن ژنراتورهای مختلفی در بازار وجود دارند که دامنه هزینه آن از چند ده دلار تا ده هزار دلار است.

برخی از آن ها ابزارهای اختصاصی هستند، برخی از آن ها جعبه های سیاه با رابط های USB و ترمینال خروجی اند، برخی دیگر به کامپیوتر یا باس های ابزار دقیق متصل می شوند و برخی دیگر برنامه های نرم افزاری هستند که برای تولید شکل موج بر روی رایانه روی پورت موازی یا از طریق کارت صدا اجرا می شوند.

همچنین کیت های ارزان نیز جهت بهره گیری از قابلیت های فانکشن ژنراتور برای علاقه مندان وجود دارد.

فانکشن ژنراتورهای فقط نرم افزاری کمترین هزینه را دارند و می توانند برای دانشجویان و علاقه مندان با بودجه کمتر جذاب باشند.

آن ها همچنین از نظر فرکانس محدودترین انواع فانکشن ژنراتورها هستند و اغلب فقط در محدوده صوتی قرار می گیرند.

فانکشن ژنراتورهایی که به صورت جعبه سیاه هستند، از نظر هزینه در رده های بعدی قرار دارند و از مزیت قابلیت حمل و مصرف توان پایین برخوردار هستند. هدف آن ها اغلب کار با رایانه های قابل حمل یا همان لپ تاپ ها است.

ژنراتورهایی که به باس های مختلف متصل می شوند (به عنوان مثال PC، VXI و…) در مواردی که فضای بالایی وجود داشته باشد مناسب هستند و معمولاً برای یک سیستم اندازه گیری سفارشی به کار می روند.

ژنراتورهای اختصاصی رومیزی benchtop در کنار دکمه ها و نمایشگرهای خود ارائه می شوند. این ابزارهای گران اختصاصی قابلیت هایی را به فانکشن ژنراتور اضافه می کنند و معمولاً شامل یک یا چند نوع اتصال رابط هستند که امکان کنترل توسط رایانه را دارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>