اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مزایا و معایب انرژی هسته ای:
افراد زیادی هستند که از استفاده از انرژی هسته ای حمایت می کنند و حداقل همین تعداد هم مخالف آن هستند.

انرژی_اتمی4

حامیان می گویند این روش تولید برق محیط زیست را کمتر تخریب می کند، زیرا به طور کلی، انتشار گازهای گلخانه ای آن نسبت به نسبت به سوخت های دیگری مانند زغال سنگ، نفت و گاز طبیعی کمتر است.

اما مخالفان نگران ضایعات خطرناک و طولانی مدت نیروگاه های هسته ای و همچنین، ارتباط آن با ساخت بمب های هسته ای و خطر حوادث هسته ای فاجعه بار هستند.

طبق گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی در سال 2020، در حال حاضر 440 راکتور هسته ای فعال در 30 کشور جهان وجود دارد که مجموع ظرفیت تولید آن ها 389,340 مگاوات (389 گیگاوات) است.

جوانب مثبت انرژی هسته ای به شرح زیر است:

یک نیروگاه هسته ای 2 تا 3 گیگاوات برق تولید خواهد کرد که برابر با برق تولیدی یک نیروگاه بزرگ زغال سنگ یا حدود 1000 تا 1500 توربین بادی بزرگ با ظرفیت کاری کامل است. هیچ کس منکر این نیست که شکافتن اتم یک روش بسیار مؤثر برای تولید مقدار زیادی انرژی است.

نیروگاه های هسته ای نسبت به نیروگاه های سوخت فسیلی (زغال سنگ، نفت و گاز طبیعی) میزان انتشار کربن بسیار کمتری دارند.

آزاد کردن انرژی با شکافتن اتم ها بسیار کارآمدتر از «سوزاندن آن ها» (آزاد کردن انرژی از طریق واکنش شیمیایی که آن را احتراق می نامیم) است. به همین دلیل نیروگاه های هسته ای به مقدار کمی سوخت (در مقایسه با نیروگاه های سوخت فسیلی) نیاز دارند.

نیروگاه های هسته ای می توانند به کاهش وابستگی کشورها به نفت وارداتی کمک کنند. کشورهایی که منابع سوخت فسیلی زیادی ندارند، انرژی هسته ای را گزینه جذابی می دانند.

برخی از معایب انرژی هسته ای به صورت زیر است:

ضایعات نیروگاه های هسته ای سال ها به صورت رادیواکتیو باقی می مانند و دفع ایمن آن ها دشوار است.
از محصولات جانبی هسته ای می توان برای ساخت بمب استفاده کرد.

نیروگاه های هسته ای شکل پایدار یا تجدیدپذیر انرژی نیستند، زیرا آن ها به استخراج ذخایر محدود اورانیوم متکی هستند. آن ها کربن صفر هم نیستند، زیرا برای استخراج این اورانیوم انرژی زیادی لازم است.
ساخت نیروگاه های هسته ای هزینه بر است و سال ها به طول می انجامد.

نیروگاه های هسته ای می توانند آلودگی هوا و آلودگی آب را در محدوده های جغرافیایی وسیعی ایجاد کنند.

از آنجا که نیروگاه های هسته ای به مقدار زیادی آب خنک کننده نیاز دارند، غالباً در نزدیکی ساحل ساخته می شوند. این خود امری خطرناک برای دریا است.

از رده خارج کردن ایمن نیروگاه های هسته ای بسیار هزینه بر است.

نمودار زیر نشان می دهد که نیروگاه های هسته ای (بخش نارنجی) حدود 8 درصد از انرژی مورد استفاده در ایالات متحده را تأمین می کنند (منظور همه صورت های انرژی است، نه فقط برق).

سوخت های فسیلی (بخش های خاکستری) 10 برابر بیشتر انرژی تأمین می کنند.

بخش های بیرونی داده های سال 2020 (اعداد زرد) را نشان می دهند، در حالی که حلقه داخلی مربوط به داده های سال 2015 است (اعداد سفید)، بنابراین می توانید ببینید که تغییر مسیر بسیار آهسته ای از زغال سنگ به انرژی های تجدیدپذیر و هسته ای طی شده است.

نمودار میزان انرژی

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
علی اسفند:
کدام مورد از معایب استفاده ازانرژی هسته ای نیست
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

Abbas:
به نظرم بایدبه عقب برگردیم. در صفحه۳۷۲قرآن در سوره شعرآ قصه جالبی هست برای حضرت هود علیه السلام که در سرزمین یمن زندگی میکرد.او به قومش گفت چرا بر بالای هر بلندی بنایی می سازید که استفاده ای از آن نمی برید.وصنایعی را می سازید تا جاودانه در دنیا بمانید وموقع کشتن بیرحمانه دیگران را می‌کشید.پس تقوا پیشه کنید واز خدابترسید.واز کمک های او استفاده کنید.همان خدایی که به شما چهار پایان اهلی وفرزندان پسر داده است. وهمان که باغ هاوچشمه جاری برایتان ساخته است.ولی قومش او را تکذیب کرده وگفتند که چه موعظه کنی وچه ساکت بمانی برای ما فرقی نمی کند.همه این پندها رفتاری قدیمی وکهنه است.پس آنها را سیل وعذاب الهی نابود کرد.
Setayesh:
عالی
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>