اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نحوه اتصال فلت کربنی:
نحوه اتصال فلت کربنی را در چند گام بیان می کنیم.

فلت_کربنی8

گام اول نحوه اتصال فلت کربنی:
قبل از شروع، فلت و مدار را ارزیابی کنید.قبل از اینکه به جدا کردن فلت حتی فکر کنید، باید ارزیابی دقیقی از این موضوع داشته باشید که چه چیزی دارید و چه چیزهایی ممکن است رخ دهد.

گام دوم نحوه اتصال فلت کربنی: فلت کربنی معیوب را جدا کنید:
جدا کردن فلت، به دستگاه مورد استفاده شما بستگی دارد و ارائه یک راهکار جامع برای هر دستگاه دشوار خواهد بود.

کشیدن فلت و جدا کردن آن با نیروی زیاد به احتمال فراوان به برد آسیب خواهد رساند. برای مثالِ ما، بهترین کار این است که روبان را تا حد امکان نزدیک به پدهای PCB برش دهیم.

برای جدا کردن روبان از یک تیغ جراحی برای برش موازی با صفحه PCB استفاده می کنیم. دقت کنید که این کار را با دقت انجام دهید، زیرا برای اتصال مجدد ماژول LCD ممکن است لازم باشد همان مقدار فلت اضافه را حفظ کنید.

تیغ را از بالا به پایین نگیرید، زیرا ممکن است به مسیرهای الکتریکی PCB آسیب وارد کنید. همچنین دقت کنید که فلت را نکشید، زیرا ممکن است پاره شود یا اتصال کربنی قطع شود.

تصاویر زیر برش فلت کربنی را نشان می دهند. همان طور که مشاهده می کنید، از از تیغه سرگِرد استفاده کرده ایم نه تیغه نوک تیز.

فلت_کربنی3

برای جلوگیری از آسیب دیدن LCD، آن را جدا کرده ایم و در جای مطمئنی قرار داده ایم. سپس فلت را به آرامی بلند کرده و با استفاده از موچین آن را جدا می کنیم تا قسمت عمده آن برداشته شود.

برای از بین بردن فلت باقی مانده نباید به زور متوسل شوید. به خصوص اگر PCB کیفیت بالایی نداشته باشد، زیرا حتی ممکن است پدهای PCB همراه با فلت جدا شوند.

اگر PCB دو رو با فیبر FR4 دارید، پدهای PCB باید چسبندگی بهتری نسبت به نوع چندلایه داشته باشند، اما پدها در فناوری فین پیچ (FPT) هم می توانند از بین بروند.

گام سوم نحوه اتصال فلت کربنی: پدهای PCB را تمیز کنید:
پس از برداشتن فلت، باید پدهای PCB را از مواد باقی مانده بزدایید. ممکن است پدهای اتصال به رنگ طلایی براق شوند (در واقع طلا با آبکاری شیمیایی). این ویژگی خوب است، زیرا موجب مسطح بودن پدهای PCB می شود، اما پدها از نظر مکانیکی به اندازه اتصالات لبه طلایی که یک طلای سخت است (مانند آنچه در کارت های آداپتور PC قدیمی می بینید) قوی نیست. ورقه طلا در اینجا نرم و همچنین با ضخامت میکرومتری است.

اگر پدهای لحیم قلع باشند، سطح آن ها کمی ناصاف است. برای بهبود صافی و در نتیجه اتصال می توانید پدهای لحیم کاری را صیقل دهید.

برای هر دو روش اتصال، شما باید هر چسب قدیمی را از فلت و باقی مانده کربن را از پدها پاک کنید. در اینجا از ایزوپروپانول با گوش پاک کن استفاده کرده ایم. دقت کنید که PCB را غرق در مایع تمیزکننده نکنید، زیرا ممکن است قطعات الکترومکانیکی مانند سوئیچ ها و سایر بخش های روی PCB را آغشته کنید که مهر و موم نیستند و در عملکرد آن ها اختلال ایجاد می شود.

پدهای PCB باید کاملاً تمیز شوند و هیچ باقی مانده ای وجود نداشته باشد. برای بررسی تمیز بودن پدها از عدسی چشمی 10 برابر یا 20 برابر خود استفاده کنید. پدهای PCB باید تمیز باشند! پدهای PCB قبل و بعد از تمیز شدن با گوش پاک کن در تصاویر قابل مشاهده است.

فلت_کربنی4

گام چهارم نحوه اتصال فلت کربنی: قسمت اضافه فلت متصل به LCD را جدا و به PCB متصل کنید:
در این گام، باید یک خط کش را روی فلت قرار دهید و با تیغ جراحی آن را بِبُرید. شاید بهتر باشد از یک خط کش پلاستیکی برای مشاهده فلت استفاده کنید تا بتوانید اندازه برش آن را مشاهده کنید. البته از خط کش فلزی نیز می توان استفاده کرد و ممکن است حتی لبه صاف تری نیز داشته باشد. ما در اینجا از یک خط کش پلاستیکی استفاده کرده ایم.

برای جلوگیری از کشیده و مخدوش شدن فلت در هنگام برش، از یک تیغه گرد استفاده کنید. همچنین، بهتر است از یک تخته یا چیزی مشابه آن در زیر فلت استفاده کنید. بررسی کنید که خط کش تا آنجا که ممکن است عمود بر خطوط فلت باشد.

به یاد داشته باشید که ممکن است فقط یک فرصت در اصلاح مجدد فلت داشته باشید و طول کم آن دیگر اجازه برش را ندهد. بنابراین، هنگام برش فلت دقت کافی داشته باشید.

فلت_کربنی5

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، فلت با یک تیغه جراحی گرد کوتاه شده است. فلت این مثال همچنین دارای نوار سبز اضافی بوده که به قسمت اصلی اتصال پد PCB چسبیده بود. این نوار باعث ایجاد ثبات و پایداری مکانیکی فلت نصب می شود، اما باید جدا شود تا امکان اتصال مجدد فراهم گردد.

گام پنجم نحوه اتصال فلت کربنی: پیش مونتاژ و قرار دادن فلت روی PCB:
پس از تمیز کردن کامل پدهای PCB و برش منظم فلت، قرار دادن مجدد آن فلت LCD روی PCB سخت ترین کار است.

اگر فلت فاین پیچ داشته باشید، بیشترین دردسر را برای شما ایجاد می کند. در اینجا، ما به یک فرد دیگر برای کمک و کمی صبر نیاز داریم تا فلت را تراز کنیم. به دست آوردن یک تراز دقیق، چندین دقیقه طول می کشد. ترازبندی در واقع گاهی بهتر از نمونه اصلی است.

اگر یک جفت دست اضافه کمکی (شخص کمکی) ندارید، از مقداری بلوتک یا گیره برای نگه داشتن قطعات استفاده کنید، اما در کل یک جفت دست بهتر است!

مرحله بعدی را تا زمانی که خطوط سیاه کربن با پدهای PCB به خوبی تراز نشده باشند، ادامه ندهید. از چشمی 10 برابر یا 20 برابر خود برای بررسی دائمی اتصال استفاده کنید.

فلت_کربنی6

تصاویر بالا نشان می دهد که چگونه PCB و LCD را نگه داشته ایم و فلت را در جای خود قرار داده ایم. نمایشگر LCD توسط یک گیره پلاستیکی در بالای مجموعه PCB نگه داشته شده است. PCB که در هر دو طرف دارای قطعات است، روی فوم قرار گرفته است (پلی استایرن را امتحان کنید). این کار به ما این امکان را می دهد تا PCB را در زیر فلت و در موقعیت مطلوب قرار دهم.

خط کش پلاستیکی مانند گیره فلت LCD عمل می کند. هنگامی که اتصالات کاملاً برقرار شد، از کسی بخواهید که دست خود را روی خط کش بگذارد و آن را در موقعیت مناسبی که از ترازبندی به دست آورده ایم نگه دارد. اکنون می توانید از گرما استفاده کنید تا فلت را بچسبانید.

گام ششم نحوه اتصال فلت کربنی: از گرما برای چسباندن فلت استفاده کنید:
اکنون پدهای تمیز PCB را داریم و فلت در جای خود قرار گرفته و آماده ایم از گرما استفاده کنیم.

چند نکته را در هنگام استفاده از گرما در نظر بگیرید:

آنقدر گرما اعمال نکنید که فلت از بین برود. شاید این گفته واضح به نظر برسد، اما گاهی چنین مشکلاتی پیش می آید. برای اینکه بدانید چقدر گرما به فلت بدهید، می توانید آن بخش هایی را که اضافه بوده و جدا کرده اید گرم کنید.

هنگام داغ کردن فلت، آن را با خط کش فشار دهید و نوک گرم شده هویه را در جهت خطوط فلت بغلتانید.
وسوسه نشوید که با یک حرکت سریع گرما را اعمال کنید، زیرا ممکن است فلت LCD کشیده یا پاره شود.
از اِعمال گرما به اجزای دیگر مدار خودداری کنید.

ابزارهای گرمایش به خود شما بستگی دارد، اما ما در اینجا از یک هویه لحیم کاری 25 واتی با نوک تخت و پهن که با ورق قلع پوشانده شده، استفاده کرده ایم. توجه کنید که هویه با فویل قلع خیلی داغ است، بنابراین قبل از استفاده از حرارت، آن را کمی با یک اسفنج مرطوب خنک کنید.

از نوک هویه استفاده کرده ایم، زیرا با این کار کنترل دقیق تری روی کار داریم. البته گرمای هویه قابل تنظیم نیست. اگر هویه خوبی دارید که دارای کنترل دما است، از دمای کم شروع کنید تا به دمای مناسب کار برسید.

همچنین می توانید از نوک دستگاه چسب تفنگی پوشیده شده با ورق قلع استفاده کنید که گرمای کمتری دارد، اما نوک آن در فضاهای محدود می تواند بسیار بزرگ باشد.

مراحل اعمال گرما به شرح زیر است:

  • قبل از گرم کردن، یک بار بررسی نهایی را انجام دهید.
  • یک انتهای فلت را بردارید و دوباره اتصال را بررسی کنید.
  • اگر همه چیز خوب است، انتهای دیگر را بردارید و دوباره صحت اتصال را بررسی کنید.
  • با استفاده از فلت LCD و اتصال همچنان برقرار است، می توانید گرما را روی فلت باقیمانده اعمال کنید.

مجدداً تأکید می کنیم که گرما را به صورت ناگهانی به فلت اعمال نکنید. از بخش متصل به LCD به انتهای فلت هویه را حرکت دهید. با مشاهده می توانید تشخیص دهید که فلت چسبیده شده است، زیرا ظاهر آن روی PCB تغییر می کند.

فلت_کربنی7

تصویر سمت چپ بالا هویه را نشان می دهد که ورق دور آن پیچانده شه است. تصویر دیگر نیز فلت را نشان می دهد که روی PCB قرار گرفته است. همچنین می توانید ببینید که پد طلای PCB چگونه به وضوح قابل مشاهده است. به این ترتیب، اتصال مناسب حاصل می شود.

گام هفتم نحوه اتصال فلت کربنی (اختیاری): پشتیبانی مکانیکی اضافه:
این بخش اختیاری است، اما می تواند به استحکام مکانیکی فلت LCD کمک کند. فلت LCD نه تنها به پدهای PCB چسبانده شده، بلکه مقداری فلت اضافی نیز در قسمت نزدیک به LCD فلت قرار دارد تا فلت را در جای خود نگه دارد. با نگه داشتن فلت در این قسمت، پشتیبانی مکانیکی خوبی خواهیم داشت.

گام هشتم نحوه اتصال فلت کربنی: دستگاه را تست کنید:
در ماژول LCD دستگاه را به بهترین شکل ممکن تا حدی مونتاژ کرده ایم تا بتوانیم عملکرد آن را آزمایش کنیم. همان طور که در تصویر می بینید، عملکرد LCD نسبت به چند خطی که داشتیم، بسیار بهتر است، اما شاید هنوز ایده آل نیست.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>