اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مراحل تابلو سازی برق صنعتی:
تابلو سازی برق صنعتی را می توان در پنج مرحله انجام داد که در ادامه، آن ها را شرح می دهیم.

برق_صنعتی

مرحله اول تابلو سازی برق صنعتی (طراحی در اتوکد):
اولین مرحله تابلو سازی برق رسم طرحی است که معمولاً آن را با استفاده از نرم افزار اتوکد به صورت سه بعدی انجام می دهیم.

طرح های دیجیتال از این دست باعث می شود در هزینه ها صرفه جویی شود. هنگامی که به طرحی پرداختیم که تمام مشخصات را برآورده می کند، وقت آن است که به مرحله بعد برویم.

مرحله دوم تابلو سازی برق صنعتی (ماشین کاری و شکل دهی CNC):
در این مرحله، پرونده اتوکد تولید شده در مرحله اول در دستگاه CNC بارگذاری می شود. دستگاه CNC قطعه های مختلف را برش داده و منفذهایی ایجاد می کند که در نهایت برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد اجزای داخلی استفاده می شود.

مرحله سوم تابلو سازی برق صنعتی (جوشکاری):
مرحله قبل مرحله ساخت است که در آن محفظه به طور کامل مونتاژ می شود. قطعات مختلف با هم جوش داده می شوند و یک قاب محکم ایجاد می کنند که در برابر هر شرایط عملیاتی مقاومت می کند.

مرحله چهارم تابلو سازی برق صنعتی (پوشش پودری):
این مرحله شامل استفاده از روکش پودر پلی استر است. با این کار، جدا از اینکه جعبه فلزی شما بیشتر نمایان می شود، به محافظت در برابر خوردگی و سایش کمک می کند. این پوشش پودری کیفیت و شرایط جعبه فلزی را برای سال های آینده حفظ خواهد کرد. در مورد رنگ ها، انواع رنگ های صنعتی مختلفی برای انتخاب وجود دارد.

مرحله پنجم تابلو سازی برق صنعتی (مونتاژ قطعات):
در این مرحله، قطعات مختلف را روی تابلو نصب می کنیم.

نکات تابلو سازی برق صنعتی:
در این بخش چند مورد از ملاحظات اساسی را ذکر می کنیم که در تابلو سازی برق صنعتی باید لحاظ شوند.

نوع تابلو برق:
انواع مختلفی از تابلو برق وجود دارد که هریک برای قرار دادن سیستم هایی با مشخصات مختلف در نظر گرفته شده اند. به عنوان مثال، سرورها معمولاً در تابلوهای بزرگ قرار می گیرند، در حالی که تابلو برق خانگی می تواند به صورت دیواری نصب شود.

در کاربردهای صنعتی و تجاری، بیشتر تابلوهای برق به صورت ایستاده، دیواری یا تجهیزات نصب می شوند.

همان طور که از نام آن مشخص است، تابلوهای تجهیزات برای به حداکثر رساندن فضای موجود در تأسیسات، در قاب دستگاه ادغام شده اند. نوع تابلویی که انتخاب می کنید، اغلب به دو ملاحظه بعدی بستگی دارد: مکان و طرح.

مکان نصب تابلو برق:
مانند هر تجهیز دیگری، تابلو برق باید در مکان هایی قرار گیرد که شرایط خاصی داشته باشند. در حالت ایده آل، محفظه باید در جایی با درجه حرارت، سطح نور و رطوبت نسبتاً پایدار قرار گیرد، زیرا این عوامل محیطی می توانند عملکرد سیستم الکتریکی را تحت تأثیر قرار دهند.

علاوه بر این، ممکن است لازم باشد مکان خود را بر اساس اندازه تابلو برق یا میزان فضای موجود انتخاب کنید. به عنوان مثال، هنگامی که فضا مناسب است، اغلب تابلوهایی که تجهیزات روی آن ها نصب شده، انتخاب می شوند، اما بیشتر اجزای الکتریکی نسبتاً کوچک هستند.

چیدمان تجهیزات و قطعات تابلو برق: قبل از اینکه در مورد طراحی تابلو برق تصمیمی بگیرید، باید از طراحی تابلوی برق خود مطلع باشید. برای برآورد ابعاد تمام شده تمام اجزای سازنده، از یک جدول شماتیک استفاده کنید.

در برخی موارد، ممکن است واقعاً لازم باشد که برای چندین تابلو برق برنامه ریزی کنید. به عنوان مثال، هنگامی که سرورها به برق اصلی متصل می شوند، تجهیز باید غالباً در یک محفظه جداگانه قرار گیرد یا محفظه باید گسترش یابد و به طور خاص برای قرار دادن تابلو و سرور طراحی شود.

جنس بدنه تابلو برق:
هنگامی که از اندازه، شکل و محل نصب تابلو برق مطلع شدید، می توانید تصمیم گیری در مورد ایجاد محفظه فیزیکی را شروع کنید. با در نظر گرفتن مواد اولیه شروع کنید.

اغلب تابلوهای برق صنعتی و تجاری از ورق فلز تشکیل شده اند، با این حال، برخی از مدیران پروژه یا پیمانکاران مواد دیگری مانند فایبرگلاس را انتخاب می کنند. فلز مزایایی از قبیل دوام طولانی مدت، تولید سریع و اقدامات ایمنی و ایمنی راحت تر را دارد.

برخی از سازندگان، تابلو برق ساخته شده از آلومینیوم و مس را ارائه می دهند، اما آلیاژهای فولاد به دلیل مقاومت ذاتی و مقاومت در برابر خوردگی، متداول ترین مواد در ساخت تابلو برق هستند. علاوه بر این، ورق های فولادی را می توان تقریباً در هر ابعادی که برای محفظه لازم باشد، تهیه کرد.

اتصالات تابلو برق:
علاوه بر مواد اولیه، باید در مورد چگونگی اتصال قسمت های داخلی تابلو برق تصمیم بگیرید. نوع اتصالاتی که انتخاب می کنید معمولاً به مواد داخل تابلو بستگی دارد.

به عنوان مثال، فولاد با روش های جوشکاری زائده ای (Stud) بسیار سازگار است. جوشکاری زائده ای می تواند نتایج سریعی را که نیاز به دسترسی کمتری به تابلو دارد، ارائه دهد.

انواع دیگر جوشکاری به کار در هر دو طرف ماده بسته شده نیاز دارد، در حالی که جوشکاری زائده ای فقط کار در یک طرف را می طلبد. باید نیازهای اتصالات خود را با سازنده در میان بگذارید.

روش ساخت تابلو برق:
هنگامی که بدانید تابلو برق چگونه ساخته می شود، باید درباره گزینه های ممکن روش تولید و مونتاژ آن بحث کنید. در برخی موارد، سازنده می تواند به تأسیسات یا محل کار شما بیاید و تابلو را در آنجا نصب کند. در موارد دیگر، تولیدکننده تابلو برق را تکمیل و حمل می کند و تابلو برق را در مکان نهایی خود مونتاژ می کند.

ایمنی تابلو برق:
علاوه بر ساخت اولیه تابلو و نصب آن، تولیدکننده ممکن است اقدامات نهایی را برای اطمینان از ایمنی تابلو انجام دهد. این مراحل می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • افزودن پوشش ضدخوردگی به فضای داخلی و خارجی.
  • ایجاد اقدامات برای کاهش خطر آفت زدگی، به ویژه از جوندگان.
  • نصب عناصر کنترل گرما برای مدیریت دمای محفظه داخلی.
  • قرار دادن یک سیستم کلید کنترل دسترسی روی تابلو برق حساس.

در مورد هرگونه نگرانی خاص در مورد ایمنی یا امنیت محفظه خود مطمئن باشید. به عنوان مثال، اگر تابلو بیش از حد معمول در معرض رطوبت یا گرما باشد، اقدامات مختلفی لازم است.

هنگام اجرای طرح یک تابلو برق جدید در تأسیسات، ساختمان اداری یا محل کار خود، عوامل بالا را در نظر بگیرید.

برای اطمینان از اینکه مشخصات نهایی شما مطابق با الزامات سیستم و ساختمان مربوطه است، با یک سازنده تابلو برق معتبر کار کنید.

در ادامه، مثالی را از تابلو سازی برق صنعتی را بررسی می کنیم که این تابلو برای کنترل سیستمی استفاده می شود که فاضلاب را به آب تمیز تبدیل می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>