اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مخترع باتری یون لیتیوم کیست؟
بسته های باتری لیتیوم یون در دهه 1970 توسط گودنوف و همکارانش «فیل ویزمن» (Phil Wiseman)، «کوئیچی میزوزیما» (Koichi Mizushima) و «فیل جونز» (Phil Jones) در دانشگاه آکسفورد ارائه شدند.

باتری_لیتیومی3

تحقیقات آن ها در سال 1980 منتشر شد و توسط شرکت سونی که اولین باتری های لیتیومی را در اوایل دهه 1990 تولید کرد، به یک فناوری تجاری تبدیل شد.

از آن زمان، این باتر ی ها به محصولی عادی تبدیل شده اند و سالانه در حدود 5 میلیارد باتری تولید می شود (طبق گزارش خبری بلومبرگ در سال 2013) که بیشتر آن ها در چین است.

سه پیشگام فناوری باتری لیتیومی، یعنی جان گودنوف، «م. استنلی ویتینگام» (M. Stanley Whittingham) و «آکیرا یوشینو» (Akira Yoshino)، جایزه نوبل شیمی سال 2019 را برای کارهای پیشگامانه شان، دریافت کردند.

مانند همه دانشمندان، تحقیقات آن ها می تواند به اکتشافات قبلی بازگردد. در این مورد، اشاره به گیلبرت لوئیس شیمی دان آمریکایی و تحقیقات او در مورد الکتروشیمیایی لیتیوم، در اوایل قرن بیستم شایان ذکر است.

آینده باتری های لیتیومی چگونه خواهد بود؟
امروزه، باتری های لیتیومی مزایایی نسبت به باتری های نیکل-کادمیوم دارند که در گذشته نداشتند، البته هنوز تا پایان داستان فاصله زیادی است.

همان طور که قبلاً گفتیم، مشکلاتی مانند ناپایداری حرارتی وجود دارد که دانشمندان هنوز هم به دنبال حل آن هستند.

در همین حال، کند کردن سرعت تغییرات تخریبگر آب وهوایی نیازمند باتری های ارزان تر، ایمن تر، کم مصرف و سازگار با محیط زیست است که سریع تر شارژ شوند و فضای کمتری را اشغال کنند.

همزمان که این جملات را می خوانید، تحقیقات هیجان انگیز زیادی در جریان است.

باتری های گرافن با شارژ سریع، آن هایی که از نانومواد پیشرفته دیگری مانند نانولوله های کربنی ساخته شده اند و حتی آن هایی که مبتنی بر ویروس ها و ویتامین های مهندسی ژنتیکی مانند فلاوین هستند، می توانند در آینده بسیار نزدیک برق کامپیوتر یا تلفن هوشمند ما را تأمین کنند!

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>