اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ساختمان

سیستم بتن مسلح با عایق ماندگار (ICF) دیواری پرشونده با بتن هستند که قالب دیوارها دائمی بوده و بعد از بتن ریزی به عنوان جزئی از دیوار محسوب شده و به صورت عایق حرارتی عمل می کند. ICF یک سیستم قالب بندی برای سازه های بتن آرمه صفحه ای است که به طور دایمی در محل باقی می ماند. مزیت عمده این سیستم افزایش سرعت اجرا و مشکل عمده آن افزایش ضخامت دیوار ها است. در این سیستم، قالب ها به صورت ماژول های پیش ساخته هستند.

که در دو طرف دیوار قرار گرفته به وسیله اتصالاتی به یکدیگر وصل می شوند. این قالب ها متشکل از دو لایه پلی استایرن، یکی به ضخامت 55 سانتیمتر در طرف داخلی و ضخامت متغیر از 5 سانتیمتر به بالا در لایه بیرونی هستند که ضخامت لایه اخیر بستگی به میزان عایق حرارتی خواسته شده قابل افزایش است.عملکرد حرارتی این سیستم بسیار خوب است. این عملکرد خوب، علاوه بر این، به علت وجود لایه های پلی استایرن، مدیون وجود بتن در لایه میانی است.

ویژگی های این سیستم سبک بودن، سهولت نصب، سرعت اجرا، عدم وابستگی به تجهیزات و ماشین آالت متعدد، عدم نیاز به نیروی انسانی ماهر و متخصص و مهم ترین ویژگی های آن افزایش سرعت ساخت، سهولت اجرا، کاهش هزینه ساخت، ایجاد سیستم ساختمانی منسجم و یکپارچه، استفاده بهینه از انرژی در ساختمان است.

ضوابط انتخاب فن آوری نوین ICF

ساختمان و اجزای آن به نحوی طراحی شود که دارای شکل پذیری مناسب باشد. عناصری که بارهای قائم را تحمل می کنند در طبقات مختلف بر روی هم قرار داده می شوند تا انتقال بار این عناصر به یکدیگر با واسطه عناصر افقی صورت نگیرد. عناصری که نیروهای افقی ناشی از زلزله را تحمل می کنند طوری طراحی می شوند که انتقال نیروها به سمت شالوده به طور مستقیم انجام می شود و عناصری که با هم کار می کنند در یک صفحه قائم قرار دارند.

ساختمان طوری طراحی می شود که عناصر قائم (ستون) دیرتر از عناصر افقی (تیرها) دچار خرابی شوند (ستون قوی و تیر ضعیف) برای کاهش نیروی پیچشی ناشی از زلزله، مرکز جرم در هر طبقه به مرکز سختی آن طبقه منطبق یا فاصله آنها در هر یک از امتدادهای ساختمان از 7 درصد بعد ساختمان در آن امتداد کمتر باشد. اعضا و قطعات غیر سازه ای به ویژه قطعات نما و شیشه ها آن چنان طراحی و اجرا شوند که در هنگام وقوع زلزله از سازه جدا نشده و با فرو ریختن ایجاد خسارات جانی و مالی ننمایند.

اعضای غیر سازه ای به ویژه دیوارهای داخلی و نماها طوری اجرا شوند که حتی المکان مانعی برای حرکت اعضای سازه ای در هنگام وقوع زلزله ایجاد نکنند در غیر این صورت باید اندر کنش این اعضا با سیستم سازه ای در تحلیل سازه در نظر گرفته شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>