اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

عایق ماندگار

روش اجرای KBS یکی از انواع روش های اجرای سیستم ICF است. سیستم سازه ای حاصل از این روش اجرا، یک سیستم سازه ای دیوار باربر با دیوارهای برشی بتن مسلح بوده که محدودیت های آن مطابق استاندارد 2800 است.در این روش قالب های عایق ماندگار به صورت پانل های مستطیلی در کارخانه تولید و به کارگاه منتقل می شوند.

قاب های عایق ماندگار KBS متشکل از دو لایه ورق پلی استایرن به ضخامت های 5 تا 10 سانتیمتر بسته به محل استفاده هستند. برای اتصال لایه های پلی استایرن در ارتفاع از تیوب های پلی پروپیلن که در فواصل 12/5 سانتیمتری تعبیه شده اند، استفاده می شود.

همچنین برای اتصال لایه های پلی استایرن طرفین به یکدیگر و تشکیل قالب از رابط های پلی پروپیلن و شبکه میلگرد طولی استفاده می شود. پس از استقرار قالب ها قسمت میانی آن مطابق محاسبات میلگرد گذاری شده و بتن ریزی می شود. در زمان بتن ریزی به منظور نگه دار قالب ها لازم است در فواصل 1/2 متری تا 1/75 متری پشت بند اجرا شود.

قالب بلوکی پلی استایرن و نئوپور

روش اجرای ساختمان های بتن مسلح دیوار باربر با قالب های عایق ماندگار بلوکی نئوپور و پلی استایرن یکی از انواع شیوه های اجرای سیستم ICF است.سیستم سازه ای حاصل از این روش اجرا، به عنوان سیستم سازه ای دیوار باربر با دیوار های برشی بتن مسلح محسوب می شود. کاربرد این سیستم صرفاً در مناطق با خطر نسبی کم و متوسط و برای ساختمان های دارای اهمیت کم و متوسط تا حداکثر ارتفاع 10 متر مجاز است. بدیهی است در صورتی که ضوابط شکل پذیری رعایت شود ضمن رعایت ضوابط مقاومت در برابر حریق حداکثر ارتفاع ساختمان بر اساس ضوابط آیین نامه 2800 ایران 50 متر از تراز پایه است.

در این سیستم از قالب های عایق ماندگار بلوکی استفاده می شود. این بلوک های در ابعاد و ضخامت های مختلف با استفاده از پلی استایرن منبسط شوند کند و نئوپور تولید می شوند. برای اتصال طرفین قالب از رابط های فلزی استفاده می شود. اتصال این بلوک ها در ارتفاع و در طول با استفاده از کام و زبانه تعبیه شده در بلوک ها انجام می شود. در زمان بتن ریزی به منظور نگه داری قالب ها و ایجاد داربست برای اجرای طبقات بالاتر لازم است در فواصل مناسب پشت بند اجرا شود.

قالب ماندگار پلیمری

این سیستم یک روش برای اجرای ساختمان های بتن مسلح درجا از نوع دیوار باربر با استفاده از قالب های ماندگار مسطح پلیمری است. این قالب های پلیمری دارای طولی در حدود 15 تا 25 سانتیمتر و ارتفاعی برابر ارتفاع طبقه بوده و بسته به نیاز دارای ضخامت های مختلفی هستند.

از کنار هم قرار دادن قالب های مذکور به صورت کشویی یک قالب پیوسته برای دیوار بتنی شکل می گیرند. این قالب ها سبک بوده و قالبیت حمل و نقل و نصب سریع در اجرا را دارا هستند. در یک نوع از این قالب ها یک لایه ایزولاسیون پلی اورتان نیز تعبیه شده است. این قالب های پلیمری به عنوان سطح تمام شده داخلی یا خارجی نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>