اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


بتن


مقاومت در برابر آتش

پلی استایرین به کار رفته در ICF از نوع خود خاموش شو یا کند سوز است. این نوع پلی استایرن در مدت کوتاهی پس از قرار گرفتن در معرض شعله ذوب و بدون شعله ور شدن از منبع دور می شود. برای اتصال پوشش های معمول مانند گچ و خاک یا گچ برگ به سطح دیوار، باید از توری یا رابیتس (با اتصال مکانیکی) استفاده شود، لذا در صورت رعایت این نکته، ساختمان های با سیستم ICF، مقاومت بسیار خوبی را در برابر آتش از خود نشان می دهند.

محافظ در برابر حشرات

به دلیل نبود هیچگونه ارزش غذایی برای حشرات در دیوارهای ICF، امکان خسارت های وارد شده در برابر حشرات از قبیل موریانه به طور کامل حذف شده است، چرا که حشرات نمی توانند به هسته بتن در دیوار ICF نفوذ کنند و بنابراین امکان ورود به داخل را ندارند.

نصب تأسیسات

با توجه به اینکه ضخامت یک لایه ICF شش سانتی متر است، تأسیسات ساختمان مطابق نقشه های مکانیک و برق شامل، لوله های آب، برق، گاز، قوطی های برق و … در داخل دیوارهای ICF جانمایی می شوند. همچنین پیش بینی لوله ها، داکت ها، کانال ها و سایر تأسیسات قابل انتقال بین دیوارها و یا بین واحد ها، قبل از بتن ریزی انجام خواهد شد.

عملکرد حرارتی

بتن و خصوصاً بتن مسلح بیشترین میزان انتقال حرارت را در بین مصالح مورد استفاده در ساختمان سازی دارد. به منظور جلوگیری از انتقال حرارت از عایق استفاده می شود. سیستم ICF به دلیل استفاده از دو لایه عایق حرارتی پلی استایرین که هر کدام به طور معمول ضخامتی در حدود 6 سانتی متر دارد مشکلی از این بابت نداشته، همچنین به دلیل درزبندی و هوابندی مناسب دیوار، مقدار نفوذ هوا و تبادل حرارتی ناشی از آن نیز قابل اغماض است. در این سیستم دمای سطح داخلی به دلیل وجود لایه داخلی عایق حرارتی یکنواخت است و پل های حرارتی قابل توجهی در این سیستم وجود ندارد.

عملکرد آکوستیکی

در سیستم ICF دو لایه پلی استایرین 6 سانتی متری وجود دارد که عملکرد آکوستیکی آن را به نحو قابل توجهی بهبود می بخشد، به طوری که به این سیستم، مسکوت گفته می شود. در حالی که خانه های سنتی دارای ضریب انتقال صوت از درجه 38-36 هستند، قالب های عایق ماندگار دارای ضریب انتقال صوت از درجه 50 به بالا هستند که به کاهش 3⁄2 از انتقال صوت پاسخ می دهند. این میزان نیازمند به 3 تا 6 مرحله عایق کاری در سایر ساخت و سازهای سنتی دارد.

حفاظت

قالب های عایق ماندگار مقاومت فوق العاده ای در جلوگیری از عوامل زیر از خود نشان می دهد.

  • باد
  • باران
  • آب
  • گرما/ سرما
  • آتش
  • سر و صدا
  • گرد و غبار
  • حشرات
  • کپک و قارچ
  • انفجار

بتن ریزی

محدودیت فصلی بتن ریزی در خصوص اجرای تمامی سیستم ها جدی و تعیین کننده است، در صورتی که در سیستم ICF به دلیل استفاده از قالب های حرارتی، بتن ریزی در شرایط دمایی متنوع (همه فصول سال) امکان پذیر است به نحوی که در فصول گرم با جلوگیری از هدر رفتن آب بتن سبب عمل آوری آن با رطوبت خود می شود و در فصول سرد، وجود قالب های عایق ماندگار سبب استفاده از حرارت هیدراتاسیون جهت عمل آوری بتن می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>