اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


بتن غلتکی


عملکرد روسازی های RCC

به طور کلی رفتار روسازی های RCC در تمام انواع کاربردهای آن رضایت بخش بوده است. عدم موفقیت های مشاهده شده را می توان به نامناسب بودن عملیات ساخت، مانند تراکم ناکافی یا از دست دادن رطوبت نسبت داد.در خصوص روسازی هایی که در دو یا چند لایه اجرا می شوند، اطلاعات به دست آمده از نمونه های گرفته شده از این راه ها حاکی از آن است که با اجرای صحیح روسازی می توان به مقاومت چسبندگی کافی در فصل مشترک لایه ها دست یافت و در نتیجه روسازی می تواند به عنوان یک لایه یکپارچه عمل کند.

مقاومت در برابر ساییدگی نیز رضایت بخش است. ولی، عمل آمدن بتن برای RCC دارای اهمیت بیشتری نسبت به بتن های معمولی است. عمل آمدن نامناسب منجر به ایجاد یک لایه رویه ضعیف می شود. با وجود این، مقاومت لغزشی در RCC همگام با افزایش مقاومت به طور چشمگیری با گذشت زمان افزایش می یابد.

در ارتباط با ترک خوردگی در روسازی های RCC، وقتی درزها اجرا نشوند، ترک ها در فواصل بسیار متفاوتی، معمولاً بین 10 و 30 متر، ظاهر می شوند. بنابراین، در دال های با طول بلند، شکاف ترک های ایجاد شده به دلیل جابه جایی های حرارتی، بسیار اهمیت داشته و انتقال بار به درستی صورت نمی گیرد. به علاوه، لبه ترک ها می تواند تحت ترافیک وارده به شدت خراب شود. این مطالب بر لزوم اجرای درزها تأکید می کند. ولی، باید توجه داشت که وقتی تغییرات درجه حرارت یا رطوبت زیاد باشد فاصله ترک ها به 5 یا حتی 3 متر کاهش می یابد. برای آب بندی کردن ترک های نامطلوبی که در سطح ظاهر می شوند و محافظت از لبه هایشان، اغلب آنها را با آسفالت ماستیکی درزگیری می کنند.

به طور کلی، در حال حاضر همواری سطح روسازی RCC شرایط لازم برای ترافیک سریع را برآورده نمی سازد، ولی برای سرعت های متوسط در راه های معمول و با حجم ترافیک پایین مناسب است. با وجود این، در بیشتر کشورها به نسبت اولین کارهای اجرا شده پیشرفت قابل توجهی در این زمینه دیده شده، خصوصاً از زمانی که شمش ههای پیش تراکم به کار رفته اند.

برای ترافیک کم سرعت، بتن غلتکی می تواند یک انتخاب مناسب در بسیاری از کشورها باشد که به نسبت روسازی های بتن معمولی موجب صرفه جویی قابل ملاحظه ای در هزینه های اجرا می شود، به خصوص زمانی که دستگاه های خاص مورد نیاز برای فرآیند ساخت در دسترس نباشند. همچنین، در آزادراه ها و بزرگراه های اصلی، با وجود این که مطابق استانداردهای مربوط به همواری سطح، هنوز یک لایه پوشش بتن آسفالتی مورد نیاز است و انتخاب اقدامات مناسب برای مقابله با ترک های انعکاسی نیز مشکلی است که کاملاً حل نشده، با این حال RCC یک انتخاب اقتصادی است. انتظار می رود که با پیشرفت های جدید در ارتباط با دستگاه های پرداخت بتن از پیش متراکم شده با تراکم بالا، کاهش تعداد عبورهای غلتک، یا حتی غیر ضروری کردن آن، خصوصیات مربوط به رانندگی بهبود یابد که در نهایت منجر به استفاده گسترده تر بتن غلتکی می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>