اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

خاک

دیوارهای حائل از جمله سازه های نگهبان خاک برای حفاظت شیروانی های خاکی هستند که تحت تنش رانشی خاک قرار دارد. هنگامی که دیوار در شرایط حرکت دورانی حول بالای دیوار قرار می گیرد محل اثر برآیند تنش در نیمه ارتفاع دیوار عمل می کند.

صفحه گسیختگی خاک در این شرایط به صورت منحنی غیرخطی است و تحلیل تنش جانبی آن با استفاده از تئوری حالت حدی رانکین و کولمب که صفحه گسیختگی خاک را به صورت خط راست در نظر می گیرند، محل برآیند تنش جانبی خاک را با خطا مواجه می کند.

تأثیر مسیر تنش بر رفتار ترشدگی خاک های غیر اشباع

به طور کلی بیشتر مناطق خشک و نیمه خشک جهان در شرایط غیراشباع قرار دارند و مطالعات و بررسی آنها تفاوت فراوانی با خاک های اشباع دارد. در حال حاضر داده های آزمایشگاهی فراوانی روی خاک های غیراشباع با هدف بررسی رفتار آنها صورت گرفته است.

عمدتاً مطالعات در شرایط کنترل مکش با سلول های سه محوری به دست آمده که مبنایی برای مدل سازی رفتاری خاک های غیراشباع و اعتبار بخشی به مدل های موجود بوده است.یکی از اصلی ترین مسائل مربوط به خاک های غیراشباع، تأثیر ترشدگی روی رفتار خاک است. در خاک های غیراشباع، تغییر درجه اشباع خاک منجر به تغییرات قابل ملاحظه ای در حجم، مقاومت برشی و مشخصات هیدرولیکی می شود.

خاکریزهای متراکم غیراشباع، ناشی از افزایش تدریجی یا ناگهانی درصد رطوبت، در معرض تغییر شکل های زیاد و یا حتی گسیختگی قرار می گیرند. شدت تغییر شکل ها به عواملی همچون، نوع خاک، مکش بافتی اولیه، درجه اشباع، میزان سربار موجود و تنش همه جانبه بستگی دارد. خاک های رمبنده جزء نگرانی های مهم در مناطق خشک و نیمه خشک به حساب می آیند.

تفاوت تغییر شکل به وجود آمده در مرحله تحکیم برای دو مسیر تنش متفاوت، وابسته به مقدار تنش انحرافی است به شکلی که برای تنش انحرافی کم اختلاف ناچیز و برای تنش انحرافی بالا اختلاف زیاد است. همچنین در مرحله تحکیم، کاهش مکش در برابر افزایش تنش همه جانبه جبران شده و سبب شده تا مقدار کرنش محوری تقریباً برابر در مکش های مختلف را داشته باشیم.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>