اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

حمل بار هوایی را می توانیم به دو بخش فریت بار و کارگو تقسیم کرد، برخی از مسافران این دو مورد را هم معنی می دانند در حالی که این چنین نیست.

فریت بار

افرادی که قصد مهاجرت یا مسافرت طولانی مدت به کشورهای دیگر را داشته باشد می تواند بارهای و لوازم مورد نیاز خود را با استفاده از شرکت های فریت و حمل بار هوایی به کشور مقصد بفرستد در اصطلاح به این نوع بارها که ماهیت تجاری ندارد و نوعی بار خصوصی هستند فریت بار می گویند.

کارگو

برخی از تجار بین المللی برای ارسال کالاهای خود یا کالاهای خریداری شده از یک کشور دیگر را می توانند با استفاده از شرکت های هواپیمایی به کشور مقصد ارسال کنند به این نوع از محموله های باری که به صورت حمل بار هوایی انتقال می یابند کارگو می نامند، در واقع به محموله هایی که ماهیت تجاری دارند در اصطلاح کارگو می گویند.

فرق بین فریت بار و کارگو

برای فریت بار از پروازهای تجاری استفاده می شود و نه کارگو! ولی همین طور که گفته شد کارگو بار تجاری است و با هواپیماهای مخصوص مانند هواپیماهای غول پیکر مثل بلوگا یا آنتونف 225 ارسال می شود.
برای فریت بار، مسافرین باید دقت داشته باشند که باید در حدود دو هفته قبل از پرواز خود با یکی از شرکت های فری بار هماهنگ کنند تا اینکه کارشناسان فریت بار بتوانند به راحتی تمام مراحل ارسال بار را انجام دهند. معمولا فریت بار چند روز (در حدود 2 الی 3 روز) قبل از پرواز مسافر انجام می گیرد برای همین بهتر است که زمانبندی مناسبی را برای بسته بندی و فریت بار انتخاب کنیم.

شناسایی بار فریت شده

برخی از مسافران فکر می کنند که بایستی روی کارتون های مورد حمل برای فریت بار بایستی اسم و آدرس و شماره تلفن نوشته شود در صورتی که چنین نیست. مسافران باید دقت داشته باشند که برای فریت بارهای آن ها بارنامه ای صادر می شود که تمام اطلاعات مسافر در آن درج می شود. از جمله شماره تلفن های تماس و آدرس و غیره. بارنامه دارای یک کد 11 رقمی است که سه رقم اول (سه رقم سمت چپ) شرکت هواپیمایی را مشخص می کند.

تمام شرکت های هواپیمایی جهان دارای کد هستند که در کل دنیا این شرکت ها را با این کد شناسایی می کنند. این سه رقم در واقع کد شناسایی شرکت هواپیمایی است. مثلا کد شرکت هواپیمایی ماهان 537 و هواپیمای ایران ایر 096 است. این شماره بعد از صدور بارنامه بر روی محموله یک برچسب به عنوان تگ به محموله الصاق می شود. این برچسب شامل شماره 11 رقمی بارنامه، مبدا، مقصد و وزن بار و تعداد بسته ها است با وجود این برچسب بار به هر نقطه از جهان که فریت شود به راحتی قابل شناسایی و پیگیری است.

هواپیما چه زمانی اقدام به لود بار می کند؟

بعد از بردینگ کامل مسافر و لود شدن بارهای مسافر، تا مقدار مجاز تعیین شده وزن هواپیما اقدام به لود بارهای فریت شده می کنند.

معمولا چند مرحله برای کارگو انجام می شود به طور کلی می توان به صورت زیر خلاصه و جمع بندی کرد:

  • از بسته بندی مناسب شرکت خدمات کارگو اطمینان حاصل کنید
  • مشخصات کالاهای مورد نظر خود (مانند وزن و ابعاد) را به دقت بررسی و یا محاسبه کنید
  • درخواست ارسال بار و محموله مورد نظرتان را به شرکت ارائه دهنده خدمات کارگو بدهید
  • پرداخت هزینه های کارگو
  • انجام مراحل اداری لازم و در نهایت دریافت فاکتور
  • تحویل اجناس و کالاها
  • در نهایت پس از رسیدن پرواز های کارگو به مقصد پیگیری بار
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>