اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

گودبرداری

تغییر شکل های گوناگونی می تواند درون یک کانال روی دهد. به عنوان مثال کاهش یا افزایش میزان رطوبت محل و یا رفت و آمد وسائل سنگین اطراف کانال می تواند به شکل خطرناکی پایداری کانال را تحت تأثیر قرار دهد. عمومی ترین علل ریزش کانال ها که تا به حال شناسایی شده به شرح زیر است.

لغزش

لغزش و یا سر خوردن توده های خاک یکی از عوامل تخریب دیواره ی کانال است که علت اصلی آن وجود ترک های کششی در دیوار هاست.

واژگون شدن

ترک های کششی علاوه بر لغزش می توانند عامل واژگون شدن دیواره های کانال به درون کانال نیز باشند. زمانی که ترک های کششی تحت نیروی برشی قرار می گیرند سبب واژگون شدن دیواره ها به درون کانال می شوند.

فرونشینی و تورم (برآمدگی)

دیواره هایی که مهار نشده اند یا به عبارتی هیچ گونه نگهدارنده یا پشتیبان برایشان منظور نشده، یک فشار نا متعادل بر سطوحشان اعمال می شود، که این فشار نامتعادل سبب ایجاد نشست هایی در سطح کانال و ایجاد برآمدگی هایی در دیواره کانال می شود. این شرایط می تواند موجب ریزش دیواره های کانال و متعاقباً محصور شدن کارگران در داخل کانال شود.

بالا آمدگی یا فشردگی ( چلاندگی)

برآمدگی یا فشردگی در کف کانال از جمله مواردی است که به علت فشار ناشی از وزن خاک همجوار کانال ایجاد می شود. این تغییر شکل حتی زمانی که عملیات شمع بندی یا ورق گذاری به درستی نیز انجام شده باشند، ممکن است رخ دهد.

جوشش

در مواقعی مشاهده می شود که جریان آب از کف محل کانال به سمت بالا جریان پیدا می نماید. بالا بودن سطح آب زیرزمینی در آن منطقه می تواند از جمله علل جوشش به حساب آید. جوشش یک اتفاق ناگهانی است و در شرایطی که شمع بندی و دیگر سازوکارهای حفاظتی استفاده شده نیز ممکن است به وجود آید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>