اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


گودبرداری


شیب دادن (Sloping)

بیشترین شیبی که دیواره کانال یا محل گود برداری شده با ارتفاع کمتر از 6/1 متر می تواند داشته باشد، مستقیماً بر اساس نوع خاک منطقه مشخص می شود.

پله ای کردن(Benching)

دو روش برای پله ای کردن وجود دارد که شامل ساده و چندگانه هستند. در هر کدام از آنها بر اساس نوع خاک نسبت ضلع عمودی به ضلع افقی پله را مشخص می نماید. بر اساس یک قاعده عمومی ارتفاع پایین ترین پله از کف کانال نمی بایستی از 1/2 متر تجاوز کند. همچنین حداکثر ارتفاع مجاز سایر پله ها نیز برای خاک های نوع A برابر با 1/5 متر و برای خاک های نوع B برابر با 1/2 متر است.

شمع بندی (Shoring)

به منظور حفاظت از ریزش دیواره و جلوگیری از جابه جایی سازه های اطراف کانال (ناشی از جابه جایی خاک) از روش شمع زنی استفاده می شود. این روش عمدتاً در مواقعی که شیب دیواره های کانال بیشتر از شیب مجاز بوده بکار برده می شود. دو روش اصلی در شمع بندی وجود دارد.

  • الوار گذاری (با اجزاء تشکیل دهنده چوبی)
  • سیستم های فلزی هیدرولیک یا بادی

شمع بندی هیدرولیک

امروزه تمایل بیشتری به استفاده از سیستم های هیدرولیکی آلومینیومی یا فولادی وجود دارد. سیستم های هیدرولیک از ایمنی بالا و بهتری نسبت به الوارگذاری برخوردار هستند، چرا که دیگر نیاز نیست کارگران برای نصب یا برداشتن آنها به داخل کانال بروند. سایر مزیت ها نیز به قرار زیر است.

  • به قدر کافی سبک هستند تا یک کارگر بتواند آن را نصب نماید.
  • نسبت به تغییر فشار در راستای دیواره های کانال منعطف وقابل تنظیم هستند.
  • به راحتی با ارتفاع و پهنای کانال های مختلف سازگار می شوند.

شمع بندی بادی (هوایی)

شیوه کار مشابه با سیستم های هیدرولیک است. تفاوت اصلی در این است که سیستم های بادی از فشار هوا به جای فشار هیدرولیک استفاده می نمایند.یکی از اشکالات عمده این سیستم این است که کمپرسور هوا همواره می بایست در site وجود داشته باشند.

سپرگذاری (Shielding) یا جعبه کانال (Box Trench)

این سیستم به طور کامل با شمع بندی تفاوت دارد، چرا که به جای محافظت از دیواره کانال، کارگران را در هنگام بروز ریزش دیواره محافظت می نماید. فاصله بین دیواره کانال و سطح جعبه کانال می بایست در کمترین اندازه ممکن باشد. معمولاً فاصله بین جعبه کانال و دیواره کانال را به منظور جلوگیری از حرکت عرضی جعبه کانال، با خاک پر می کنند. ورق ها هیچ گاه نمی بایست در معرض بار بیشتراز حد توانشان قرار گیرند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>