اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

خاک

نفوذپذیری خاک به شدت تابع ساختار ذرات و لایه بندی آن است. به طور مثال رس های حاوی رگه یا نوارهای ماسه ای دارای مقادیر نفوذپذیری بسیار بزرگ تر از نفوذپذیری خود مصالح است. همچنین از آنجایی که جریان تمایل به حرکت در مسیر کمترین مقاومت دارد، خاک های لایه بندی شده اغلب دارای مقادیر نفوذپذیری هستند که چندین برابر نفوذپذیری قائم آن ها است.

به دلیل اندازه کوچک نمونه های آزمایشگاهی و نحوه نمونه گیری و آماده سازی آنها، خصوصیات توده خاک در این آزمایش ها لحاظ نشده و نتایج آزمایش ها نماینده واقعی از خاک درجا با یک ساختار مشخص نخواهد بود. علاوه بر این در آزمون های آزمایشگاهی معمولاً آب را مجبور به حرکت در راستای قائم از داخل نمونه می نمایند که با شرایط محلی ممکن است کاملاً در تضاد باشد.

آزمون های محلی (صحرایی) این کاستی ها را برطرف می نماید اما از آنجایی که الگوی جریان آب از داخل یک چاه را تنها می توان حدس زد، تفسیر نتایج آزمایش ها دشوار و همراه با عدم قطعیت است. بنابراین یک دسته مسئله با دسته ای دیگر جایگزین می شود.

ظرفیت باربری مجاز خاک

معمولاً یکی از بخش های تکراری در پروسه تهیه گزارش مطالعات ژئوتکنیک، محاسبه ظرفیت باربری مجاز پی های سطحی است. اگر لازم باشد هم گسیختگی برشی و هم نشست به طور همزمان کنترل شوند، نتیجه نهایی بسیار دقیق خواهد شد ولی کار محاسبه را کمی مشکل خواهد کرد.

در این بخش از نرم افزار پی سنج مشخصات لایه های خاک (تعداد لایه نامحدود) و ابعاد فونداسیون وارد می شوند. سپس پارامترهایی مثل ضریب اطمینان گسیختگی برشی، نشست مجاز، ضریب صلبیت پی، ضریب بارگذاری مجدد (Er)، عمق استقرار پی، وزن مخصوص خاک بالای پی، سطح آب، بارهای وارد بر پی و … وارد می شوند.

  • منحنی نشست مجاز برای حالتی که کنترل کننده فقط نشست باشد
  • منحنی کنترل کننده گسیختگی برشی خاک
  • منحنی باربری مجاز که برای هر عرض، مینیمم دو منحنی را به عنوان ظرفیت باربری مجاز انتخاب می کند.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>