اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نشست پی

این روش که ساختمان ها را بلند می کند متداول ترین و مورد استفاده ترین روش برای ترمیم نشست ساختمان ها است و ممکن است به چندین گروه طبقه بندی شود که بستگی به اندازه ساختمان، وضعیت مکان و خسارات واقعی دارد. این روش مستلزم بالا بردن قسمتی از یک ساختمان یا تمام ساختمان با استفاده از جک است. در این روش معمولاً از جک هیدرولیکی استفاده می شود.

جک باید ظرفیت 2 تا 3 برابر بار ساختمان را به ساختمان وارد کند. برای بالا بردن ساختمان، نیاز به نیروی عکس العمل است (جک برای بلند کردن سازه نیاز به جایی برای ایجاد نیروی عکس العمل دارد).می توان این نیروی عکس العمل را از طریق خود پی ایجاد کرد و جک را طوری قرار داد تا این نیرو تامین شود. یک جک مکانیکی برای تامین نیروی عکس العمل استفاده می شود. یک شمع جدید برای تامین نیروی عکس العمل در زمین قرار داده می شود.

حالت اول برای زمانی است که نشست را آسان و به سرعت ترمیم کرده و برای ساختمان با اندازه های کوچک با تخریب کم مناسب است. حالت دوم برای زمانی مفید است که خاک اطراف ساختمان مقاوم باشد و باز نشست کمی داشته باشد. حالت سوم وقتی استفاده می شود که نیروی عکس العمل نتواند از پی موجود یا زمین تامین شود.

روش مخلوط ماسه سیمان برای مقاوم سازی پی

بیشتر روش های ترمیم اساساً مستلزم یک برنامه مکانیکی برای بالا بردن پی است در این خصوص استفاده از جک دارای اطمینان بالایی است. البته بعضی از روش ها مانند تزریق گروت به زمین برای بالا بردن پی های سطحی دارای اطمینان کمی است اگر چه ممکن است برای حالت هایی که ترمیم سریع و ساده مورد نیاز باشد مناسب است. روش گروت به طور عمده به دو نوع طبقه بندی می شود.

در روش اول گروت را به اطراف پی تزریق می کنند و در روش دوم گروت رت به صورت جامد در جاگذاری می کنند.برای ترمیم بهتر پی روش بهتر و مناسب تر است که تزریق گروت در زیر پی یا اطراف شمع انجام شود. برای ترمیم نشست های نامساوی روش دوم مناسب تر است.

اخیراً روش جدیدی برای انجام این روش ترمیم پیشنهاد شده که در مراحل آزمایش قرار دارد. گروت در این روش تا حد بالایی جامد است (اسلامپ تقریباً صفر)، تحت فشار زیاد به زمین منتقل می شود. برای ترمیم نشست های نامساوی به وسیله گروت لازم است از گروت غیر فشرده استفاده شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>