اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

خاک

سیمانتاسیون در ماسه ها می تواند به صورت طبیعی وجود داشته باشد و یا به صورت مصنوعی اضافه شود. سیمانتاسیون باعث افزایش مقاومت ماسه در برابر روانگرایی می شود و می تواند یک فاکتور بحرانی در تصمیمات مهندسی باشد. این برآورد مستلزم آزمایش روی ماسه های ضعیف سیمان شده در محدوده های مختلف سطوح سیمانتاسیون و وزن مخصوص است.

در ماسه های طبیعی سیمان شده، عامل سیمانتاسیون عموماً رس، لای، اکسیدهای آهن وسیلیکات است. نتایج این تحقیقات نشان می دهد که این نوع خاک ها حساس و مستعد به هم خوردگی بوده و تعدادی از آنها تحت تأثیر این فاکتور قرار گرفته اند. با این وجود، در همه مطالعات موارد زیر در ماسه های سیمان شده مشاهده می شود.

خاک ها چسبندگی مشخصی داشته و اصولاً یک پوش گسیختگی موهر- کولمب خطی را از خود نشان می دهند. همچنین در مناطق تنش کششی مقاومت های کوچکی دارند.زوایای اصطکاک پوش گسیختگی دارای محدوده یکسانی همانند ماسه سیمان نشده است.گسیختگی ماسه ها در تنش های محدود کننده پایین با شکنندگی همراه است اما در تنش های محدود کننده بزرگ تر، ماسه تمایل به چکش خوارگی پیدا می کند.

عموماً اثر سیمانتاسیون در ماسه های گرد گوشه نسبت به ماسه های زاویه دار کمتر است.با استفاده از مواد مناسب می توان ماسه های مصنوعی سیمان شده ای را ساخت که مشابه مدل ماسه های طبیعی سیمان شده رفتار کنند.اگر چه آزمایش های دینامیکی نسبت به استاتیکی برای ماسه های سیمان شده کمتر انجام پذیرفته، اما تمایل به انجام این آزمایش ها رشد زیادی یافته است. تحقیقات با استفاده از دستگاه تنش سه محوری با بارگذاری سیکلی و در موارد کمتری از دستگاه برش ساده و ستون تشدید انجام پذیرفته است.

نتایج حاصل از تحقیقات انجام شده برای بررسی مقاومت روانگرایی خاک های ماسه ای به صورت زیر خلاصه می شود.ماسه سیمان شده غیر متراکم، از جهات متعددی عکس العمل مشابه با ماسه سیمان شده متراکم دارد.با افزایش سیمانتاسیون، مقاومت در برابر روانگرایی افزایش می یابد.لنزهای ضعیف در ماسه های به شدت سیمان شده باعث کم شدن مقاومت در برابر روانگرایی می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>