اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

خاک

دو نکته اساسی در هنگام بررسی ماسه های سیمان شده وجود دارد که در ماسه های سیمان نشده چندان اهمیت ندارند، اولین نکته، تراکم نسبی ماسه است. در ماسه های سیمان نشده تعریف واضحی برای تعیین این پارامتر وجود دارد حتی اگر مشکلات تجربی در تعیین آن وجود داشته باشد.

در ماسه های سیمان شده تعیین تراکم نسبی با مشکلات عملی همراه است و هیچ راهی برای تشخیص آن وجود ندارد. همچنین از بابت به کار بردن مفاهیم نمی توان اطمینان داشت.برای تعیین تراکم نسبی یک ماسه سیمان شده می بایست ذرات خاک را از هم جدا نمود. اما این عمل منجر به شکست مواد سیمان شده، افزایش مواد ریزدانه به توده خاک غیردانه ای و جداشدن دانه ها می شود.

نکته دوم این که در ماسه های سیمان شده اهمیت دارد، درصد سیمان به نسبت وزن نمونه است. نمونه های متراکم تر سیمانتاسیون بیشتری دارند، ازاین رو وزن مخصوص و سیمانتاسیون پارامترهای مستقلی نیستند. در حقیقت در حالت متراکم تر، یا سیمانتاسیون اثر بیشتری دارد و یا اینکه سیمان بیشتری وجود دارد. علت آن است که در نمونه متراکم چون وزن مخصوص بیشتر است، سیمان بیشتری برای یک درصد خاص نسبت سیمان به وزن، مورد نیاز است. بنابراین تنها در نظر گرفتن مقدار سیمان در ماسه برای تعیین مقاومت یا سطح سیمانتاسیون کافی نیست ومی بایست دانسیته نیز مشخص باشد.

اگر چه آزمایش های دینامیکی نسبت به استاتیکی برای ماسه های سیمان شده کمتر انجام پذیرفته، اما تمایل به انجام این آزمایش ها رشد زیادی یافته است. تحقیقات با استفاده از دستگاه تنش سه محوری با بارگذاری سیکلی و در موارد کمتری از دستگاه برش ساده و ستون تشدید انجام پذیرفته است. نتایج حاصل از تحقیقات انجام شده برای بررسی مقاومت روانگرایی خاک های ماسه ای به صورت زیر خلاصه می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>