اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بتن

در بعضی موارد به علت عدم توجه به نوع خاک زیر پی ها یا نشست های سریع در سطح زیر پی ها یا به علل دیگر ساختمان های عظیم نیز دچار این نشست ها می شود. در اثر نشست پی برش هایی به وجود می آید که سبب اشکالاتی در کف سازی ها و در نتیجه بریده شدن قسمت هایی از ساختمان می شود. راه های پی بردن به وجود نشست در ساختمان به شرح زیر است.

در سازه های آجری و فلزی که دیوار کشی از مصالح آجری است در اثر نشست آجرها دچار ترک می شود که در مواقع سکوت صدای تک تک از آن به گوش می رسد.در مورادی که نشست سریع باشد به خصوص در سازه های بتنی حالت نشست را می توان با ترک برداشتن شیشه در کلاف های چهارچوب ها مشاهده کرد.

زیرا ضریب شکنندگی شیشه در زیر نیروهای فشاری یا در زیر حالت های اهرم شونده بسیار پایین بوده و ترک در آنها سریعاً پدید می آید. بهترین نشست به وسیله رج هایی موزاییک همجوار در دیوارها مشخص می شود. در این حالت به روش تزریق بتن می توان پی در حال نشست را متوقف کرد.

تقویت پی های نواری

چنانچه ساختمان در حال نشست در دو یا سه طبقه بوده یا در شرایطی باشد که نتوان از روش تزریق بتن استفاده کرد به وسیله غلتک زنی در سطح زیر پی، می توان پی های در حال نشست را نگهداری کرد.

نشست پی در اثر به وجود آمدن چاهک

در برخی موارد به علت نرمی خاک و رطوبت یا به علل دیگر، حفره هایی در سطح زیر پی به وجود می آید. در بعضی موارد حفره های مذکور دارای حجم کم بوده که می توان از آن صرف نظر کرد. اما در بعضی مواقع باز شدن چاهک به صورت حفره بزرگ در قسمتی از پی ها باعث شکست و نشست شده که د ر نتیجه دیوار روی پی را نیز درون خود می کشد. در این حالت اولاً پی سازی انجام می شود و سپس تعمیر دیوار و مراحل بعدی آن انجام می گیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>