اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آسفالت

پس از اینکه مواد با هم مخلوط شوند زمان متراکم سازی و ترکیب نهایی است. غلطک های مرتعش با چرخ های پهن یا غلطک های پر کننده منافذ می تواند جهت ایجاد تراکم اولیه با غلطک هایی با چرخ های پهن یا تایرهای بادی جهت تکمیل کار مودر استفاده قرار گیرد. زمانی که سیمان با آب ترکیب و ماده پایه پودر شد، بیشترین زمان جهت متراکم سازی 2 ساعت است.

مراقبت مناسب اهمیت ویژه ای در کیفیت محصول نهایی دارد. اگر پایه امکان خشک شدن داشته باشد ترک هایی ایجاد خواهد شد و با گذشت زمان مستحکم تر می شود. CTB باید رطوبت را حداقل 7 روز پس از ایجاد تراکم حفظ کند. مراقبت مناسب می تواند با پاشیدن آب و یا کاربرد یک ترکیب یا غشای پوشش دهنده صورت گیرد.

روکش کردن

CTB که از جریان FDR حاصل می شود می تواند دو نوع روکش دار کردن آسفالت ( ایجاد یک سطح نازک پوشش، آسفالت داغ یا بتن) را در برداشته باشد. روکش دار کردن می تواند به محض تثبیت شدن CTB (نه جریان یافتن آن) تحت ترافیک ساختار به کار رود. زمان مورد نیاز برای این کار می تواند از 4 تا 48 ساعت متغییر باشد.

ترافیک بر CTB می تواند در چارچوب زمانی خاص قرار گیرد. به طور ی که استفاده مکرر کامیون های سنگین امکان پذیر نباشد. در بسیاری از موارد در جاده های آرام، ترافیک باعث جریان یافتن بر پایه ای متراکم می شود تا وقتی که پروژه آماده راه اضافی شود.در شرایطی که ترافیک سنگین وجود دارد بیش از 7 روز وقت لازم است تا از استحکام مناسب پایه اطمینان حاصل شود.

کنترل ترافیک

جریان FDR می تواند تحت ترافیک انجام شود. ترافیک در جاده های کم رفت و آمد معمولاً امکان یک طرفه شدن خیابان را فراهم می کند در جایی که ساخت و ساز در طرف دیگر جاده انجام شود. ترافیک توسط پرسنل راهسازی کنترل می شود.

در برخی پروژه ها امکان عبور وسایل نقلیه بر CTB تکمیل شده قبل از روکش دار کردن وجود دارد. در برخی دیگر از پروژه ها تا اتمام روکش دار کردن جاده اجازه عبور و مرور وسایل نقلیه داده نمی شود.در روز هایی با حجم ترافیکی بالا، مراقبت سطحی بر عملکرد های CTB جدید همانند پوشش مراقبتی بسیار خوب است و امکان عبور و مرور بر روی جاده تا وقتی که مسیر آماده روکش دار شدن شود، فراهم می شود.

ترک خوردن انعکاسی

مواد سیمانی در هنگام مراقبت به طور طبیعی منقبض خواهند شد. ترک های حاصل در پایه، با آسفالت هایی که به طور مناسب طراحی شده اند، و جریانات مناسب ساخت و ساز تأثیر قابل توجهی بر عملکرد آسفالت خواهد داشت. در برخی موارد ترک های بزرگ تر در لایه پایه می تواند موجب تراکم فشار شود و ترک ها می توانند از پایه به سطح منتقل شوند. این عمل به طور طبیعی بر سختی آسفالت تأثیر دارد اما ممکن است بر ظاهر کلی آن نیز تأثیر گذار باشد.

معمولاً جریانات مناسب ساخت و ساز، فنون به حداقل رسیدن میزان ترک ها و حفظ پوشش ها، در صورت لزوم می تواند شرایط مراقبت های قابل توجه و مفید را به علت جلوگیری از ایجاد ترک به حداقل برساند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>