اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سقف سرد

در نوعی از این سیستم ها آب به عنوان سیال عامل از میان لوله های پلاستیکی تعبیه شده در سقف بتنی به گردش در می آید. این آرایش، امکان استفاده از ظرفیت گرمایی بالای بتن و انتقال پیک بار سرمایشی به ساعات غیر پیک را فراهم می آورد.نوعی دیگر از سیستم سقف سرد، از شبکه ای از لوله های نازک ( مویین) پلاستیکی تشکیل شده که می تواند در لایه گچ دیوار، کار گذاشته شود.

این سیستم یک توزیع یکنواخت دما ایجاد می کند و به دلیل انعطاف پذیری لوله های پلاستیکی، بهترین انتخاب برای بازسازی سیستم های قدیمی است.رایج ترین نوع سقف سرد، سیستم های پانلی است. پشت این پانل ها که معمولاً از صفحات آلومینیوم ساخته شده و در سقف کاذب تعبیه می شوند، لوله های فلزی متصل شده است. نکته قابل اهمیت در ساخت این پانل ها، استفاده از ماده ای با ضریب هدایت حرارتی بالاست که موجب پاسخ سریع سیستم به تغییرات دمایی می شود.

برخی انواع سقف سرد، از هوا به عنوان سیال عامل استفاده می کنند. درصدی از هوای تغذیه با عبور از داخل پانل، حرارت جذب شده توسط پانل را به خارج انتقال می دهد. مقداری از هوای تازه نیز از سوراخ های ریزی که روی پانل تعبیه شده، وارد اتاق می شود و عمل Ventilation را انجام می دهد.

از آنجایی که پانل های سقف سرد فقط گرمای محسوس فضا را حذف می کنند و به طور کلی قادر به تأمین هوای تازه محیط نیستند، می توانند به طور ترکیبی با یک سیستم Ventilation نه تنها شرایط هوای مناسبی را فراهم آورد، بلکه بار نهان یا بار ناشی از رطوبت را هم حذف می کند. همچنین کنترل رطوبت فضا نیز توسط این سیستم انجام می شود. از آنجا که در سیستم ترکیبی، Ventilation فقط بار نهان را حذف می کند، حجم هوای مورد نیاز در مقایسه با سیستم های سرمایشی معمول کمتر است.

بهترین نتیجه با به کارگیری یک سیستم تهویه جابه جایی، بدون گردش مجدد هوا فراهم می آید. این سیستم، هوای تازه را با دمای کمتر از دمای اتاق، در سطح پایینی نزدیک کف، وارد اتاق می کند. در نتیجه یک جریان جابه جایی یکنواخت، از کف تا سقف به وجود می آید و از طریق دریچه های تعبیه شده در نزدیک سقف از فضا خارج می شود. دفع حرارت در سیستم های سقف سرد از طریق جابه جایی آزاد و تشعشع صورت می گیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>