اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سقف سرد

سیستم های سقف سرد با بهره گیری از انتقال حرارت تشعشعی بالاتر، شرایط آسایش را فراهم می آورد. یکنواختی دمای اتاق و حرکت آرام و نامحسوس هوا، احساس رضایت بخشی برای ساکنین به همراه دارد. از آنجا که هیچ قطعه متحرکی در پانل ها وجود ندارد، سیستم کاملاً بی صدا و بی نیاز از تعمیرات داخل فضای مورد تهویه است.پراکندگی ذرات معلق و گرد و غبار، به دلیل عدم وجود کوران هوا به حداقل می رسد. سرعت پاسخ به تغییرات در سیستم های تشعشعی بسیار بالاست.

سیستم سرمایش سقفی در دمای کارکرد بالاتری نسبت به سیستم های معمول ( حدود 16) عمل می کند. لذا چیلرها در دماهای بالاتری عمل کرده و در نتیجه با افزایش بازده و کاهش مصرف انرژی مواجه خواهیم بود.علاوه بر آن، با استفاده از پمپ های حرارتی با ضریب عملکرد بالا، برج های خنک کن، سرمایش شبانه یا ترکیبی از موارد فوق، می توان تجهیزات الکتریکی و مصرف انرژی الکتریکی را به میزان قابل ملاحظه ای کاهش داد.

همچنین با ترکیب این سیستم با سیستم های ذخیره سازی انرژی (TES)، می توان پیک بار را به ساعات کم مصرف انتقال داد. توانایی استفاده از سیستم سرمایش مجانی در سیستم سقف سرد نیز، نهایتاً به کاهش مصرف انرژی می انجامد.در سرمایش مجانی، دفع گرما توسط برج خنک کن بسته مرطوب انجام پذیرفته و از چیلر فقط در هوای خیلی گرم استفاده می شود.

شرایط آب و هوایی گرم و خشک یا معتدل مناسب ترین گزینه برای استفاده از سیسستم های سقف سرد است. در مناطقی که میزان رطوبت هوا زیاد است، احتمال تقطیر (condensation) بر روی سطح پانل ها وجود دارد، که این مسأله ظرفیت سرمایشی پانل را کاهش می دهد.سرمایش و انتقال آب، بسیار کم هزینه تر از هواست، چرا که انرژی مورد نیاز پمپ در حدود 5٪ انرژی مصرفی فن ها در سیستم های هوایی است.
در سیستم های ترکیبی نیز به دلیل کاهش حجم هوا، هزینه سرمایش، ابعاد و کانال ها و نیز انرژی مورد نیاز برای انتقال هوا کاهش می یابد.

استفاده از سقف سرد یک مزیت بزرگ دارد و آن صرفه جویی در فضای ساختمان است. به دلیل کاهش حجم هوای تغذیه و در نتیجه کاهش سطح مقطع کانال ها، فضای مفید ساختمان به میزان قابل ملاحظه ای افزایش می یابد.کاهش ارتفاع هر طبقه به این معنی است که مصالح ساختمانی کمتری در بنای ساختمان مصرف می شود. این کاهش هزینه، برای ساختمان های بزرگ رقم قابل توجهی خواهد بود.

همچنین استفاده از سیستم سقف سرد، کاهش مصرف انرژی را به دنبال خواهد داشت.دمای کارکرد بالا، کاهش حجم هوا، قابلیت ترکیب با سیستم های ذخیره سازی انرژی و سرمایش مجانی، این سیستم را قادر می کند که صرفه جویی قابل توجهی در مصرف انرژی داشته باشد.از مقایسه سیستم سقف سرد با فن کویل، برتری این سیستم بر سیستم قدیمی فن کویل آشکار می شود. با توجه به شرایط اقلیمی ایران، سیستم سقف سرد می تواند جایگزین مناسبی برای سیستم های سرمایشی معمول باشد.

مشخصات عمومی سیستم های سقف سرد

  • سیستم های سقف سرد Active شامل یک کویل، یک سری نازل، محفظه عبور هوا و دریچه های هوا هستند. برای عبور هوای سرد (هوای تازه) از نازل ها، هوای اتاق به داخل محفظه سقف سرد کشیده می شود (سیستم القائی) و با هوای اولیه مخلوط شده و سپس از روی کویل عبور می کند. در تابستان آب خنک از داخل این کویل عبور داده می شود در نتیجه هوا خنک می شود.
  • تفاوت این سیستم با سیستم های سنتی مثل فن کویل در این است که فن ندارد و بدون صدای قابل ملاحظه کار می کند. در این سیستم نیاز به آب خیلی سرد نیست در نتیجه امکان استفاده از آب چاه یا آب برج خنک کن نیز است.
  • در زمستان این سیستم می تواند گرمایش لازم ساختمان را نیز تامین کند.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>