اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بتن

اصلاح بتن مبتنی بر اصلاح ساختار سیمان بوده به نحوی که با استفاده از مواد افزودنی خاص در حین اختلاط بتوان خواص مورد نظر را در محصول نهایی ارتقاء بخشید. بتن های گوگردی به تنهایی و بدون افزودنی هایی که به منظور بهبود خواص آن در فرمولاسیون منظور می شود از کارایی چندانی خصوصاً به عنوان ماده مقاوم در محیط های اسیدی و نمک های شیمیایی برخوردار نبوده لذا در فرمولاسیون نهایی انواع افزودنی وجود دارد که عمدتاً در راستای پایداری آن در سیستم های فرساینده اضافه می شود.

افزودنی دیگری در راستای کاهش انباشتگی حین فشار انقباض حرارتی که در اثنای سفت شدن بتن وجود دارد، در فرمولاسیون منظور می شود. همچنین در راستای حفاظت بتن حین سیکل های متوالی انجماد-ذوب، استفاده از ماده افرودنی مناسب از جمله تمهیدات خاصی است که در ساخت بتن های گوگردی اعمال می شود.

بتن های گوگردی از قابلیت تقویت با استفاده از تکنولوژی آرمه های الیافی ویژه به منظور ارتقاء سختی و بهبود قابلیت جلوگیری از پیشرفت شکاف در بدنه بتنی برخوردار است. در بسیاری از کاربردها تقویت با آرمه های الیافی استفاده شده و از شبکه های فلزی که خوردگی سیستم بتنی در محیط های سولفوره را تسریع می نمایند بی نیاز می سازد.

مشخصات و ویژگی های بتن های گوگردی اصلاح شده

  • مقاومت در مقابل فشار بسیار زیاد
  • مقاومت در برابر فرسودگی بسیار کم
  • زمان جا افتادن - شکل گیری و سفت شدن بسیار سریع
  • قدرت بالا.

موارد استفاده و کاربرد

بتن های گوگردی اصلاح شده در مکان هایی که مواد دیگر ساختمانی سریعاً تخریب می شوند مورد استفاده قرار می گیرد. عموماً بتن های گوگردی در محیط های اسیدی و نمک ها از خود مقاومت و کارایی بسیار عالی نشان می دهند.از مزایای اصلی استفاده از بتن های سولفوره خاصیت آن در مقابل محیط های خورنده است که از جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • مزیت در استفاده از پوشاندن کف و محیط هایی که با مواد خورنده در تماس هستند، به صورت پوشش های مقاوم کف و همچنین ساختارهای سیمانی قطعات از پیش قالب گیری شده بتن های سولفوره در منطقه بارگیری اسید در کارخانجات تولیدی.
  • این قطعات را می توان به صورت پوشش در روی سیمان معمولی بکار گرفت.
  • قطعات از پیش قالب گیری شده و بتن های سولفوره در ساختار سل های الکترولیت در حوضچه های Leaching اسیدی
  • ساخت مخازن اسیدی
  • کف های عمومی در محیط های اسیدی و خورنده

بتن گوگردی اصلاح شده دارای خواص مناسبی همچون مقاومت زیادی در برابر خوردگی در محیط های نمکی و اسیدی عدم استفاده از آب در ساخت، مقاومت بالا، سرعت گیرش فوق العاده، کسب مقاومت سریع، امکان بازیافت، نفوذ پذیری کم، چسبندگی بسیار بالا به فلزات و دوام بالا در شرایط یخبندان است که متناسب با آنها می توان موارد کاربرد فراوانی برای آن یافت.

این نوع بتن از بهترین مصالح مورد استفاده در ساخت منابع ذخیره اسید لوله و مخازن فاضلاب، ساخت اسکله ها، ساخت و ترمیم سازه های آبی، روکش پل های فلزی و هوایی، سازه های دریایی، سد و دیوار ساحلی به شمار می رود. به کارگیری این بتن در بنای یک سازه علاوه بر موارد یاد شده از مزایایی همچون عایق بودن سازه در برابر رطوبت و سرعت بالای اجرا تیز برخوردار است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>