اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


فونداسیون


کیسون های جعبه ای

کیسون های جعبه ای، جعبه ضد آب هستند که از چوب سنگین ساخته شده و در بالای باز است. آنها به طور کلی به محل مناسب شناور و سپس در محل مورد نظر، با یک اسکله بنایی در آن قرار داده می شوند.جعبه های بتنی ( استیلی / چوبی) پیش ساخته ای هستند که در محل مورد نظر برده می شوند و سپس با بتن پر می شوند تا قسمتی از کار پایانی شوند (مثلا پی پایه های پل). این نوع کیسون به شکل یک مکعب است که وجه بالایی ندارد.

یکی از مشکلات این نوع پی ها، شناور شدن جعبه بتنی در زمان خالی بودن آن است که البته برای رفع این مشکل این جعبه را با لنگرهایی که قابلیت تنظیم شدن را دارند در جای خود نگه می دارند. با استفاده از این لنگرها و دستگاه GPS مهندسان قادر هستند کیسون ها را با دقت بالایی در محل مورد نظر خود قرار دهند.

کیسون باز (OPEN CAISSON)

کیسون باز مشابه کیسون جعبه ای است با این تفاوت که دارای وجه زیرین نیز نیست. یعنی مثل جعبه ای که دو وجه زیرین و بالایی آن باز باشد. این نوع کیسون برای استفاده در خاک های نرم و جاهایی که سطح آب زیرزمینی بالا است مناسب هستند.از این نوع کیسون برای حفاری Manhole ها (چاه های دسترسی فاضلاب) و ایستگاه های پمپ آب استفاده می شود.

برای قرار دادن این کیسون ها در محل مورد نظر یا از وزن خود آن استفاده می شود یا در صورت لزوم از جرم های بتنی ( یا آبی) که بر روی آن قرار داده می شود استفاده می شود. امروزه حتی از بازوهای هیدرولیکی نیز برای این موضوع استفاده می شود.

کیسون هوای فشرده (COMPRESSED AIR CAISSON)

همانند کیسون جعبه ای است با این تفاوت که وجه زیرین باز بوده و وجه بالایی بسته. این نوع کیسون با کمک هوای فشرده یک محل کار خشک را به وجود می آورند که برای ریختن بتن مناسب هستندد. همچنین برای مواردی که در پی سازی ممکن است باعث نشست ساختمان مجاور شود از این نوع کیسون استفاده می شود.

کیسون یکپارچه (MONOLITHIC CAISSON)

کیسون های یکپارچه بزرگ تر از انواع دیگر کیسون های هستند. شکل ظاهری آنها مشابه کیسون های باز بوده و بیشتر در ساخت دیواره های اسکله ها استفاده می شود که باید در برابر ضربه وارده از کشتی ها مقاومت کنند.

کیسون های شناور

کیسون های شناور نیز به عنوان اسکله شناور شناخته شده و جعبه های پیش ساخته هستند که به صورت استوانه ای حفر می شوند.

کیسون های پنوماتیک

کیسون های پنوماتیک، جعبه ضد آب بزرگ و استوانه هستند که به طور عمده برای ساخت و ساز زیر آب استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>