اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


مهاربند


قابلیت ترمیم

با توجه به خصوصیات رفتاری مهاربند زانویی، پس از زلزله فقط عضو زانویی است که دچار تخریب می شود و قاب اصلی و بادبندهای قطری عمدتاً در حالت الاستیک باقی می مانند. در نتیجه با تعویض و ترمیم زانو می توان سیستم را به سهولت به مرحله بهره برداری مجدد رسانید. به همین علت این سیستم به مهار بندی زانویی تعویض پذیر DKB) Disposable Knee Bracing) هم معروف است. در حالی که در سیستم EBF ترمیم پیوند، در بیشتر مواقع مستلزم تعویض کامل تیر اصلی است.

نوع اتصال

در سیستم EBF بهتر است اتصال تیر به ستون و المان های قطری به تیر، صلب باشد. تا امکان تسلیم و در نتیجه اتلاف انرژی وجود داشته باشد. اما سیستم KBF را می توان در هر سه نوع اتصال صلب نیمه صلب، یا ساده به کار برد.

سختی سیستم

در سیستم KBF به طور کلی تغییر مکان ها کمتر از مهاربندهای EBF است. در نتیجه در طی ارتعاشات لرزه ای، خسارت غیر سازه ای در این سیستم به حداقل می رسد.

وضعیت دیافراگم سقف

به طور معول در طراحی ها فرض می شود در اثر بازهای جانبی، سقف به صورت صلب باقی خواهد ماند. با بررسی شکل هندسی و سیستم رفتاری مهاربند KBF مشاهده می شود که در مقایسه با سیستم EBF در این سیستم سقف ها اعوجاج کمتری دارند.

ظرفیت استهلاک انرژی و شکل پذیری سیستم KBF عمدتاً بیش از سیستم EBF است. علاوه بر آن سیستم EBF با تسلیم المان زانویی به مرحله غیر خطی گدر می کند و حتی در بخش عمده ای از مرحله غیر خطی، رفتارش به گونه ای است که قاب اصلی تسلیم نشده و الاستیک باقی می ماند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>