اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ساختمان سبز

از زمان عصر کشاورزی و تمدن، بشر شروع به تخریب پوشش گیاهی نموده است. جنگل زدایی و استفاده از سوخت های فسیلی باعث کند شدن چرخه بازیافت گازهای کربن دار شده، و این پدیده منجر به کاهش ضخامت لایه ازن و افزایش قطر لایه بازتاب کننده انرژی خورشیدی شده است.

سال ها بی توجهی به روند تغییر چهره کره زمین و پخش آلاینده ها در زمین و هوا، باعث پدیده گرمایش زمین شده است. مطالعات نشانگر این است که بخش ساختمان و ساخت و ساز یک سوم از کل مصرف منابع انرژی، آب پاک و مصالح را به خود اختصاص داده است. در ادامه این چرخه زنجیروار، یخ های قطبی آب شده و این تسلسل عامل ایجاد تغییرات بنیادی در وضعیت آب و هوای زمین می شود.

در عرض چند قرن، اثرات گرمایش زمین، نه تنها باعث تغییر چهره زمین بلکه باعث تغییر روند زندگی بشر نیز خواهد شد. آب شدن یخ های قطبی باعث بالا رفتن سطح آب دریاها و زیر آب رفتن برخی زیستگاه ها و خطوط ساحلی می شود. همچنین سبب ایجاد تغییرات پیش بینی نشده در آب و هوا خواهد شد.

بایسته های طراحی ساختمان های انرژی صفر

برای تحقق اهداف معماری انرژی صفر و ساخت بنایی که انرژی های مورد نیاز خود را خودش تامین کند، گزینه های متفاوتی وجود دارد که بسته به شرایط محل و نحوه طراحی می تواند طیف گسترده ای از روش ها را در برگیرد. از این منابع می توان به انرژی خورشید، انرژی باد، انرژی آبی، انرژی امواج، انرژی زمین گرمایی، و انواع دیگر، اشاره کرد. برای هر منطقه با توجه به منابع در دسترس، طراح، روش مناسبی را جهت تامین انرژ ی انتخاب می کند.

برای ایران با توجه به گسترده بودن تنوع اقلیمی و شرایط محیطی نمی توان روش یا منبع خاصی را به صورت کلی معرفی کرد اما با توجه به قرار گرفتن ایران در کمربند گرم و خشک زمین و میزان تابش مناسب خورشید در طول روز می توان منبع مناسب انرژی باشد. بر اساس یک دسته بند ی دیگر، انرژی تجدیدپذیر مورد نیاز برای ساختمان ها، به دو دسته موجود در محل و خارج از محل ساختان تقسیم می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>