اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بتن

ساخت بتن زیر آب اغلب مستلزم حمل و نقل مقادیر زیادی مواد بر روی آب خواهد بود. بنابراین استقرار یک واحد ساخت از موارد مهمی است که باید در برنامه ریزی این گونه پروژه ها گنجانده شود. این امر تأثیر به سزایی در کنترل مناسب و کاهش هزینه، کاهش احتمال بروز خطر در پی خواهد داشت. از مزایای یک واحد ساخت ساحلی، کنترل مطمئن تر کارایی بتن در محل بتن ریزی است. در این حالت فاصله زمانی بین تولید و ریختن بتن نسبتاً کوتاه است. ولی باید در نظر داشت ایجاد چنین واحدی نیازمند سرمایه گذاری عظیم خواهد بود.

تسهیلات عمده تولید بتن در سایت های ساحلی عموماً شامل یک واحد ساخت شناور، وسیله حمل بتن و امکانات لازم جهت انبار کردن مواد است. خرید یا اجاره چنین تسهیلاتی فقط در مورد پروژه های عظیم قابل توجیه است. از موارد دیگری که باید در این سایت ها در نظر داشت، برنامه ریزی جهت تهیه مواد و نگهداری و تعمیرات تجهیزات آن است. روند بالای تولید بتن، مستلزم تهیه و انبارش مقادیر زیادی از مواد است.

به عنوان مثال جهت تولید 76 مترمکعب بتن در ساعت حدوداً 150 تن سنگدانه و 30 تن مواد سیمانی مورد نیاز است. عموماً نگهداری و انبارش این مواد بر روی قایق های مسطح (بارج) صورت می گیرد. این نوع انبارش و نگهداری از لحاظ کنترل رطوبت و دما دشوار و هزینه بر است. به علاوه تخریب تجهیزات در واحدهای ساخت بتن ساحلی بسیار محتمل بوده و تعمیر آنها به راحتی امکان پذیر نیست.

برای بتن ریزی مداوم زیر آب، باید توجه خاصی به تأمین و فراهم آوردن تجهیزات داشت، این تجهیزات شامل لوازم جانبی (مانند قایقهای مسطح، قایقهای یدک کش و نور پردازی مناسب) و لوازم یدک کش شامل پمپ ها و قیف و لوله ها است. همچنین باید یک واحد ساخت در ساحل دریا مستقر گردد و جایی که لازم است بتن توسط میکسرهای متحرک یا قیف ها روی قایق های مسطح به محل منتقل و سپس ریخته شوند. در غیر این صورت اغلب، مشکلاتی از قبیل فاصله زمانی طولانی بین ساخت بتن مخلوط نشده و ریختن آن به وجود خواهد آمد.

بتن در هر شرایطی باید بتواند خواص مورد نیاز خود را از قبیل روانی، انسجام و خصوصیات فشردگی ذاتی، در طول مدت حمل و بتن ریزی حفظ نماید.برای اینکه بتوان بتن را روان نگه داشت، افزودنی های دیرگیر کننده به مخلوط افزوده می گردد و در محل بتن ریزی اختلاط مجدد صورت می گیرد، هر چند که آزمایشات نشان دادند که نیازی به این اختلاط مجدد هم نیست.

روش دیگر در تولید و حمل بتن برای بتن ریزی زیر آب، استفاده از یک ساخت کنترل از راه دور است، بدین ترتیب که بتن توسط کامیون ها به سمت ساحل حمل شده و سپس انتقال از طریق خطوط لوله ای حفاظت شده روی آب صورت می گیرد. اولین چیزی که در یک واحد ساخت اهمیت دارد یافتن حداقل زمان اختلاط مورد نیاز و آهنگ مناسب بتن ریزی جهت تعیین بیشترین ظرفیت تولید محصولات بتنی است. تعیین زمان اختلاط، در یک مدل آزمایشی و تحت شرایط گوناگون صورت می پذیرد، این زمان باید طوری باشد که تمام اجزا متشکله بتن کاملاً مخلوط شده و توزیع یکنواختی پیدا کنند تا بتن به کارایی مورد نظر برسد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>