اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تاریخچه پرواز

با اختراع هواپیما و استفاده ی فراگیر از آن در همان سال های اولیه ی، صنعت های مختلف جانبی پدید آمدند. از صنعت هواپیمایی گرفته تا صنعت فرودگاهی و کنوانسیون های بی شمار. امروز می خواهیم تا به اتفاق شما به بررسی تاریخچه ی صنعت هواپیمایی در جهان بپردازیم و ببینیم که این صنعت از کجا شروع شده، به کجا رسیده و به کجاها خواهد رسید:

در تاریخ 17 دسامبر سال 1903 میلادی بود که در ایالت اوهایو، 2 برادر که به برادران رایت نیز معروف بودند توانستند وسیله ای را اختراع کنند که انقلابی در صنعت حمل و نقل جهان به وجود آورد. وسیله ای که آن ها اختراع کرده بودند تنها بر روی زمین کاربرد نداشت بلکه اصل کارآیی آن در آسمان ها بود. برادران رایت پس از این که اختراع خود را کمی سر و سامان بخشیدند، در روز 14 دسامبر 1903 را برای اولین پرواز آزمایشی هواپیمای ابداعی خود را انجام دادند که البته موفق هم نشدند.

این دو برادر بعد از اولین شکست خود هرگز دست از این کار برنداشته و تا سه روز بعد از اولین پرواز آزمایشی خود به انجام آزمایشات پروازی خود پرداختند و در نهایت تا 17 دسامبر توانستند که اولین هواپیما یک موتوره ی خود را برای 4 بار در آسمان به پرواز در آورند و مسبب یک انقلاب بزرگ در صنعت پروازی جهان شوند.

آن ها اختراعشان ار در طول دو سال از زمانی که اولین پروازشان را انجام دهند، با اضافه کردن یک سکان افقی به جلوی هواپیما که آن ها آن را بالابر می نامیدند، توانستند تا تعادل طولی در جلو و یا عقب هواپیما را حفظ نمایند. سال بعد آن ها یک سکان عمودی برای تعبیه در پشت هواپیما اختراع کردند تا بتوانند با کمک آن هواپیما را به سمات های مختلف متمایل کنند و آن را در ارتفاع لازم به پرواز در آورند.

برادران رایت برای انجام پروازهای آزمایشی خود، ناحیه Outer Banks در ایالت کارولینای شمالی، کمی آن طرف تر از خط راه آهن و حمل و نقل زمینی و همچنین کمی دورتر از کشتی ها در ساحل را که نقطه باد خیز بسیار مناسبی بود، انتخاب نمایند و از هواپیمای دوباله ی آن ها از روی یک ریل پرتاب چوبی به مسافت حدود 60 فوت بیش از 18 متر و در جهت مخالف بادی به سرعت بیش از 20 مایل در ساعت که می شود بیش از 32 کیلومتر در ساعت، به هوا برود.

نزدیک های ظهر در همان روز بود که یکی از کسانی که برای تماشای این پرواز رفته بود و جانی مور نام داشت، پس از دیدن موفقیت برادران رایت، در حالی که بسیار خوشحال بود، شروع به دویدن در کنار ساحل کرد و فریاد زد: آن ها بالاخره موفق شدند، آن ها بالاخره موفق شدند، چقدر خوب شد که آن ها بالاخره پرواز کردند. این داستان خلاصه ای که از اختراع این دو برادر تا به این جا گفتیم تنها قسمت کوچکی از شروع بزرگ ترین صنعت حمل و نقل دنیا و تاریخچه ی صنعت هواپیمایی است. در سال 1919 و تنها چند وقت پیش از آغاز جنگ جهانی دوم بود که نمایندگان 33 کشور جهان در پاریس دور هم جمع شدند تا برای تدوین قوانین و مقررات ناوبری هوایی، کنوانسیونی را به امضا برسانند که به کنوانسیون پاریس مشهور شد.

با تصویب و امضای این کنوانسیون، نخستین نهاد بین المللی صنعت هوانوردی با نام کمیسیون بین المللی ناوبری هوایی که به مخففش ایکان مشهور است، تشکیل شد و تاریخچه ی صنعت هواپیمایی را شکل می‌دهد. البته کمی بعدتر در سال 1928 میلادی، با حضور نمایندگان 11 کشور جهان، کنوانسیون دیگری به نام کنوانسیون هاوانا به امضا رسید و تعداد نهادهای بین المللی هواپیمایی به دو نهاد افزایش یافت.

در طول جنگ جهانی دوم کلیه ی فعالیت های اقتصادی، کشاورزی، صنعتی، و تجاری، تحت الشعاع جنگ قرار گرفتند. صنعت هواپیمایی از این امر مستثنی نبود؛ اما با وجود مشکلات متعدد و به رغم ناملایمات فراوان، فعالیت این صنعت پر سود هرگز متوقف نشد و هواپیمایی به حیات خود ادامه داد. پس از پایان جنگ صنعت هواپیمایی مجددا موجب رونق اقتصادی و تجارت شد.

در روزهای پس از جنگ، تقاضا برای جا به جایی بار افزایش یافته بود و این امر در روزهای پایانی جنگ، قابل پیش بینی بود؛ چرا که هواپیماها در واقع پرنده ی قدرتمندی بودند که می توانستند حجم زیادی از بار و مسافر را در مدت زمان بسیار کوتاهی جا به جا نمایند. دذر این جای تاریخچه ی صنعت هواپیمایی کاملا عیان و مشخص بود که صنعت هواپیمایی در اقتصاد جهان پس از جنگ، نقشی حساس و کلیدی خواهد داشت. در آن روزها به نظر می رسید که بسیاری از کشورها مایلند خدمات هواپیمایی کشوری را به صورت تجاری ارائه دهند.

تعدادی از کشورهای صنعتی بحث هایی جدی را برای امضای توافق نامه های سیاسی و دیپلماتیک آغاز کرده بودند تا راه تجاری سازی این صنعت را در کشور خود هموار سازند. از جمله مهم ترین این کنفرانس ها، کنفرانس کبک است که در کشور کانادا برگزار شد. تدوین قوانین هواپیمایی کشوری و نظارت بر اجرای آن از جمله ی اهداف اصلی و مهم این کنواسیون بود.

تاریخچه پرواز و اختراع هواپیما تاریخچه پرواز و اختراع هواپیما تاریخچه پرواز و اختراع هواپیما
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
@$:
من عاشق هواپیما هستم و تاریخچه ی آنها را دوست دارم
یوسف تاجیک :
درود بر شما . توضیحات خیلی کوتاه و مختصر بود به نظرم جا داشت بیشتر توضیح می‌دادید.
دانیال:
عالی بود خیلی ممنون🎊🎊💖💖
علی ادابی :
بسیار عالی و جالب وجذاب بود
علیمور:
خوب
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>