اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بلوک

بلوک های یونولیتی (پلی استایرن) مدتی است که برای ساختمان سازی در کشور و در آپارتمان های بلند به دلیل سبکی و کم هزینه بودن مورد استقبال انبوه سازان قرار گرفته است.این بلوک ها در دو نوع قابل اشتعال و غیر قابل اشتعال در بازار عرضه می شوند. وزن هر قطعه بلوک سیمانی که در ساختمان سازی به کار می رود، 15 کیلوگرم است. در حالی که وزن بلوک های یونولیتی بسیار ناچیز است و تا اندازه بسیار زیادی موجب پایین آوردن وزن ساختمان می شود.

با وجود پوشش نسوزی که زیر و روی این بلوک را محصور کرده، در صورت آتش سوزی در ساختمان، این بلوک ها تنها تا 20 دقیقه تاب مقاومت در برابر حرارت را دارند. ایمنی اماکن مسکونی در برابر حریق و حادثه از جمله مواردی است که باید از نظر ایمنی شهری مورد توجه قرار گیرد. در ایمنی یک ساختمان موارد زیادی نقش دارد که می توان به مصالح به کار رفته در آن به عنوان یکی از مهم ترین موارد اشاره کرد.

بلوک های پلی استایرن به دلیل سبکی وزن خود، وزن نهایی ساختمان را کم می کنند، به همین دلیل در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع بلوک ها در برابر زلزله ایمن هستند. اما در برابر آتش به راحتی حجم خود را از دست می دهند و تنها اشکال این بلوک ها، کمی مقاومت در برابر حرارت و شعله وری آنها است.

یونولیت جاذب صوتی بهتری نسبت به بتن است و عایق صوت برتری محسوب نمی شود و به همین دلیل یونولیت به تنهایی تأثیری در افت صوت ندارد. تنها در صورتی که بین دیوار دو جداره، یونولیت به کار رود، افت صوتی افزایش می یابد. همچنین عایق های حرارتی هم به تنهایی عایق صوت نیستند و در صورتی که داخل سیستم قرار بگیرند، می توانند موجب کاهش صوت شوند.

مزایای استفاده از بلوک های یونولیتی (فوم سقفی)

  • امکان جایگزینی یک عدد بلوک 2/5 kg پلی استایرن به جای ده عدد بلوک سفالی با وزن 120kg
  • 25٪ صرفه جویی در هزینه فونداسیون و اسکلت با در نظر گرفتن وزن کم بلوک ها
  • صرفه جویی در مصرف تیرچه به علت عرض مناسب بلوک ها
  • سرعت و سهولت در اجرای سقف و عدم وجود پرت و ضایعات در حمل و نقل به طبقات استفاده از این بلوک ها مورد حمایت سازمان بهینه سازی مصرف سوخت است.
  • سبک بودن این بلوک ها خطرات ناشی از سقوط مصالح را در زمان زلزله به حداقل می رساند.
  • با توجه به نوع مواد پلی استایرن انبساطی این بلوک ها بهترین عایق از نظر نفوذ رطوبت - گرما - سرما و صدا هستند و تا 70% از اتلاف انرژی جلوگیری می کند.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>