اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی
 
گفتگو آنلاین
 
دانلود زینگ
خانه دانلود اپلیکیشن زینگ آشنایی با زینگ فروشگاه خدمات اطلاعاتی همکاری با ما تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

گفتگو آنلاین

دانلود زینگ

جستجو
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مشاوره و اجرا صادرات واردات ترخیص

قالب بندی

قالب بندی تیرها معمولاً از یک قطعه در کف و دو قطعه جانبی تشکیل می شود. معمولاً قالب کف با عرض دقیق تر ساخته می شود و مستقیماً بر روی سر شمع ها قرار می گیرد و قالب های کناره بر قالب کف مماس شده و آنها نیز روی سر شمع ها قرار داده می شوند (روی قالب کف تکیه نمی کنند). مشخص است که قالب های کناری از دو طرف به قالب های دال متصل خواهند شد. نحوه تعبیه این پشت بندها به نظر طراح بستگی خواهد داشت. شمع ها نیز جهت حمایت از قالب در زیر قطعه کف به صورت مستقیم یا با واسطه (به کمک تیرهای طولی) قرار خواهند گرفت.

مشخصات عمومی قالب بندی تیرها معمولاً بر اساس نکات فوق صورت می گیرد اما در حالت کلی این طراح است که این جزئیات را تعیین می نماید. در صورت استفاده از قالب های پیش ساخته آماده، نحوه اتصال قطعات به هم و شیوه حمایت از هر یک از قطعات توسط سازنده طراحی شده و در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.

طول دقیق و عملی قطعات کف و کناره قالب تیرها به روش قالب بندی بستگی دارد. اگر قالب کف تیر لب به لب با قالب ستون (یا شاهتیر) ساخته شود طول آن برابر دهانه آزاد تیر خواهد بود ولی اگر قالب کف با ضخامت قالب ستون (یا شاهتیر) همپوشانی داشته باشد و بر آنها تکیه نماید باید ضخامت قالب های ستون (یا شاهتیر) در دو طرف تیر را به دهانه آزاد آن اضافه کرد. در مورد قالب های کناره هم وضعیت همین طور است.

در موارد بسیاری از ساختمان های کامپوزیت (مرکب) می توان از سازه فولادی جهت قالب بندی بتنی استفاده کرد. نمونه بارز این نوع قالب بندی، قالب بندی تیرهای مرکبی است که در آن ها پروفیل فولادی کاملاً توسط بتن احاطه می شود. از این سیستم آویخته می توان برای بتن ریزی سقف ها بر روی اسکلت فولادی نیز استفاده کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
مشاوره و اجرا صادرات واردات ترخیص
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>