اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

قالب تونلی

از آنجا که سیستم بر اساس ایجاد صندوقچه های مقاوم بتنی شکل گرفته، میزان مصرف بتن و میلگرد مهم ترین عامل برآورد هزینه اجرای این روش است. علاوه بر هزینه مصالح مصرفی، عملیات اجرایی نیز دارای اهمیت و تأثیر بسزایی در هزینه ها است. مهم ترین نکته در این زمینه، امکان استفاده مجدد قالب ها و قطعات در یک دوره زمانی 24 ساعته است.

24 ساعت پس از بتن ریزی، قالب باز شده و تنها پایه های اطمینان در زیر سقف باقی می ماند و بنابر این هر روز عملیات قالب بندی و آرماتور بندی و بتن ریزی بدون وقفه انجام می شود. این خصوصیت در بین اکثر سیستم های قالب بندی منحصر به فرد است. این مزیت منجر به کاهش تعداد قالب های مورد نیاز در پروژه، بدون افزایش مدت زمان اجرای آن یعنی کاهش هزینه ها خواهد شد.

نکته دیگر، سبکی آنها نسبت به قالب های متداول است. امروزه با استفاده از قالب های تونلی که خود دارای خیز منفی هستند چند ساعت در چرخه عملیات قالب بندی از جهت عدم نیاز به عملیات خیز دادن به قالب سقف صرفه جویی می شود.در قالب بندی به کمک این سیستم، تعداد پیچ و مهره ها بسیار کمتر خواهد بود. این امر هزینه نسب قطعات و نیروی انسانی مورد نیاز آن را به نحوه مؤثری کاهش می دهد. به دلیل یکپارچگی سیستم، مشکلات ناشی از ضعف مصالح به کار رفته، مانند ترک های بتن پس از گرفتن و سخت شدن، ترک های حرارتی یا نشست پی کاهش می یابد که خود باعث افزایش کیفیت سیستم می شود.

بتن ریزی سیستم قالب تونلی نیز باید به گونه ای صورت گیرد که در محل اتصال دیوار به سقف، درزهای سرد ایجاد نشود. بدین ترتیب که پس از اتمام بتن ریزی دیوار، در لایه نهایی آن ویبره مجدد ایجاد شود و یک فرصت کوتاهی داده شود تا بتن دیوار، نشست خود را انجام دهد ولی به گیرش اولیه نرسد، سپس بتن ریزی دال اجرا می شود. در این صورت احتمال ترک خوردگی دال و دیوار و تمرکز تنش به حداقل می رسد.

سازه قالب تونلی در مقابل آتش سوزی عملکرد مناسب تری نسبت به سازه های فولادی دارد. بدون تردید یکی از مزایای مهم این سیستم، سرعت اجرایی زیاد و قابلیت بالای برنامه ریزی در این شیوه از اجرا است. این امر سبب کاهش ریسک مالی عملیات، کوتاه شدن زمان اجرا و بازگشت سریع تر سرمایه خواهد شد.
با توجه به پیش ساخته بودن قطعات در این سیستم، میزان نیاز به نیروی انسانی ساده، کاهش می یابد. در نتیجه میزان نیاز به نظارت کارگاهی نیز کاهش قابل ملاحظه ای خواهد داشت.

همچنین می توان با به کار بردن تعداد بیشتر قطعات، سرعت عملیات را حتی به 2 یا 3 برابر افزایش داد. در این سیستم می توان از هر قالب 200 مرتبه در کارگاه استفاده کرد و تنها یکبار هزینه حمل و نقل پرداخت نمود.در صورتی که اگر از سیستم های پیش ساخته استفاده شود، هزینه حمل قطعات به ده ها برابر افزایش خواهد یافت، در عین حال که در این سیستم اکثر قطعات مورد استفاده حجم و وزن زیادی ندارند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>