اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


قالب تونلی


نقاط قوت

در صورت طراحی اصولی این سیستم در مقایسه با سیستم های متداول می تواند اندکی سبک تر باشد. مصرف بتن در اجرای تونلی بیشتر از ساختمان های با اسکلت فلزی یا بتنی است ولی مصرف میلگرد و خصوصاً آهن آلات در این روش به طور قابل توجهی کمتر از ساختمان های با اسکلت فلزی و بتنی است. در اکثر موارد ضخامت لایه بتنی دیوار و سقف حدود 15 سانتیمتر است. وزن ساختمان در این روش به طور قابل توجهی کمتر از روش سیستم بتنی درجا با قالب های یکپارچه دیواری و سقفی است.

در صورت کاربرد این سیستم، نماهای بتنی ترجیحاً بتن نمایان، با طرح های مختلف در نظر گرفته می شود. این امر باعث می شود هزینه های مربوط به نما به حداقل برسد. در مورد نماهایی که آزاد هستند و دیوارهای آنها با سیستم تونلی ساخته نمی شوند، برای نما انتخاب های مختلفی مطرح است. یکی از رایج ترین انتخاب ها، پانل های بهبود یافته است که در این حالت صرفاً نقش جدا کننده ایفاد خواهند کرد. پیش ساخته بودن نمای ساخته شده با قطعات پانل بتنی باعث می شود از کیفیت و تنوع با لاتری، در مقایسه با دیگر نماهای اجرای درجا، برخوردار باشد.

این سیستم، از نظر تجهیزات، قطعات مورد استفاده در تجهیزات، و مواد اولیه، وابستگی چندانی به فناوری خارجی ندارد.برای اجرای این سیستم، به غیر از قالب های سنگین فلزی، به ابزارهای کمکی خاصی نیاز نیست. ابزار مورد نیاز به تعداد محدود و به راحتی در دسترس هستند.قابلیت موازی کردن اقدامات اجرایی در سطح، وابسته به حجم پروژه و تعداد قالب های موجود است.

فرآوری مواد و مصالح در کارگاه ساختمانی از سیستم های متداول بیشتر و حساس تر است. این امر، خصوصاً در صورتی که ضخامت دیوارهای بتنی محدود باشد از اهمیت خاصی برخوردار است.تامین انتظارات در خصوص صدابندی هوابرد دیوارهای خارجی، و دیوارهای بین دو واحد مسکونی، در صورتی که دیوار دوجداره باشد، و یا ضخامت دیوار مساوی یا بیش از 1/5 سانتیمتر باشد، به آسانی و بدون در نظر گرفتن تمهیدات اضافی صورت می گیرد.

نقاط ضعف

میزان اختیار در تعیین ابعاد فضاها، در مقایسه با دیگر سیستم های نام برده کمتر است.قابلیت بازیافت مصالح و عناصر مورد استفاده در این سیستم، همانند تمامی ساختمان های بتنی، با مشکلات فراوان روبه روست. در نتیجه، توجیه اقتصادی برای این نوع اقدامات بسیار ضعیف است.با توجه به سنگین بودن قطعات قالب دیوار و سقف مورد استفاده، وجود جرثقیل و دیگر امکانات سنگین نصب الزامی است.محدودیت های فصلی در خصوص اجرای این سیستم جدیتر و تعیین کننده تر از سیستم های متداول است.

امکان تغییر ابعاد قطعات، پس از تولید منتفی است.وابستگی شدید به چند مصالح استراتژیک و عدم وجود امکان جایگزینی با دیگر مصالح و فرآورده هاامکان پیش بینی مدارهای تأسیسات الکتریکی در این سیستم در زمان آرماتوربندی و قالب بندی وجود دارد.با توجه به این نکته که دیوارهای داخلی در اکثر موارد با استفاده از تیغه های گچی یا دیوار خشک ساخته میش وند، امکان انجام تغییراتی نظیر حذف یا جابه جایی آنها در دوره بهره برداری عملی است. البته در مورد دیوارهای بتنی سازه ای، امکان هرگونه تغییری کامالً منتفی است.

در صورتی که عایق حرارتی در طرف خارج ساختمان در نظر گرفته شده باشد، مشکالت اجرایی بیشتر می شود، ولی در عوض پل های حرارتی محل اتصا لات به سقف ها و دیوارهای داخلی کاملاً حذف می شوند، و اینرسی حرارتی مورد نیاز برای ساختمان های مسکونی به طور چشمگیری افزایش می یابد.هوابندی دیوارهای خارجی بتنی اجرای درجا به راحتی صورت می گیرد، ولی در مورد دیوارهای ساخته شده به روش های دیگر، هوابندی بستگی به روش مورد استفاده و خصوصاً جزییات اتصال دیوار به بخش های بتنی موجود دارد.

در مورد آب بندی نیز عملکرد دیوارها به مصالح و لایه های تشکیل دهنده آن بستگی دارد، و حتی در مورد دیوارهای بتنی اجرا درجا نیز، در اکثر موارد، آب بندی با در نظر گرفتن لایه های تکمیلی برای دیوار محقق می شود.خطر بروز میعان و مشکلات ناشی از آن را می توان در فاز طراحی، و بسته به نوع و محل قرارگیری عایق حرارتی ردیابی و برطرف کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>