اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

واگن: منظور از قطار کل زنجیره واگن‌های آن است و یک واگن، کوچک‌ترین واحد قطار محسوب می‌شود.

موتور: مراد واگنی است که موتور دارد. (در فارسی لفظ فرانسه آن یعنی «لکوموتیو» مصطلح و رایج است).

واگن مسقف: شبیه جعبه‌ای است که در فرهنگ عامه نیز نشانگر واگن قطار است و قابلیت حمل محمولات فله مانند گندم و ذرت و بارهاى کیسه‌ای از قبیل کود شیمیایى، مواد غذایى، مواد بسته‌بندى‌ شده و غیره را داراست ودرب‌های آن قابلیت قفل و پلمپ دارد و بر این اساس محموله واگن در مسیر حمل، کاملاً محفوظ خواهد ماند.این واگن ها برای حمل کالاهایی که در هوای آزاد، نور آفتاب، رطوبت و یا دیگر عامل‌های جوی فاسد می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

واگن مسقف


واگن فله‌بر: ظرف‌های بزرگی برای ریختن محموله‌هایی مانند زغال سنگ هستند و این واگن قابلیت حمل و تخلیه غلات از پایین را دارا است. 

واگن فله بر


واگن باری مسطح: یک صفحه مسطح است که عمدتاً برای کانتینرهای حمل بین وجهی به کار می رود؛ اما در این واگن ها قطعات بزرگی مانند وسایل نقلیه یا ماشین آلات نیز بارگیری می‌شوند. به این واگن ها پلتفورم هم میگویند. از واگن‌های مسطح برای حمل کالاهای با ارتفاع زیاد مانند ورق‌های آهن و تیرآهن‌ها استفاده می‌شود.

انواع واگن مسطح:

  1. واگن مسطح معمولی
  2. واگن عریض

واگن‌های مسطح اکثرا دارای شش محور هستند درحالی که بیشتر واگن‌ها دو یا چهار محوره هستند.

واگن باری مسطح


یخچال‌دار: یک واگن باری است که سردخانه دارد. از این واگن‌ها برای حمل و نقل کالاهایی که در دمای معمولی و مجاورت هوا فاسد می‎شوند، نظیر گوشت، میوه ها، سبزی ها و لبنیات و مانند آنها استفاده می‌شود. برای عایق بندی این واگن ها از پشم شیشه، ورق های آکوستیک، چوب پنبه مصنوعی، ورق های سربی و نیز ‌ورق‌های ضد زنگ فولادی استفاده می کنند. این واگن‌ها دارای یک کمپرسور خنک‌ کننده هستند که همانند یخچال‌های معمولی به یک موتور و نیز مخزن گاز سردکننده آمونیاک متصل می‌شوند.

واگن یخچالدار


واگن لبه بلند: این نوع واگن قابلیت حمل مواد معدنى و محمولات فله مشابه را دارا مى‌باشد و تعدادى از این واگن‌ها داراى دریچه تحتانى و جانبى و تعدادى نیز فاقد دریچه مى‌باشد و در انتهای هر طرفشان دارای لبه بلندی هستند که به وسیله لولا به کف واگن متصلند و کار تخلیه کالا با پایین آوردن لبه‌ها به آسانی صورت می‌گیرد. البته واگن‌های لبه بلند دارای دریچه‌هایی در کف هستند که کالاها از طریق این دریچه‌ها تخلیه می‌شوند.

واگن لبه بلند


واگن لبه کوتاه: این واگن‌ها مخصوص حمل کالاهای فاسد نشدنی مانند مصالح ساختمانی، ماشین آلات و تولید کارخانه‌های مختلف است.

واگن لبه کوتاه


مخزن‌دار (تانکر): تانکری است که به صورت واگن ساخته شده و شباهت زیادی به کانتینرهای مخزن‌دار دارد و این نوع واگن قابلیت حمل مایعات، مواد نفتى و روغنی را دارا می‌باشد. در داخل بیشتر واگن‌های مخزن، موج گیرهایی تعبیه شده تا از تا لطم شدید مایعات داخل آن جلوگیری شود. در قسمت فوقانی این واگن‌ها درهای بزرگی برای ورود تعمیرکاران و نیز دریچه‌هایی برای تخلیه گاز یا مایعات طراحی شده است.

واگن مخزن دار(تانکر)


واگن کمرشکن: این نوع واگن قابلیت حمل تجهیزات سنگین با ارتفاع زیاد را داراست و در حال حاضر تعداد 5 دستگاه از این واگن در ایران موجود است.


واگن شن کش: این واگن ها ویژه حمل شن، زغال سنگ، سنگ آهک و مواد معدنی دیگر هستند. این واگن ها دارای دریچه های تحتانی و نیز سپرهای فلزی مخصوصی برای تخلیه سنگ‌ریزه‌ها به طور صاف و در خطی مستقیم هستند

واگن شن کش


مسطح با دیواره‌های انتهایی:

واگن مسطح با دیواره های انتهایی


واگن مسطح با دیواره‌های میانی:

واگن مسطح با دیواره ی میانی


واگن حمل خودرو:

واگن حمل خودرو


واگن حمل حیوانات:

واگن حمل خودرو


واگن ریل کش:
این واگن‌ها مخصوص حمل ریل برای تعویض خط‌های آهن هستند. طرح کلی این واگن‌ها شبیه واگن‌های مسطح است با این تفاوت که در کف آن قرقره‌هایی نصب شده که عمل بارگیری و نیز تخلیه ریل‌ها را آسان می‌کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
احمد محسنی:
با سلام اطلاعات خوبی بود چنانچه ابعاد واگن و ظرفیت بارگیری رو بدونیم خیلی خوبه و بنده سوال داشتم که چه تعداد پالت در واگن جای میگیرد .
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

محسن کلاته عربی:
سلام،واگن یخچالدار به مقصد کجا دارین ؟ تهران،اهواز،مشهد،سیستان،کرمان؟؟؟
پاسخ زینگ:
سلام. لطفا برای ثبت سفارش یا حمل بار، اپلیکیشن زینگ را از اینجا دانلود نمایید.

سیفعلی الماسی:
بار از مقصد زاهدان مبدا تبریز 500تن
پاسخ زینگ:
سلام. لطفا برای ثبت سفارش یا حمل بار، اپلیکیشن زینگ را از اینجا دانلود نمایید.

فاطمه امامقلی :
در خواست واگن
اکبر کنعانی هرندی :
درخواست خرید واگن باری
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>