اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انواع سیم و کابل در سیم کشی مسکونی:
سیم کشی مسکونی از تیر برق تا وسایل و لوازم داخل خانه به طور عمده به پنج نوع تقسیم می شود.

کابل2

کابل افت خدمات:
«کابل افت خدمات» (Service Drop Cable) کابل بین تیر برق و خانه یا ساختمان مصرف کننده است. کابل افت خدمات، یک خط برقی هوایی از تیر برق تا سقف خانه است. کابل افت خدمات می تواند از انواع مختلفی باشد که در زیر آورده شده اند.

کابل دوپلکس (Duplex Cable):
کابل افت خدمات دوپلکس یک هادی دو هسته ای است، یعنی دو هادی دارد؛ یک هادی عایق بندی شده برای خط فاز و یک هادی لخت برای خط نول. از این کابل برای تأمین برق تک فاز ساختمان استفاده می شود.

انواع کابل افت خدمات

انواع کابل افت خدمات

کابل تریپلکس (Triplex Cable):
کابل افت خدمات تریپلکس یک هادی سه هسته ای است که دو رسانای عایق بندی شده برای فاز و یک هادی لخت برای نول دارد.

کابل کوادروپلکس (Quadruplex Cable):
کابل افت خدمات کوادروپلکس یک هادی چهار هسته ای است که چهار هادی دارد. سه تا از هسته ها رسانای عایق بندی شده برای خطوط فاز و یکی از آن ها یک سیم رسانای لخت برای نول است. از این کابل برای تأمین برق سه فاز از تیر برق به ساختمان استفاده می شود.

هادی فاز یک کابل AAC (هادی هوایی تمام آلومینیومی) است، در حالی که هادی خنثی به صورت AAC یا AAAC (هادی هوایی آلومینیوم آلیاژی) یا ACSR (هادی هوایی آلومینیوم تقویت شده با مغزی فولادی) موجود است.

عایق استفاده شده این کابل ها XLPE (پلی اتیلن با اتصال عرضی) است که از این هادی ها در برابر رطوبت، گرما و غیره محافظت می کند.

سیم های فیدر اصلی:
کابل ها و سیم های فیدر اصلی، برق را از تیر روی سقف به ساختمان منتقل می کنند. کابل های مورد استفاده برای این منظور، 600 ولت THHN (نایلونی ترموپلاستیک و مقاوم در برابر دمای بالا)، مفتولی یا رشته ای با جریان نامی 25 درصد بیشتر از حداکثر بار مورد نیاز هستند.

سیم های تابلو برق:
سیم های تابلوی تغذیه، برق را به جعبه تقسیم اصلی توزیع می رسانند. معمولاً کابل های THHN با عایق سیاه با جریان نامی 25 درصد بیشتر از حداکثر جریان بار برای این منظور به کار می روند.

سیم های با غلاف غیرفلزی:
سیم های غیرفلزی یا غلاف دار NM (غیرفلزی) برای سیم کشی داخلی استفاده می شوند. این سیم ها از دو یا بیش از دو هادی عایق بندی شده با یک هادی زمین عایق یا لخت تشکیل می شوند.

البته، یک لایه دیگر از پوشش پلاستیکی XLPE برای محافظت بیشتر دارند. در حال حاضر، برقکاران از جدیدترین نسخه NM نوع B برای تأسیسات داخلی استفاده می کنند.

هادی های این سیم ها می توانند مفتولی یا استاندارد (رشته ای) باشند. انتقال هادی های رشته ای از طریق محمل لوله ای ساده تر است.

سیم تک هادی:
سیم تک هادی محبوب ترین انتخاب برای سیستم الکتریکی داخل خانه است. این نوع سیم در چندین اندازه، رنگ (برای شناسایی فاز، نول و زمین) و با هادی های مفتولی یا رشته ای موجود است.

یک سیم مفتولی اتصالات بهتری را خواهد داشت، اما سیم های رشته ای را می توان راحت تر از طریق مجرای مربوطه انتقال داد. هر دو نوع این سیم با عایق های THW و THHN موجود هستند.

سیم تک‌هادی

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>