اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کابل دفن مستقیم یا خاکی:
«کابل دفن مستقیم» یا «کابل خاکی» (Direct-Buried Cable) یا DBC نوعی کابل است که برای ارتباطات و انتقال توان استفاده می شود.

کابل4

این کابل به طور خاص به گونه ای طراحی شده است که بدون نیاز به عایق اضافه، غلاف یا لوله کشی، مستقیماً در زیر زمین دفن شود.

کابل های DBC از باندل های کابل فیبر نوری با هسته فلزی ضخیم (به منظور سفتی) ساخته شده اند.

این نوع کابل دارای چندین لایه محافظ مانند لایه عایق پلاستیکی، لایه ضد آب و همچنین ژل ضربه گیر و غیره است تا در برابر گرما، رطوبت و سایر عوامل زیرزمینی محافظت شود.

کابل دفن مستقیم

کابل با غلاف غیرفلزی:
کابل غلاف دار غیرفلزی یا NM (یا NM-B) که با نام تجاری کابل «رومکس» (Romex) شناخته می شود، نوعی کابل الکتریکی است که غلاف خارجی آن از پلاستیک ساخته شده است و از هادی های داخلی محافظت می کند. از این کابل معمولاً برای سیم کشی برق مسکونی استفاده می شود.

بر اساس تعداد هادی ها، دو نوع کابل غلاف دار NM وجود دارد.

کابل غلاف NM دو سیمه:
این نوع کابل ها دارای دو هادی جداگانه عایق بندی شده با یک هادی لخت برای اتصال به زمین است و در مجموع سه هادی دارد. کابل کابل غلاف دار دو سیم NM در مقادیر نامی مختلف ارائه می شود و برچسب آن " - 2 WG" است. این بدین معنی است که این کابل شامل دو سیم به علاوه یک سیم اتصال به زمین است.

کابل غلاف‌دار NM دو سیمه

کابل غلاف NM سه سیمه:
این نوع کابل شامل سه سیم عایق بندی شده با سیم زمین لخت است و از آن در کاربردهای سه فاز به کار می رود. به همین دلیل، برای شناسایی هادی هر فاز از رنگ های مختلف استفاده می شود.

کابل غلاف‌دار NM سه سیمه

سیم های NM به صورت مفتولی و همچنین رشته ای در دسترس هستند. هادی مفتولی اتصال بهتری را در ترمینال ها فراهم می کند، اما جایگذاری آن از طریق لوله یا سایر مجراها دشوار است. این در حالی است که هادی های رشته ای انعطاف پذیرتر هستند و قرار دادن آن ها در مسیر نصب راحت تر است.

کابل NM-B (حرف B ابتدای واژه Building به معنی ساختمان است) نوعی کابل NM است که به طور خاص برای سیم کشی ساختمان های داخلی استفاده می شود.

این کابل ها برای سیم کشی داخل دیوار و کف استفاده می شوند، اما در مکان های مرطوب مانند محیط بیرونی به کار نمی روند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>